|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
![]() |
Har dere ofte barnevakt?Hvordan ligger dere an der? Har dere ofte barnevakt? (Da i form av besteforeldre o.l) Det lurer jeg på denne lørdags kvelden |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei
|
|
|
#3 |
|
Glad
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei sjelden. De bor i en liten toroms, og klager på at de er så gamle. (Ikke fylt 70 engang). Og mine foreldre bor 50 mil unna.
|
|
|
#6 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Har dere ofte barnevakt?Ja, vi er heldige slik.
|
|
|
|
#7 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trånnhjæm
![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi har heller ikke barnevakt. Mamma vil gjerne, men hun bor 80mil unna og da sier det jo seg selv at det blir litt vanskeligt |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei, alle bor mellom 50- 100 mil unna. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere ofte barnevakt?Har aldri hatt barnevakt for mer en en time eller to til minstejenta. Men mellomste er med svigers på campingtur på fjellet denne helgen. Vi har vel hatt barnefri en helg i året eller noe. Alt for sjelden egentlig. Akkurat nå har jeg følelsen av å vasse rundt i unger 24-7. Men jeg er i permisjon da. Men de eldste er jo på skole/SFO og barnehage.
|
|
|
#11 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Har dere ofte barnevakt?Foreldrene mine henter ungene på SFO hver onsdag og passer dem til ca 21. Jeg har kveldsjobb som jeg ikke kunne hatt uten dem. Ellers passer de dem hvis jeg spør og det passer, men jeg spør ytterst sjeldent pga onsdagene.
|
|
|
#12 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?På den annen side er vi ikke så ofte barnevakt heller. Jeg kunne godt tenkt meg noen å bytte på litt med.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Har dere ofte barnevakt?Aldri.
|
|
|
#14 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Hos oss er det bare min mor som egentlig er interessert i å passe Poden, men hun har et så aktivt liv at det ikke er så veldig morsomt å spørre henne. Men regner med Poden ligger hos henne en natt annenhver måned kanskje.
|
|
|
#15 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Har dere ofte barnevakt?Tja, middels kanskje.
|
|
|
#16 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi er utrolig heldige og har mannen sine foreldre som tar Storebror til seg både støtt og stadig. Han blir med dem på hytta sammen med de fire fetterne sine både i vinter- og høstferie og ei uke i sommerferien. (Motto hos svigers, har vi med oss fire gutter, kan vi like gjerne ha med fem.) De har ham også i helger innimellom, og til uka når det krasjer noe fantastisk for hos med sykehusinnleggelse for Lillemann og kurstur for min kjære, ja så får Storebror bo hos svigers fra lørdag til torsdag.
|
|
|
#17 |
|
I mål
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi har barnevakt omtrent så ofte vi ønsker, vi er heldig og besteforeldrene slåss om å passe ham. Mine foreldre vil stadig vekk ha ham - de har bare ham som barnebarn og bor 3 mil unna. Moren til mannen har 3 barnebarn, men vil også passe, dog har hun blitt operert i høst så nå har det vært litt vanskelig. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Har dere ofte barnevakt?Jeg vet ikke hva man karakteriserer som ofte, men vi har svigers 10 min biltur unna og mine foreldre 30 min biltur vekk, og spesielt svigers som er pensjonister begge to har barn og barnebarn som en hobby. Det er veldig sjelden det ikke ordner seg med barnevakt hvis vi skal noe. Og det varierer litt i perioder.
|
|
|
#19 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har dere ofte barnevakt?Vi er nok heldige, men vi har langt mindre barnevakt nå som vi har to barn enn da vi bare hadde en.
|
|
|
|
#20 |
|
Står på egne ben
Sv: Har dere ofte barnevakt?Nei, vi har ikke ofte barnevakt. Faren min kan ikke pga. helse, og moren vil ikke passe alle tre, og passer i grunn sjelden en også. Svigerforeldrene mine bor 45 mil unna, men svigermor er av typen som gjerne vil være barnevakt (selv om det ikke er for alle tre samtidig), så jeg skulle ønske de bodde litt nærmere. Nå er det 1 1/2 år siden mannen og jeg hadde en natt alene uten unger sammen. |
|
|
|
![]() |
|
|