Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man lære seg å bli praktisk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-09, 18:42   #21
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man lære seg å bli praktisk?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Man vrenger jo ikke trekket først. Trekket vrenges jo når man tar av trekket og hiver det i vaskemaskinen.

Det er lettere å riste på et trekk som ikke er vrengt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 18:43   #22
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er av den oppfatning at man helt klart kan lære seg å bli mer praktisk. Jeg har definitivt blitt det etter at jeg ble voksen og ikke minst etter at jeg fikk barn. Hadde rett og slett vært helt krise om jeg ikke hadde blitt mer praktisk. Logikk har jeg derimot aldri hatt problemer med.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Akkurat den der tar jeg ikke. Det er jo bare klønete!

Jeg får heller ikke det til.. Her funker det bedre å ta den på fra retten.

Gammel 08-03-09, 20:02   #23
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Pøh. Jeg gjør det ikke sånn.

: også forhenværende stuepike:

Var du en av dem som brukte så lang tid på rommene dine at jeg måtte ta dem etter at jeg var ferdig med mine, og egentlig skulle ned på pauserommet og flørte med vaktmesterassistenen?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 20:27   #24
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Altså, trekkene mine blir krøllete om jeg gjør det på vrangen, dessuten lærte jeg å ta på dynetrekk som 8-åring så jeg gjør det superfort på retten.

Ellers er jeg opptatt av å få flere innspill på hovedinnlegget.
Ikke bare generelt interessert

Gammel 08-03-09, 22:17   #25
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får det jo selvsagt til på vrangen, men mine fancy dynetrekk har så smal åpning (nederst) pga sånn synlig pynteknapperad etc. Da er det IKKE bare å riste litt for å få det til å vrenge se tilbake over dynen igjen; man må legge hele stasen fra seg og lirke det over. Dessuten stryker jeg ofte sengetøyet og da er det jo meningsløst å stryke det på vrangen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 22:25   #26
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dette den store: "kaller du meg dårlige stuepike" tråden? Jeg tar forøvrig ikke på dynetrekkene på den måten, men jeg er ikke effektiv heller - tro du meg. Men jeg tar igjen på andre områder.

Men til hovedspørsmålet. Ja, jeg tror alle kan bli bedre i alt, men det er nok ikke alle som vil utmerke seg. Tror det å være praktisk er som det meste annet, noe medfødt og mye trening. For ikke å snakke om motivasjonen for å lære seg noe.

Gammel 08-03-09, 22:27   #27
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stryke sengetøy?

Gammel 08-03-09, 23:00   #28
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Stryke sengetøy?

Selvfølgelig,
jeg har da stolthet i livet
(elsker å få besøk når jeg kan legge på strøkent sengetøy, eller nyter å legge meg i senga første gang etter sengeskift Små gleder...)

Gammel 08-03-09, 23:05   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gale mennesker. Stryke sengetøy ...

Gammel 08-03-09, 23:08   #30
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et yrke hvor det er viktig å være praktisk og har noen kollegaer som ikke er det. Etter min erfaring kan de lære å gjøre enkeltprosedyrer på en praktisk måte om noen lærer dem rekkefølgen på ting og hvordan det er lurt å gjøre det. Men jeg synes ikke de lærer prinsippene på en måte, det blir som om nesten hver prosedyre er helt ny.

Så min konklusjon er at man kan lære å gjøre enkeltferdigheter på en praktisk måte men at noen som ikke er praktisk kommer sjelden til å løse en helt ny oppgave på et praktisk vis.

Gammel 08-03-09, 23:08   #31
Joika
Pauset

Standard

Jeg tror jeg ville irritert meg grådig over hvor bortkastet energi det var når jeg dagen etter våkner opp til like krøllete sengetøy igjen.

Gammel 08-03-09, 23:11   #32
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig. Jeg tar tar i hjørnene i kortenden på dyna og dytter de inn i hjørnene inni trekket. Tar tak utenpå trekket og rister et par ganger. Da er hele trekket på plass og jeg slipper vrenge trekket først.

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Var du en av dem som brukte så lang tid på rommene dine at jeg måtte ta dem etter at jeg var ferdig med mine, og egentlig skulle ned på pauserommet og flørte med vaktmesterassistenen?

Pøh, jeg var dødsens effektiv skal jeg si deg.

(Seriøst, jeg synes måten Joika beskriver går mye fortere.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 23:12   #33
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg ville irritert meg grådig over hvor bortkastet energi det var når jeg dagen etter våkner opp til like krøllete sengetøy igjen.

Det er derfor jeg ikke dusjer.

Gammel 08-03-09, 23:13   #34
Joika
Pauset

Standard

Fordi du våkner opp skitten?

Skitne tøs.

Gammel 08-03-09, 23:13   #35
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Når sant skal sies bruker vel jeg også metoden Joika beskriver. Men det er mange år siden jeg skiftet på en seng sist.

:ikke sjuskete men bortskjemt:

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 23:16   #36
Joika
Pauset

Standard

Jeg testet vrengemetoden i sta forresten. Det var forvirrende. Hva er vrengt og hva er ikke vrengt? Hvor er hjørnene i det halvvrengte trekket?

Mange spørsmål, mange svar. Ikke suksess.

Gammel 08-03-09, 23:16   #37
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Fordi du våkner opp skitten?

Skitne tøs.

Gammel 08-03-09, 23:45   #38
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg testet vrengemetoden i sta forresten. Det var forvirrende. Hva er vrengt og hva er ikke vrengt? Hvor er hjørnene i det halvvrengte trekket?

Mange spørsmål, mange svar. Ikke suksess.

Trekket er jo vrengt og så stikker du bare hendene rett inn og tar tak i hjørnene, for så å ta tak i hjørnet på dynen utenpå der igjen og svupp, så er det på.

Gammel 08-03-09, 23:53   #39
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Min mann er også til tider håpløs på det praktiske planet.
Han bruker så lang tid på ting at jeg får helt dånedippen.
Leser bruksanvisninger en time og slikt...
Tregheten blir jeg virkelig sprø av altså, ikke det at han ikke kan gjøre alt.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 23:56   #40
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Når man vasker dynetrekket på vranga får man vekk loen som legger seg i hjørnene.
Jeg har jobbet litt på sengesentralen på Ulleål Sykehus.
Vi var ikke glad for å få dynetrekk på retta.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.