Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere ofte barnevakt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-09, 21:53   #1
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Har dere ofte barnevakt?

Hvordan ligger dere an der? Har dere ofte barnevakt? (Da i form av besteforeldre o.l) Det lurer jeg på denne lørdags kvelden

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 21:53   #2
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere ofte barnevakt?

Nei

Gammel 24-01-09, 21:55   #3
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei sjelden. De bor i en liten toroms, og klager på at de er så gamle. (Ikke fylt 70 engang). Og mine foreldre bor 50 mil unna.

Gammel 24-01-09, 21:57   #4
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 21:58   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei. Mine foreldre bor 50 mil unna å svigers er litt skrøpelige/gidder ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 21:58   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ja, vi er heldige slik.
Besteforeldre på begge sider trår gjerne og ofte til, og har gutten enten over natta, en hel helg eller som nå om en måned: Deler på å ha ham i en uke når jeg og mannen skal på Oslotur sammen.
Vi er privilegerte, og de vet at det blir satt pris på.
Og så elsker gutten å være sammen med dem, da!

Gammel 24-01-09, 21:59   #7
Anneg
Fullverdig medlem

Anneg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
Anneg har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi har heller ikke barnevakt. Mamma vil gjerne, men hun bor 80mil unna og da sier det jo seg selv at det blir litt vanskeligt

Svigers bor i nærheten (ca 5 mil unna), men vi fikk beskjed av svigermor før ungene ble født at; hvis vi skulle sette unger til verden, så måtte vi ha det klart for oss at hun var ferdig med barn og at vi fikk pent se til å passe de selv..

Greit nok det

Anneg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:00   #8
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Nei, alle bor mellom 50- 100 mil unna.
Har venninner som brukes ved spesielle anledninger. Savner å kunne "levere" lillegutt en lørdag for bare å shoppe eller gå på kafé sammen. Blir lite kjærestetid.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:01   #9
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

Gammel 24-01-09, 22:01   #10
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Har aldri hatt barnevakt for mer en en time eller to til minstejenta. Men mellomste er med svigers på campingtur på fjellet denne helgen. Vi har vel hatt barnefri en helg i året eller noe. Alt for sjelden egentlig. Akkurat nå har jeg følelsen av å vasse rundt i unger 24-7. Men jeg er i permisjon da. Men de eldste er jo på skole/SFO og barnehage.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:02   #11
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Foreldrene mine henter ungene på SFO hver onsdag og passer dem til ca 21. Jeg har kveldsjobb som jeg ikke kunne hatt uten dem. Ellers passer de dem hvis jeg spør og det passer, men jeg spør ytterst sjeldent pga onsdagene.

Gammel 24-01-09, 22:04   #12
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

På den annen side er vi ikke så ofte barnevakt heller. Jeg kunne godt tenkt meg noen å bytte på litt med.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:04   #13
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Aldri.

Gammel 24-01-09, 22:04   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det bare min mor som egentlig er interessert i å passe Poden, men hun har et så aktivt liv at det ikke er så veldig morsomt å spørre henne. Men regner med Poden ligger hos henne en natt annenhver måned kanskje.

Når Exbo og jeg har Poden annen hver uke så er det sjelden/aldri direkte behov for barnevakt, det blir mer for Podens og bestemors del. Han koser seg så veldig når han får være hos bestemor alenene.

Exbo og jeg bruker hverandre som "barnevakt" om det skullle skje at vi har behov for det.

Gammel 24-01-09, 22:04   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Tja, middels kanskje.

Hadde barnevakt 3.juledag, og kunne tenkt meg å ha noen til å passe de i dag, men følte at det var så kort tid siden sist, så jeg ville ikke spørre noen. Men hadde sikkert fått hvis det hadde vært krise.

Gammel 24-01-09, 22:05   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er utrolig heldige og har mannen sine foreldre som tar Storebror til seg både støtt og stadig. Han blir med dem på hytta sammen med de fire fetterne sine både i vinter- og høstferie og ei uke i sommerferien. (Motto hos svigers, har vi med oss fire gutter, kan vi like gjerne ha med fem.) De har ham også i helger innimellom, og til uka når det krasjer noe fantastisk for hos med sykehusinnleggelse for Lillemann og kurstur for min kjære, ja så får Storebror bo hos svigers fra lørdag til torsdag.

Lillemann er hos avlaster to døgn i uka og hver andre helg, så da hender det altså rett som det er at vi har barnefrie helger. Deilig å kunne pleie parforholdet litt også.

Gammel 24-01-09, 22:05   #17
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har barnevakt omtrent så ofte vi ønsker, vi er heldig og besteforeldrene slåss om å passe ham. Mine foreldre vil stadig vekk ha ham - de har bare ham som barnebarn og bor 3 mil unna. Moren til mannen har 3 barnebarn, men vil også passe, dog har hun blitt operert i høst så nå har det vært litt vanskelig.
Vi spør ikke så ofte, vi liker godt å ha ham hjemme, men i snitt har vi kanskje barnevakt en gang hver annen måned. Mine foreldre må bookes i god tid ofte da, for de er så mye ute og flyr .
Vi har flere som kan passe, venninner og slikt, men kommer aldri til dem fordi besteforeldrene vil. Vi er veldig heldige.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:05   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg vet ikke hva man karakteriserer som ofte, men vi har svigers 10 min biltur unna og mine foreldre 30 min biltur vekk, og spesielt svigers som er pensjonister begge to har barn og barnebarn som en hobby. Det er veldig sjelden det ikke ordner seg med barnevakt hvis vi skal noe. Og det varierer litt i perioder.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:06   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er nok heldige, men vi har langt mindre barnevakt nå som vi har to barn enn da vi bare hadde en.

Mamma bor rett tundt hjørnet, svigermor bor også i byen og pappa bor i en nabokommune. I tillegg bor broren min i nabolaget, men han er ikke så mye barnevakt lenger etter at han ble tvillingpappa. Men vi håper at vi kan ha nytte av hverandre om noen år. 4 barn under 4 blir for mye på en gang, men det blir nok overkommelig når minste blir over 2.

Jeg har akkurat sluttet å amme knerten, så da har han ikke kunnet overnatte borte. Men det har skjedd en del ganger at den som skal sitte barnevakt kommer hit på kvelden slik at jeg og mannen kan gå ut.

Gammel 24-01-09, 22:08   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi har ikke ofte barnevakt. Faren min kan ikke pga. helse, og moren vil ikke passe alle tre, og passer i grunn sjelden en også. Svigerforeldrene mine bor 45 mil unna, men svigermor er av typen som gjerne vil være barnevakt (selv om det ikke er for alle tre samtidig), så jeg skulle ønske de bodde litt nærmere. Nå er det 1 1/2 år siden mannen og jeg hadde en natt alene uten unger sammen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:39.