Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bæredings for barn på 1,5 år

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-09, 23:26   #21
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bæredings for barn på 1,5 år

Patapum. Bruktmarkedet er ganske bra for sånne seler, slik at du kan få tak i en pent brukt, og få solgt den igjen til god pris når du er ferdig med den (=nesten gratis bæredings!).

Bæresele er så mye mer behagelig enn meis, og tar veldig mye mindre plass!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 22:23   #22
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Er Ergo lettere å få på seg enn Mei-Tai på ryggen?

Jeg solgte min første babyhawk, da jeg syntes selene var litt korte. Men lengre seler ble så altfor lange igjen. Rotete å bruke, og ikke så lett på ryggen syntes jeg. Likte den bedre da vi hadde henne på magen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 22:25   #23
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreløpig synes jeg mei tai er langt mer behagelig å bære i enn patapum for den unge damen på 9,5 mnd og 10+ kg. Kanskje jeg har justert patapum feil?

Electronica: Jeg synes de er ganske like å få på seg.

Gammel 12-04-09, 22:30   #24
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Electronica: Jeg synes de er ganske like å få på seg.

Virkelig? Du må styre litt på med den Ergoen også.

Ser litt på ebay nå, og lurer på å bestille en. Hmm..

Gammel 12-04-09, 22:32   #25
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får ta med et forbehold om at jeg bare har prøvd patapum - men patapum og Ergo er ikke så ulike.

Gammel 12-04-09, 22:33   #26
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du er åpen for knyting, så slår jeg et slag for meitai. Den er mindre sammenlagt også - og helt klart best synes jeg. Man får den mye nærmere kroppen enn patapum'en/ergoselen - men formsydd sele er også greit altså.

Jeg bar forøvrig storebror på snart 4 år og 16 kg i meitai i uka her når vi har vært i Tenerife - gikk så det susa.

Gammel 12-04-09, 22:42   #27
Dronningen
Pauset

Standard

Mulig det er mine ultralange seler som plager meg. De andre gikk akkurat igjen, og disse soper nesten i marka.

Hvor lange er selene som er løse når dere har Mei-tai på dere?

Sist redigert av Dronningen : 12-04-09 kl 23:11.
Gammel 12-04-09, 23:38   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg bestilt meg en Ergo. Jeg bar knerten litt i sjal da han var mindre. Men å si at det var så enkelt å ta av og på synes jeg er feil. Det sopte jo nede i bakken mens jeg skulle snøre det på meg, og det var for varmt å ta den på og gå med den hele dagen. På korte turer (som til bilen og sånt) brukte jeg babybjørn. Det var mye lettere å ta av og på. Jeg håper at Ergoen er like enkel.

Knerten er en aktiv kar. På tross av sin unge alder så klarer han å gå ganske langt alene nå, men for at vi skal få til en ordentlig skogstur så trenger vi noe bæretøy i tillegg. Jeg håper at han klarer å sove litt i ergoen også, men det er kanskje litt for mye forlangt.

Gammel 12-04-09, 23:40   #29
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Da har jeg bestilt meg en Ergo. Jeg bar knerten litt i sjal da han var mindre. Men å si at det var så enkelt å ta av og på synes jeg er feil. Det sopte jo nede i bakken mens jeg skulle snøre det på meg, og det var for varmt å ta den på og gå med den hele dagen. På korte turer (som til bilen og sånt) brukte jeg babybjørn. Det var mye lettere å ta av og på. Jeg håper at Ergoen er like enkel.

Du får gi rapport om den funker greit. Har lest litt på nettet nå i kveld, og den ser jo ganske lovende ut.

Gammel 12-04-09, 23:45   #30
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Hvor lange er selene som er løse når dere har Mei-tai på dere?

Jeg har sydd mei tai selv - når jeg har selen på meg er det bare en liten stump igjen. Noe mer når jeg bærer på ryggen.

Gammel 12-04-09, 23:53   #31
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har sydd mei tai selv - når jeg har selen på meg er det bare en liten stump igjen. Noe mer når jeg bærer på ryggen.

Da burde jeg sikkert holdt meg til den første jeg hadde. Nå har jeg sikkert en halv meter igjen.

Gammel 12-04-09, 23:57   #32
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde patapum. Fikk den aldri helt til, og var vanskelig å få ungen ned og opp i den, dessuten følte jeg at han ikke satt så bra.
Vi endte opp med meis.

Gammel 13-04-09, 00:49   #33
Dronningen
Pauset

Standard

Kjøpte denne på ebay jeg i kveld. Rett og slett.

99 dollar ink porto. De skriver jo den verdien på pakken som man ber om, så blir spennende å se om jeg får den hjem for 660 kr. Men den så veldig greit ut uten å måtte forholde seg til seler.

Gammel 13-04-09, 00:50   #34
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Vi hadde patapum. Fikk den aldri helt til, og var vanskelig å få ungen ned og opp i den, dessuten følte jeg at han ikke satt så bra.
Vi endte opp med meis.

Meis kommer ikke på min rygg etter å ha brukt bæredings.

Gammel 13-04-09, 01:56   #35
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Beco Butterfly er like enkel som meis. Du setter ungen oppi og tar på bæredings og unge som en ryggsekk. Kan brukes fra bitteliten til du slutter å bære.

http://www.becobabycarrier.com/index.asp

I Norge selges den her. Men den er sannsynligvis billigere å importere.

Gammel 21-04-09, 19:54   #36
Dronningen
Pauset

Standard

Har fått Ergoen i dag. Er så brei rundt hofter og mage, at jeg syntes den ble trang. Så skal forsøke å finne en sånn forlenger. Ellers var det uvant, jeg må si det. Mei-tai var liksom så enkelt og nært inntil kroppen, selv om det var lange selere å knyte. Den føltes nok bedre. Men vi skal forsøke dette nå. Mannen skal også instrueres nå, siden han skal ha perm snart. Finne noe vi begge kan bruke.

Gammel 23-04-09, 00:04   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også akkurat mottatt min Ergo. Jeg syntes det fungerte helt fint, men jeg klarer ikke å få knerten oppi der uten hjelp fra en annen voksen. Det var litt dumt, men det kan kanskje gå hvis jeg setter ham på et bord, tar ergoen rundt ham, for så å ta den på meg. Jeg får teste ut litt med mannen i nærheten.

Det gikk veldig greit å bære. Vi har lånt en bæremeis tidligere, og ergoen var definitivt MYE bedre.

Men jeg var også for brei over hoftene til at jeg synes det var særlig behagelig, så nå skal jeg forsøke meg med belteforlenger.

Gammel 23-04-09, 09:03   #38
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Jeg har også akkurat mottatt min Ergo. Jeg syntes det fungerte helt fint, men jeg klarer ikke å få knerten oppi der uten hjelp fra en annen voksen.

Med Patapumen (lik Ergo) så brettet jeg ut Patapumen på sofaen (eller på forsetet i bilen for den saks skyld) med slakke stropper, satte A oppå den ca der han skulle ha rompa, med en fot ut på hver side. Så satte jeg meg foran han, festet beltet rundt livet, og fikk tak i skulderstroppene. Så dro jeg skulderstroppene + ungen inntil ryggen min, lente meg godt fram, og festet brystreima. Da hang alt fast på ryggen min, og jeg kunne gjøre noen små hopp og få strammet belte og skulderstroppene til passe lengde.

Når vi var blitt litt mer erfaren, så kastet jeg han over skulderen etter å ha festet parapumen rundt livet, og mens jeg sto godt foroverbøyd med ungen opp ryggen, så fikk jeg dratt opp skulderstroppene og festet alt sammen.

Gammel 23-04-09, 09:39   #39
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Jeg har også akkurat mottatt min Ergo. Jeg syntes det fungerte helt fint, men jeg klarer ikke å få knerten oppi der uten hjelp fra en annen voksen. .

http://www.tettinntil.no/Instruksjon...d_ErgoRYGG.htm

Det går veldig greit å kaste ungene på ryggen - selv om det høres litt dramatisk ut.

Gammel 23-04-09, 10:09   #40
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg står helst med ryggen til seng eller sofa når jeg setter henne oppi på ryggen. Ute på tur mangler jo den sikkerheten, men jeg har aldri mistet henne, så jeg antar det ville gått greit.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.