Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Apropos mobbing av furustilen - "Erlend Loe er et furubord"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-09, 13:49   #1
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Apropos mobbing av furustilen - "Erlend Loe er et furubord"

Jeg har aldri vært særlig begeistret for Loes bøker, men dårlige kan jeg ikke si at de er. De passer bare ikke meg. Jeg synes Ari Behn mer og mer minner om en C I Hagen-klonet sutrekopp, og lurer på hva for slags møbel han selv mener å være.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 13:50   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har svært vanskelig å ta noe Behn sier alvorlig og lurer litt på om det kanskje har klikka litt for han? Bare bittelitt?

Selvsagt er ikke Erlend Loe et furubord. Han har da vist gang på gang at han tenker utenfor boksen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 13:52   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg har svært vanskelig å ta noe Behn sier alvorlig og lurer litt på om det kanskje har klikka litt for han? Bare bittelitt?

Etter at han snakket "svensk" på Skavlan, tenker jeg ikke bare litt.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 13:56   #4
Manitoba
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Etter at han snakket "svensk" på Skavlan, tenker jeg ikke bare litt.

Og det morsomste var at de tekstet ham på svensk tv. So much for den flytende svensken liksom.

Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 13:58   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det begynner å bli vanskelig å være Ari-fan.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 14:00   #6
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja, han utsetter dere for mye nå.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 14:25   #7
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Nei, det er jo nå det er lett! Den pompøse mannen er jo kjempeunderholdende. Samtidig er det beundringsverdig at han fortsatt er som han er, og ikke har blitt knukket av jantelovenpjattet. Friskt pust.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 14:09   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke overbegeistret for hverken Loe eller furu i grunn.

Ari kan man jo bare le av om dagen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 14:09   #9
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jäg är fortfarande Ari-fan.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 14:10   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jäg är fortfarande Ari-fan.

Jeg er delvis. Jeg synes i grunn det er greit han roper litt ut, men samtidig synes jeg det vipper mot komisk akkurat nå.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 14:18   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er lettere å være Ari-fan nå jeg! Fyren er jo rasende festlig. Nå er vi nesten tilbake der hvor han kastet hansken og utfordret til duell og man ikke visste om kurtiseringen av Märtha var et pr-stunt eller ekte. Det var vanskelig å være fan når hna kom med mislykka "morradi"-vitser til Robbie Williams. Jeg liker Ari best når han fornærmer folkesjela.

Ang. Erlend Loe som et furubord, det er jo en kjempemorsom beskrivelse! Jeg liker Erlend Loe jeg, men han har jo en plass i hjertet til de fleste nordmenn, akkurat som furubordene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 14:31   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også at utspillet til Behn i og for seg var morsomt, men dessverre ikke særlig treffende. Etter mitt syn varierer Erlend Loes bøker i kvalitet, men jeg synes uansett han er mer nyskapende enn et bord i omtalte materiale. Betegnelsen furubord passer kanskje bedre på en kvinnelig forfatter som er nevnt i tråden.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 14:32   #13
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ang. Erlend Loe som et furubord, det er jo en kjempemorsom beskrivelse! Jeg liker Erlend Loe jeg, men han har jo en plass i hjertet til de fleste nordmenn, akkurat som furubordene.

Jeg synes det blir helt feil. Furubordene er utdatert og de aller fleste har kvittet seg med dem. Med din begrunnelse for hvorfor beskrivelsen passer vil jeg heller si eikebord er mer passende. Det er uten den samme svungen, men jeg synes altså ikke at Erlend Loe er et furubord. Margit Sandemo, evnt Anne B. Ragde som furubord?

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 14:40   #14
Benmurphy
-

Medlem siden: Oct 2006
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

(…) og man ikke visste om kurtiseringen av Märtha var et pr-stunt eller ekte.

Ja, hvordan var det med det egentlig. Jeg er fortsatt ikke helt sikker på om han er en con man som ble fanget av sitt eget påfunn eller ikke.

Og Behn i ordduell med Loe? :knis:

Ben "som en blind mann i boksekamp med en enarmet rullestolbruker" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 14:22   #15
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje Erlend Loe nå må males i egghvit?

Gammel 28-01-09, 14:24   #16
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Kanskje Erlend Loe nå må males i egghvit?

Helst ikke. Jeg liker det autentisk. Hvis han begynte å skrive kioskromaner hadde det passet å male ham eggehvit.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 14:30   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Okay. :ny giv:

Men VG? Hvorfor VG?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 14:31   #18
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Man trenger jo ikke janteloven for å heve brynene av Ari Behn. Det holder at han åpner munnen. Både i Sverige og Norge.

Gammel 28-01-09, 14:42   #19
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ah, der har vi jo Behnmurphy!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 15:06   #20
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ari Behn aka Varig Mehn, burde muligens snart ta seg en pause? Morsomt og underholdende, men litt kjedelig å høre på all drittslengingen når det pågår for lenge. At VG og Dagbladet trykker alt tilsynelatende usensurert burde vel også snart vurderes.

Ang. Erlend Loe. Jeg synes han er en glimrende forfatter og leser veldig mye heller hans bok med beina støttende til et vaglende furubord enn å kneise på sjaiselongen og være trist som faen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:54.