|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?Da ville jeg vært der 17, og antatt at vi spiste 15-30 minutt senere eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?Spørsmålet er bare hva man kan servere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?
Signerer alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
Ha ha, dette høres kjent ut. Vi bor 2 min. gange fra svigermor og hun pleier å ringe og etterlyse oss hvis klokken er 16.01 og vi er bedt kl.16.00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?I mitt hode er det utrolig frekt å komme før den tiden du er invitert til så da sier det seg selv. Man kommer til den tiden man er invitert til (10-15 minutter senere er maks avvik). |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?I Veronals verden.
![]() |
#28 |
⭐️⭐️⭐️
|
Ikke jeg heller.
![]() |
#30 |
Yes, we can!!
|
![]() |
#31 |
guru advisor
|
Slik ville jeg også oppfattet det, med mindre det var hos min mor. Middag klokka fem hos henne betyr rykende varm mat på bordet kl. 16.59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
guru advisor
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?Sier man at selskapet begynner kl 17, så kommer jeg da, uavhengig av når man skal spise. Det får være opp til verten, men jeg kommer i allefall når jeg er bedt om å komme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?Inviterer man til 17, så kommer man IKKE før 17, da er jeg neppe påkledt, huset er neppe helt klart og maten er ikke ferdig. Man kommer gjerne 1710, 1715 og til og med 1730. Maten serveres når alle er kommet, rundt 1800 en gang, kanskje?
![]() |
#35 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?Det ser ut til at det er to skoleretninger når det gjelder middagsinvitasjoner. Den ene er den de fleste her nevner, man blir bedt til et tidspunkt og tropper da opp på det angitte tidspunktet, maks et kvarter senere, i trygg forvissning om at maten blir servert 30-60 minutter etter invitasjonstidspunktet. Den andre skoleretningen foretrekkes av svigermødre og andre i generasjonen over, eventuelt på landet, de inviterer til middag klokken tre og mener da middag klokken tre, i tillegg liker de at man kommer i god tid før, gjerne en time eller to (men uten at dette nødvendigvis kommuniseres klart og tydelig). Jeg tilhører den første retningen og det tok meg lang tid å skjønne hvorfor min eks-svigermor var i ferd med å gå ut av sitt gode skinn når man ankom til avtalt tidspunkt, for ikke å snakke om at telefonen etterhvert begynte å kime en halvtime før dette tidspunktet da hun ikke kunne skjønne hvor vi ble av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Glamorøs
|
![]() |
#38 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?Hvor er hele lokalsamfunnet synsk, Glitter? Snåsamannen, go home!
![]() |
#39 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Akkurat sånn gjøres det i den familien jeg kjenner også.
Det er helt psyko spør du meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvordan er "reglene" ved middagsgjester?Men altså: Jeg synes sånn hinteinvitasjon med innlagt minefelt er helt fryktelig. Virkelig. Her inviterer man ikke, man må få det med seg på annet vis, og så skal man straffes med utfrysing og kalde skuldre dersom man ikke kommer til et arrangement man faktisk ikke er invitert til.
![]() |
|
|