Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Utskjelt på SFO

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-06, 00:47   #21
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utskjelt på SFO

Alle sider har en sak. Også den SFO-ansatte. Hun kan ha hatt en dårlig dag, kanskje er dette en "lek" som har versert i lengre tid og som hun var lei av, kanskje er hun lei av at de små (åpenbart) har liten respekt for henne (da mener jeg den som fant på det "stygge" verset i utgangspunktet - det var kanskje ikke tilfeldig at det var akkurat denne ansatte som ble nevnt?) og kanskje var det enda noen faktorer vi ikke vet. Jeg ville hatt dette i bakhodet mer enn behovet for unnskyldning og oppreisning.

Selvsagt var det utrolig trist for datteren din. Og urettferdig. Og lumpent av den andre (som antakelig har fått en skikkelig lærepenge). Men verden er nå engang urettferdig; og jeg prøver i liknende tilfellere selv å minne meg på at det ofte er bedre de små lærer det på SFO o.l. i små porsjoner fremfor å først møte det i form av en drittsekk av en kunde, en mobber av en sjef eller en smisker av en kollega.

Ta det opp med den ansatte og forklar misforståelsen, men ta det rolig. Tenker at når hun hører selv hva som skjedde og hvor lei seg jenta ble så ønsker hun nok helt sikkert selv på eget initiativ å skvære opp med henne.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 01:57   #22
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Signerer Miss Norway

Gammel 13-12-06, 07:51   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer miss norway.

Gammel 13-12-06, 07:55   #24
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er ikke akkurat den som biter hodet av folk, det gjør jeg stort sett bare på nett. Det er jo en misforståelse, og feilen ligger hos den voksne som skjeller ut en uskyldig UTEN å undersøke hva det dreier seg om, og i tillegg ikke gir rom for oppklaring.

Ja, jeg bare poengterte at hvis du skjellte ut den ansatte UTEN å undersøke hva det dreide seg om, er du like god som den ansatte - forskjellen er bare hvem som er "offeret". Jeg antar at du ønsker å være "bedre" enn henne.

Jeg trodde ikke nødvendigvis du kom til å gjøre det, det var mer en kommentar til de i tråden som sa at "du skulle troppe opp og kreve en unnskyldning". Mulig jeg har misforstått dem også. Jeg synes det er viktig at man ikke gjør de samme feilene selv som man vil til livs.

Gammel 13-12-06, 07:57   #25
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det er noen unnskyldning for å skjelle ut niåringer om man er ansatt i skolen. Ta det opp med henne og si at det er uakseptabelt, at datteren din gruer seg til å gå på skolen og at det var et uhell.

Den SFO-ansatte har ikke annet å gjøre enn å legge seg langflat og be om unnskyldning. Hun overreagerte og det bør hun innrømme.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 08:16   #26
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Alle sider har en sak. Også den SFO-ansatte. Hun kan ha hatt en dårlig dag, kanskje er dette en "lek" som har versert i lengre tid og som hun var lei av, kanskje er hun lei av at de små (åpenbart) har liten respekt for henne (da mener jeg den som fant på det "stygge" verset i utgangspunktet - det var kanskje ikke tilfeldig at det var akkurat denne ansatte som ble nevnt?) og kanskje var det enda noen faktorer vi ikke vet. Jeg ville hatt dette i bakhodet mer enn behovet for unnskyldning og oppreisning.

Bare en kommentar til dette; Denne SFO-ansatte er en som tuller og fjaser og strekker ungene til det ytterste. Hun har tidligere ertet enern til hun var helt på randen av å bryte sammen, for så å tulle det vekk. Det er derfor ekstra ille at hun ikke tåler sin egen medisin - og i TILLEGG lar en uskyldig lide.
Jeg har selv jobbet på SFO ved denne skolen, og kjenner de fleste ansatte fra innsiden. For å si det sånn; Vi har sagt opp etter jul og jeg gleder meg.

Gammel 13-12-06, 08:23   #27
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje du skal ta dette opp med hennes overordnede, Safran? Det høres jo ut som om hun kan være *litt* lite mottakelig for kritikk.

Gammel 13-12-06, 08:23   #28
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selv om vedkommende hadde en dårlig dag e.l., er det viktig at hun ber om unnskyldning etter en slik episode. Dette høres ut som et alvorlig tilfelle av "verbal vold", og er ikke greit uansett. Selv hvis datteren din hadde gjort noe galt. Det er de voksnes ansvar å prøve å reparere skaden når slikt har skjedd, jeg håper du ringte henne i går kveld. Hvis ikke, gjør det nå! Forklar deres side av saken, og gjør det på en måte som gir rom for henne til å komme på banen på en bedre måte (ikke gå rett i angrep).

Håper det ordner seg!

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 08:25   #29
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne SFO-ansatte høres umåtelig barnslig og umoden ut.

Gammel 13-12-06, 08:33   #30
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Kanskje du skal ta dette opp med hennes overordnede, Safran? Det høres jo ut som om hun kan være *litt* lite mottakelig for kritikk.

Jeg tar det først med henne direkte. Skulle det mot formodning ikke føre til noe, får jeg heller ta det videre. Sjefen hennes er veldig militant, så jeg VET hun hadde tatt tak i det sporenstreks om jeg hadde ringt. Jeg har ringt om noe annet tidligere, og det ble tatt seriøst.

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Selv om vedkommende hadde en dårlig dag e.l., er det viktig at hun ber om unnskyldning etter en slik episode. Dette høres ut som et alvorlig tilfelle av "verbal vold", og er ikke greit uansett. Selv hvis datteren din hadde gjort noe galt. Det er de voksnes ansvar å prøve å reparere skaden når slikt har skjedd, jeg håper du ringte henne i går kveld. Hvis ikke, gjør det nå! Forklar deres side av saken, og gjør det på en måte som gir rom for henne til å komme på banen på en bedre måte (ikke gå rett i angrep).

Håper det ordner seg!

Hun ringte ikke tilbake igår, så jeg sendte en melding litt senere. Hun svarte ikke på den heller. Jeg prøver igjen litt senere idag.

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Denne SFO-ansatte høres umåtelig barnslig og umoden ut.

Det er hun.

Gammel 13-12-06, 08:56   #31
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes oppriktig synd på lille jenta di! Hun fortjener en unnskyldning slik at både hun og venninna kan få dette ut av verden!

Gammel 13-12-06, 09:15   #32
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Selvsagt tuller jeg ikke. En offentlig unnskyldning er på sin plass. Hun fortjener å drite seg ut for det hun gjorde og de andre barna + din datter fortjener å se en voksen legge seg langflat etter en tabbe, samt at da skjønner alle at slik oppførsel er ikke lov fra en voksen.

Herregud, drit ut, kryp, slikk meg i ræva?? Er det noen måte å gjør det på? Hevn?

Safran: Jeg kan fostå hva sitronen mener, og jeg er delvis enig. Jeg hadde definitivt tatt kontakt med personalet. SFO-lederen. Slik oppførsel er uakseptabel.

Sist redigert av Hyacinth : 13-12-06 kl 10:55.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 09:21   #33
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg hadde enkelt og greit tatt den ansatte ved SFO for meg, og bedt vedkommende tenke seg om både to og tre ganger før h*n sprekker neste gang!

Skal man bli sint på et barn, bør man pokker meg finne ut om det er en grunn til å bli sint først! En kjapp samtale med datteren din og venninna hadde løst denne floka på en grei måte! Dette hadde tydligvis ikke den SFO-ansatte tid og/eller interesse av.

Jeg syns vedkommende skylder jenta di en stor unskyldning!

Signerer denne

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 10:29   #34
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg hadde tatt dette opp med den ansatte og sagt at du forstår reaksjonen hennes (neppe noe gøy at hun tror at ungen kaller henne noe), men at det ikke var tilsiktet. Fortell hvordan det skjedde og at jenta de var helt knust og ikke ville gå på skolen. Og spør så til slutt den ansatte om hva hun mener er en grei måte å fortelle jenta di at dette er opp og avgjort og at den voksne nå vet hva som virkelig skjedde.

Enig i dette.

En liten digresjon vekk fra temaet.

Jeg synes kanskje det er litt blåøyd av hovedinnlegger å si at datteren hennes ALDRI gjør noe galt, et problem som kan være ganske stor for en evnt. lærer som ikke klarer å nå noen foreldre i ubehagelige saker. Nei, mine barn gjør ALDRI oe galt, det kan ikke vært dem osv... Sier ikke at dette har skjedd i H.I sak.

Gammel 13-12-06, 10:31   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uakseptabel oppførsel. Jenta di bær få en unnsydning fra den voksne som overreagerte/feilreagerte.

Og venninnen har kanskje bedt om unnskyldning allerede?

Så bør du nok også forklare jenta di at alle gjør feil. Alle kan ha en dårlig dag. At denne voksne rett og slett gjorde en feil. At det ikke er ok, og ikke enerns skyld.

Gammel 13-12-06, 10:35   #36
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Solen, her.

Enig i dette.

En liten digresjon vekk fra temaet.

Jeg synes kanskje det er litt blåøyd av hovedinnlegger å si at datteren hennes ALDRI gjør noe galt, et problem som kan være ganske stor for en evnt. lærer som ikke klarer å nå noen foreldre i ubehagelige saker. Nei, mine barn gjør ALDRI oe galt, det kan ikke vært dem osv... Sier ikke at dette har skjedd i H.I sak.

Hvis du oppfattet det slik så tror jeg vi forsto hovedinnlegget på forskjellige måter. Jeg så det som en forklaring på hvorfor datteren var fullstendig knust, og slett ikke noen måte å lukke øynene for at datteren kan gjøre noe galt.

Gammel 13-12-06, 10:39   #37
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Hvis du oppfattet det slik så tror jeg vi forsto hovedinnlegget på forskjellige måter. Jeg så det som en forklaring på hvorfor datteren var fullstendig knust, og slett ikke noen måte å lukke øynene for at datteren kan gjøre noe galt.

Jeg er enig med deg, når jeg får lest det slik du ser det.

Men jeg synes fortsatt at det kan være et problem at foreldre ofte ser på barna sine som små uskyldsrene engler. Og da tenker jeg ikke på H.I denne gangen

Sist redigert av Solen : 13-12-06 kl 10:46.
Solen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 10:43   #38
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Solen, her.

Jeg er enig med deg, når jeg får lest det slik du ser det.

Men jeg synes fortsatt at det kan være et problem at foreldre ofte ser på barna sine som ser på sine egne barn som små uskyldsrene engler. Og da tenker jeg ikke på H.I denne gangen

Som min oldemor skal ha sagt: Nei du får aldri meg til å tro at *** har gjort noe galt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 10:46   #39
Anuk

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er ikke den som springer rundt og "tar opp" ting - men denne hadde ikke engang jeg latt passere! Slik går det ikke an å oppføre seg. OK hun ble sint og såret, men da må man som voksen besinne seg og skvære opp etterpå slik at barnet ikke går hjem full av vonde følelser.

Ellers synes jeg Miss Norway hadde en veldig fin måte å løse det på.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-06, 11:56   #40
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Huff, så sårt for jenta di. Og venninna. Men jeg må le littegranne. Så sårbare frøkner og hulking i stereo...

Håper det løser seg og at jentene ikke får varige mén

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.