|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Mulig leserinnlegg, trenger synspunkter og hjelp til forbedring
Men siste gangen vi spiste det ble hun dårlig, av støvet eller en smule som vi ikke ble med inn i istøvsugeren rett etter måltidet. Eller den siste perioden, en liten uke vi spiste glutenholdig mat ble hun dårlig, så etter det har vi latt være. Da kan hun i det minste leke med andre. Sist redigert av annemede : 12-12-06 kl 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mulig leserinnlegg, trenger synspunkter og hjelp til forbedring....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Mulig leserinnlegg, trenger synspunkter og hjelp til forbedringJeg har tenkt på dette "innlegget" i en måned nå, eller egentlig lenger. Så jeg kan finpusse på det en stund til. Har en liten historie til jeg vil legge til. Om da jenta ble innlagt på sykehus pga dehydrering, jeg spurte etter glutenfrie skiver, og fikk så ørene flagret fra en pleier om at det var unødvendig å holde en slik streng diett, og det kunne da ikke gjøre noen skade om jeg bare spiste vanlig mat en gang, jeg ammet fremdeles mye på den tiden. Jenta var innlagt på avdelingen for bl.a. matallergier, og jeg synes at pleieren i det minste kunne sett litt i journalen før hun ga meg inn. Der stod det at det var viktig at jeg fulgte dietten. Da jeg endelig kom til orde og fikk sagt navnet på legen som hadde satt meg på diett ble pleieren straks mye mer medgjørlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Mulig leserinnlegg, trenger synspunkter og hjelp til forbedringJeg syns forresten innlegget er veldig bra, og setter fingeren på noe viktig: Det er så lett at man kaster barnet ut med badevannet, både når alt for mange setter barna på diett, og de som gjør det med god grunn ikke blir trodd fordi ANDRE er for hysteriske. NYANSER heter det. :uff:
![]() |
#25 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Unnskyld, jeg skjønte ikke at hun var så allergisk
![]() |
#26 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Mulig leserinnlegg, trenger synspunkter og hjelp til forbedringDu kan prøve noe a la:
![]() |
#27 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Mulig leserinnlegg, trenger synspunkter og hjelp til forbedringVil bare si at du har min fulle sympati. Det er forøvrig helt normalt at unger som aldri har gulpet, kaster opp en gang i døgnet når de begynner med fast føde.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Mulig leserinnlegg, trenger synspunkter og hjelp til forbedringJeg synes det er flott at du setter fokus på dette.
![]() |
#29 |
Borte
|
![]() Sv: Mulig leserinnlegg, trenger synspunkter og hjelp til forbedringDu har iallefall mange i ryggen her, Annemede. Det er trist at helsepersonell ikke tar foreldre på alvor. Jeg føler meg heldig som har fått hjelp av helsevesenet både til å finne en god løsning på behandling astmatiske tendenser og at vi ble anbefalt å kutte ned på melk for å unngå diarè. Det tok laaang tid, men vi fikk hjelp.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Mulig leserinnlegg, trenger synspunkter og hjelp til forbedringHva med å lage en slags eventyrsetting ut av det? Det kunne gitt en fin snert i innlegget. Begynt med "Det var en gang...", og avsluttet med hovedpoenget - "Snipp, snapp snute, [et eller annet om at helsepersonell må bli mer lydhøre ift. foreldre/ mer samstemte i sine råd e.l.]. Så kan helsepersonellet være representert som "trollene" ("Det er normalt", sa trollet |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
![]() Sv: Mulig leserinnlegg, trenger synspunkter og hjelp til forbedring...og fokuser gjerne enda mer på plagene/ smertene til barna i innlegget du skal skrive. Det er noe som (naturlig nok) rører ved folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Leser
|
![]() Sv: Mulig leserinnlegg, trenger synspunkter og hjelp til forbedringFolk er forskjellige. Jeg ville ikke ha skrevet et leserinnlegg i avisen, men et brev til helsestasjonen med kopi til dem de rapporterer til.
![]() |
#33 |
Yes, we can!!
|
Jeg likte bedre den sarkastiske tonen i hovedinnlegget som den er.
![]() |
#34 |
Det eventyret jeg hadde i tankene ville hatt rom for sarkasme i massevis. |
![]() |
![]() |
![]() |
|