|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jet er stygt redd for at om noen lar seg klapse til én gang så er det lettere å ty til samme virkemiddel igjen. Terskelen for å gi en øreifik kan fort senkes. |
|
|
|
#3 |
|
Leser
|
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Hun utrykte seg usedvanlig klønet synes jeg.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg synes det er utrolig tåpelig å si noe om hva andre skal tilgi eller ikke. Hun kan uttale at hun kunne ha tilgitt et slag, og så holdt blomstrende kjeft om hva andre bør gjøre. En annen ting er jo at jeg håper det ikke finnes kvinner som lar hva Kristin Spitznogle synes avgjøre om de skal gå eller ikke.
|
|
|
#5 |
|
kross
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er veldig enig med deg på begge punkter.
|
|
|
#7 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?I all hovedsak; NEI! Ja, det kan være et engangstilfelle, men veldig veldig ofte er det jo ikke det ...og det er uansett ikke greit å slå!
|
|
|
#8 |
|
Metallica!!
|
Gaia og Polyanna har veldig gode poenger her.
|
|
|
#9 |
|
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?For min del, så klarte og klarer jeg ikke å tilgi et slag. Jeg prøvde, å forholdet måtte ryke, jeg klarte ikke å glemme. Legger noen en hånd på meg, så er forholdet over for godt.
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Det kommer helt an på situasjonen, tror jeg. For mitt vedkommende hadde nok et slag fra min kjære resultert i full slåsskamp, så han tør vel ikke. |
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Jeg insinuerer ikke at min kjære har lyst til å slå meg altså, og at han kunne tenkes å gjøre det, men jeg vet at jeg hadde klikket i vinkel om han hadde gjort det. Er nok stygt redd for at det var han som hadde lidd størst overlast... |
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#13 |
|
saftig
|
Min også. Og så kan jeg jo tilstå at jeg har fiket til noen én gang i hele mitt liv, og det var etter at helten hadde vært utrolig stygg mot meg (gjort noe som var veldig vanskelig å tilgi), skjelt meg ut og så tømt et digert vannglass i sengen min og LEDD MEG OPP I ANSIKTET. Da klikket det for meg og jeg fiket til ham. Det var en helt absurd situasjon.
|
|
|
#14 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og han er framleis Helten?
|
|
|
#15 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Det er, selvsagt, aldri greit å slå |
|
|
|
|
|
#16 |
|
saftig
|
Ja. Både han og jeg har evnen til å tilgi, og dette var midt i en krise i forholdet for noen år tilbake. Vi har det bedre nå enn noensinne.
In vino veritas Sist redigert av safran : 08-03-09 kl 00:33. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
© All rights reserved
|
Min også.
Jeg prøvde en gang å gi han en høyre, men han var for kjapp for meg, så jeg bomma.
Jepp. Sånn hadde det nok blitt her også. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ekvilist
|
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg må ærlig innrømme at jeg lurer på hva hun ønsker å oppnå med dette. Er det et problem at folk forlater partneren sin etter første slag? Er det riktig sted å sette fokus på kvinnedagen? For meg blir det litt sånn "En pils må da være lov før man kjører" på verdens alkoholfrie dag.
|
|
|
#19 |
|
Off the map.
|
Nå vet vi jo litt om hvordan media opererer, det er jo ikke sikkert dette er noe hun selv har dratt opp av ermet, men kanskje fått et konkret spørsmål. (når det er sagt så synes jeg ikke hun virker som den skarpeste kniven i skuffen - så hvem vet)
|
|
|
#20 |
|
villende
|
Sv: Er det greit at man slår hvis det er første gangen?Jeg syns kris sier noe viktig her. Tråkker man over en grense en gang så er det mye lettere å gjøre det igjen. Det gjelder selvfølgelig ikke alle, men jeg tror at jeg hadde blitt skrekkelig utrygg i et forhold der jeg ikke kunne være 100 % sikker på at mannen aldri, noensinne, ville kunne ty til vold. |
|
|
|
![]() |
|
|