Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

I dag synes jeg svigermor er teit ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-09, 22:48   #1
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag synes jeg svigermor er teit....

Sa hun ikke unnskyld etterpå?
Jeg hadde nok også blitt kjempelei meg, men hun er jo ikke verd det ...

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:47   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tusen takk for alle hyggelige kommentarer og prikker

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 01:08   #3
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

For en svigermor. Sånn sier man bare ikke.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 01:17   #4
Skvetten
Passiv

Standard

Blir sint på dine vegne jeg. For en teit svigermor! Hun burde komme med en unnskyldning mens hele familien hører på. Det går ikke an å si sånt altså.

Hev deg over svigermor med litt korte sosiale antenne.

Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 22:50   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun sa ikke unnskyld nei, men hun satte seg liksom på samme sted som meg og prøvde å "godsnakke" med meg eller hva det var hun holdt på med. Hun var spesielt blid mot meg til hun dro.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 23:11   #6
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres ut som en uanminnelig teit dame. Hvis det er noen trøst, så kan du score stort på denne i fremtiden, hver gang "hvem har verst svigermor"-konkurransen kommer opp. Aldri så galt ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 23:19   #7
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Utrolig stygg kommentar, og viss hun virkelig skjønte at hun b***** på leggen, kunne hun bedt om unnskyldning!

Sånne kommentarer sitter veldig lenge i, det vet jeg alt om, men prøv å hev deg over det. Hver gang du tenker på det, håper jeg du i det minste tenker på hvor uhøflig og slem hun var, og ikke på hva du veier/føler om deg selv!

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 23:22   #8
Left
Passiv

Standard

Det var jaggu meg stygt sagt! Jeg tror jeg hadde blitt forbanna... så du klarte deg nok bedre enn jeg ville gjort
Hun kunne bedt deg om unnskyldning, for sånt sier man virkelig ikke. Om folk hadde visst hvor vondt det er å få kommentarer på vekta si, ja da hadde de ikke sagt noe - ikke om de var normalt utrustet i hvert fall.

Svar med sitat
Gammel 14-03-09, 23:42   #9
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Trøst deg med at hun dreit seg skikkelig ut. Ingen voksne folk sier noe sånt! Fortsett den veien du er i gang på, 25 kg vekk er jo flott!

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 01:17   #10
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nek. Sånn er ikke spesiellt hyggelig å høre fra noen! Håper hun kommer med en unnskyldning

Gammel 15-03-09, 01:32   #11
Katarina
Aktiv

Katarina sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
Katarina er litt kul
Standard

Helt utrolig! Nei, det er ikke sånt som man sier! Jeg hadde nok slengt ut en spydig kommentar ala: "Du verden! Tusen takk for komplimentet!"

I sånne tilfeller driter jeg i om jeg ødelegger en god stemning altså

Gammel 15-03-09, 01:40   #12
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Gammel 15-03-09, 07:47   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

1. Du har vært dødsflink! 25 kilo er MYE og det har stor effekt på helsa di. Og på sex-appealen.

2. Svigermor var såpass langt over streken at fy fillern. Det er helt på sin plass å ta tak i dette nå som selskapet er over og si rett ut at dette var uakseptabelt og at det forventes en unnskyldning. Helst så de andre hører den også. Hun tok jo ikke fem øre for å ydmyke deg med påhørere.

Jeg ville nok forventet at mannen min hadde tatt en telefon til damen i dag og sagt fra. (Jeg er sånn at jeg ordner opp med min familie og mannen med sin).

Og det at hun forsøkte å smørblidere deg etterpå er ikke godt nok. Streken var så mange meter bak henne at det bør frem en unnskyldning.

Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 07:56   #14
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Uff, så trist. Veldig utenksomt og stygt sagt - og litt for dumt å prøve seg med smisking etterpå.

Skjønner godt at du ble lei deg.

Mannen din bør kanskje ta en prat med henne? Hun bør faktisk be om unnskyldning.

Min svigermor klarte kunststykket med å si til sin yngste sønns samboer at: du er jo litt kraftig bygd - noe sønnen i klartekst sa fra om pr telefon etterpå at ikke var greit. Jeg sto på kjøkkenet da det ble sagt så jeg hørte det ikke. Svigermor ringte i hvertfall dama og ba ydmykt om unnskyldning. Dama sa at hun ikke skulle tenket på det, hun hadde ikke reagert i det hele tatt selv, sa hun.

Gammel 15-03-09, 08:10   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har all grunn til å bli lei deg - men jeg håper du innser at de sosiale antennene til din svigermor nok vokser innover. Tenk heller på hva du har oppnådd enn hva den tydeligvis delvis nekete svigermora di har lirt ut av seg.

Gammel 15-03-09, 08:35   #16
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

:rister på hodet:

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 08:54   #17
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres ut som noe min kunne sagt. Min svigermor er veldig, veldig opptatt av at guttene hennes blir godt behandlet, og det ble nok for mye å bære for din at guttene hennes ble irettesatt på en slik brutal ( ) måte og dermed mått hun tråkke til og gå dem i forsvar.

Min svigermor er helt ute av stand til å be om unnskyldning. Hun har aldre bedt noen om unnskyldning i hele sitt liv.
Mannen min er oppvokst i den troen at å be om unnskyldning er en ydmykende affære. Selv var jeg temmelig "hæh?" til denne holdningen lenge helt til jeg skjønte hvor den kom fra. Nå har mannen heldigvis kvittet seg med dette. Men svigermor vil nok aldri endre seg her.

Mistenker at din kan være av samme sorten?
Jeg synes alltid det er så latterlig å høre sutring over "ungdommen nå til dags" når det finnes så mange uhøflige folk i 60+ kategorien.

Gammel 15-03-09, 13:05   #18
Sundae

Sundae sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Min svigermor er veldig, veldig opptatt av at guttene hennes blir godt behandlet, og det ble nok for mye å bære for din at guttene hennes ble irettesatt på en slik brutal ( ) måte og dermed mått hun tråkke til og gå dem i forsvar.

Tror også at dette er grunnen til at hun sa det. Hun måtte "ta igjen" på vegne av sønnene...uten å tenke seg om. Men, man sier ikke sånn til noen uansett.

Bra at du fikk en unnskyldning, skulle bare mangle. Og lykke til videre, 25 kg er litt av en innsats!

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 09:00   #19
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teite dama!!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 09:01   #20
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det var virkelig unødvendig og ubetenksomt sagt. Burde virkelig bedt deg om unnskyldning med én gang!! Sånt sier man bare ikke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.