|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Fattiglusa melder seg - jeg kjøper de billige tomatene.
|
|
|
#2 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg liker ikke tomater så godt, men jeg kjøper det noen ganger for å ha på brie eller i salat - og da kjøper jeg de søte små.
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Åh så enig jeg er! Tomatene smaker vann! I Italia smakte de smågodt! Jeg elsker tomater og velger seriøst smaksbomberike tomater fremfor snop om jeg kan, de er så gode!
|
|
|
#4 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg kjøper bare de avlange pakkene med perletomater, de smaker så søtt og godt.
|
|
|
#5 |
|
Dramaqueen
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg liker ikke tomater. Mulig det er fordi jeg ikke har smakt "skikkelige" tomater? Cherrytomater går, men vanlige tomater klarer jeg rett og slett ikke smaken på. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fjott
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg betaler også gledelig, men studentlommeboka mi er gjerrig for tiden så det er kun når jeg skal unne meg litt ekstra.
|
|
|
#7 |
|
Permakulturell
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?
Wow! Den var skikkelig drøy!
|
|
|
#8 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Ja, det sier jo litt om de andre tomatene når disse merkes med "smakstomater". Jeg betaler gjerne ekstra for gode tomater, og skjønner egentlig ikke hvorfor de selger de smakløse som bare smaker vann. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Fordi folk kjøper dem, antakelig. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
By the Sea
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Ser ikke på prisen når jeg handler tomater, nei - kan ikke fordra de vanlige vannsmakende tomatene.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Men jeg kjøper first price paprika hvis de ser fine ut da. Enten det eller spiss paprika. På paprika skal det enten være luksus eller billig. |
|
|
|
#13 |
|
Nye muligheter :o)
Hvor: Oslo
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Ja, jeg betaler ekstra for tomater som smaker noe.
|
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg betaler gjerne ekstra for god smak, ja. Tomater flest smaker begredelig. Jeg har god erfaring med tomater og løk fra økobutikk.
|
|
|
|
#15 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg betaler for smak.
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Jeg kjøper ikke de vanlige, smakløse tomatene. Men jeg kjøper alltid de bittesmå når jeg finner dem. Heter de perletomater, tro?
|
|
|
|
#17 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Nei, det syns jeg var rart og. Kanskje noen har litt annen timelønn enn meg.
|
|
|
#18 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Det er lenge sidan eg kjøpte dei billigaste tomatane, sjølv om budsjettet vårt er lovlig stramt. Eg synes utvalet har blitt mykje betre dei siste åra, eg kan ikkje hugsa at (butikk)tomatane eg åt i barndommen var spesielt smaksrike?
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Det med en ukes mat for 115 minutter er kanskje fordelt per person? Så hvis man tjener 250 per time så handler man for rundt 500 per uke per person eller noe? |
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Er du villig til å betale for smak (tomater)?Hvis vi ukeshandler betaler vi vel rundt 1500,- kroner om vi virkelig begrenser oss og går etter et relativt stramt budsjett. Greit nok at mannen har ei super timelønn, men 750 kroner timen har han desverre ikke.
|
![]() |
|
|