Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Nettvenner?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-02-09, 16:25   #21
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nettvenner?

Tja, det kommer litt an på. I den andre tråden svarte jeg på om jeg tok med meg sinne over i andre tråder, forfulgte noen og fortsatte med å sende røde prikker andre steder osv. Og nei, det gjør jeg ikke. Men det er mennesker jeg er så uenig med at jeg ikke har noen interesse av å møte dem, også er det noen jeg rett og slett ikke føler at kjemien er på plass med, selv om vi ikke nødvendigvis er uenige i diskusjoner. I likhet med at jeg er rasende uenige med folk jeg liker til tider også.

Jeg føler egentlig veldig sjelden direkte "uvennskap" med noen, det blir ikke riktig måte å beskrive noen jeg ikke er interessert i å bli venn med. Uvenn er en mer aktiv handling, liksom.

Men å føle vennskap og god kjemi kommer litt mer av seg selv.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 23:20   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Det krever energi å ha både venner og uvenner. Men venner ønsker man jo å ha, og den energien er sånn som gir skikkelig god karma. Uvenner vil man vel helst slippe å bruke negativ energi på. Kanskje ikke alltid så lett dersom de aktuelle personene er midt i fleisen på deg, men på nett er det enkelt å gi beng.

Så flott sagt, Rosin - så den slenger jeg meg på.

Gammel 25-02-09, 23:27   #23
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vanvittig mange oppegående mennesker her på FP i forhold til en del andre forum. Det er brukere her som er lette å respektere, som stadig er morsomme, som jeg anser som sterke, solide individer. Men vennskap? Jeg har aldri følt behovet for å nærme meg noen her inne. Jeg er ikke slik som person. Jeg er ikke nær noen irl heller, for den saks skyld. Jeg er sikkert sær.

Jeg syns det ikke er det spor lett med vennskap på nett, jeg har aldri klikket med noen. Derimot er det langt lettere å mislike noen, men generelt sett så gir jeg bare blaffen i de og ignorerer mentalt brukere jeg ikke ønsker å ha noe med å gjøre.

Gammel 25-02-09, 23:30   #24
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Er det lettere å føle et vennskap på nett enn et uvennskap?

Nei, jeg syns ikke det er lettere å føle et vennskap på nett enn et uvennskap. Men jeg tror det kommer veldig an på hvor følsom man er, og hvilket selvbilde man har. På en skikkelig dårlig dag kan jeg godt føle at noen er helt imot meg i en tråd, uten at det er noen åpenbar grunn. På en skikkelig god dag føler jeg at FP er fullt av de mest hjelpsomme, elskverdige og morsomme brukere. Så det svinger litt kan du si

Gammel 25-02-09, 23:30   #25
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mange nettvenner og noen av de er også blitt venner IRL.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 23:30   #26
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Men vennskap? Jeg har aldri følt behovet for å nærme meg noen her inne. Jeg er ikke slik som person.

Sånn er det med meg også. Jeg er riktignok nær noen IRL, men det er svært få. Å skaffe seg venner på nettet blir rett og slett vanskelig for meg, tror jeg. Men så er det ikke det som er målet mitt heller.
Men det er absolutt mennesker her som det sikkert hadde vært morsomt å treffe, hadde jeg bare turt.

Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 23:30   #27
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg har blitt kjent med flere gjennom nett, men som venner har vi gått over til å maile i stedet for å skrive på åpent forum. Har flere venner jeg ikke har møtt i virkeligheten.

Har til nå aldri møtt på skumle folk.

Gammel 25-02-09, 23:31   #28
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg er ikke nær noen irl heller, for den saks skyld.

Det hørtes jo direkte trist ut!

Gammel 25-02-09, 23:32   #29
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg er helt på linje med Glitter her.

Gammel 25-02-09, 23:32   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror de aller fleste har langt flere venner enn uvenner både på nett og irl.

Jeg tror ikke jeg har noen "uvenner" irl heller.

Gammel 25-02-09, 23:33   #31
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg har ikke følt uvennskap her inne heller, er som flere andre her inne lettere konfliktsky og lar heller være å si noe enn å erte på meg noen.

Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 23:34   #32
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror de aller fleste har langt flere venner enn uvenner både på nett og irl.

Det får man virkelig håpe i hvert fall. Finnes sikkert dem som har det motsatt, men da antar jeg at det er selvforskyldt i en eller annen grad

Gammel 25-02-09, 23:35   #33
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg tror også at evt nettuvenner sannsynligvis er like mye potensielle venner i RL som andre.

Det tror jeg også.

Jeg har heller ingen "venner" her inne i den forstand, selv om det finnes personer jeg veldig ofte tenker likt som og som jeg "forstår" mer enn andre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 23:46   #34
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle her er mine venner!

En del av de jeg omgås på nett kaller jeg nettvenner. De er ofte mer oppdatert på meg og mitt liv enn det mine IRL-venner er. Mulig at dette har sammenheng med en fase i livet hvor jeg føler at jeg ikke har tid til å sosialisere så mye IRL som det jeg gjorde tidligere, og at nettvennskap ikke krever så mye av meg. Jeg styrer sosialiseringen mer selv.

Gammel 25-02-09, 23:48   #35
Frantzen
Passiv

Standard

Å kalle noen for "nettvenn" er mindre forpliktende og nært enn å kalle folk i nærmiljøet for venner.
Der har terskelen min vært høy. :øver:

Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 00:12   #36
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nettvenner og det hadde jeg aldri, aldri trodd at jeg skulle si.
Det er mennesker her på FP som jeg forteller mer til enn RL-venner og som jeg "snakker" med daglig. Jeg henter kunnskap, råd, trøst og deler gleder, og mange av de kloke damene her inne (som jeg kaller nettvenner) har lært meg utrolig mye. De aller fleste av dem har jeg møtt, men jeg har også nettvenner som jeg aldri har truffet.

For meg er det lettere å få nettvenner enn nettuvenner. De jeg misliker ignorerer jeg og jeg har ingen interesse av å møte dem eller på annen måte bruke tid på dem. Andre misliker jeg ikke sånn direkte, men jeg merker likevel at vi er veldig forskjellig og det er derfor ikke naturlig å bruke tid på disse heller. Andre reiser jeg 60 mil for å møte.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 00:16   #37
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er mange her jeg liker veldig godt. Ingen jeg opplever at jeg har et vennskap med - men mange jeg godt kunne tenke meg å bli kjent med IRL.

Gammel 26-02-09, 00:27   #38
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er mye enklere å bli venner enn uvenner både på nett og i RL. Jeg tenker på folk som venner eller potensielle venner hvis jeg synes at vi er på bølgelengde og at det er interessant og/eller morsomt å prate sammen. Men hvis vi ikke er på bølgelengde og/eller det ikke er så interessant å prate, så tenker jeg jo ikke på vedkommende som en uvenn av den grunn, bare som noen som jeg antagelig ikke kommer til å bli gode venner med.

Jeg har ellers en hel drøss nettvenner her inne, og opptil flere som har blitt venner uten det prefikset også. Jeg oppfatter meg derimot ikke som å være uvenner med noen, hverken her eller der ute i verden.

Gammel 26-02-09, 00:30   #39
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg har mange nettvenner og noen av de er også blitt venner IRL.

Gammel 26-02-09, 06:24   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har mange på nett jeg bryr meg om. Men ikke så mye at jeg vil merke det om de ikke er på nett på noen dager stort sett. Det er en del mennesker som engasjerer meg på ulike vis. Det er en del jeg kan like å treffe i RL, men så langt har jeg bare møtt én av de jeg kjenner på nett.

Det blir nok flere etterhvert. Det er jo noen beslektede sjeler her på FP.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.