|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
maler
|
Sv: Sykkeldilemma ...
Men greier hun virkelig å sykle på den altså? Hun har ikke en gåbil eller noe hun kan henvises til?
|
|
|
#22 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sykkeldilemma ...Hun lar seg ikke avspise med en gåbil lenger, nei. Hun klarer ikke _helt_ å sykle på den enda, men det i seg selv gjør henne enda staere, for hun VIL VIL VIL sykle.
|
|
|
#23 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Sykkeldilemma ...Få tak i en sykkel til. Du vet nok inni deg at det er det riktige å gjøre. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Og jeg er helt enig. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Sykkeldilemma ...Det er lett for andre å bli sure og fornærmede og ha meninger om hva ungene bør klare, når de ikke er der i hverdagen og ser hva de faktisk mestrer. Du har sett at jenta ikke får det til ennå, du bestemmer hva som skal kjøpes.
|
|
|
#27 |
|
maler
|
Sv: Sykkeldilemma ...Da trenger du to trehjulinger. Eller en balansesykkel i tillegg. De er jo ganske billige sånne trehjulinger, og man kan få dem brukt for nesten ingenting.
|
|
|
#28 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Sykkeldilemma ...Du får kjøre laaaang søndagstur Elise. Så kan du få en rød trehjuling av meg. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
snur
|
Veldig enig i den. Du skal ikke vokse inn i en sykkel men ut av den. Det tok lang tid før minsten her var klar for sykken i 4-6 års str. selv om den passet til han. De går fortere og er tyngre enn de minste. Du får bare forklare for svigermor at jenta er redd når hun sykler på den, men at den helt sikkert kommer til å passe henne bedre neste år
|
|
|
#31 |
|
Pauset
|
Sv: Sykkeldilemma ...Det er regelrett farlig å sende barna avgårde på for stor sykkel. Når de må strekke seg for å klare rekke frem til styret blir sittestillingen for "liggende" og de vil ikke klare se skikkelig opp. De kan rett og slett miste mye oversikt og dette er hovedargumentet leverandørene bruker for å ikke kjøpe for store sykler, men heller en som er passe, som de kan vokse fra. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
kamerat
|
Sv: Sykkeldilemma ...Ungen skal ha en sykkel som passer. Svigermor får bare tenke sitt.
|
|
|
#33 |
|
Ute av drift
Sv: Sykkeldilemma ...Nå har vi vært ute og prøvd sykkelen igjen. Det viser seg at hun rekker ned med tærne på begge sider, hun har bare ikke giddi og vist meg det før.
|
|
|
#34 |
|
Pauset
|
Det er ikke høyden på sykkelen som gjør den for stor, men lengden. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Vaklende
|
Sv: Sykkeldilemma ...Jeg hiver meg på de andre og anbefaler at du kjøper en sykkel til. Jeg ville anskaffet en av de minste tohjulingene. De får du ofte billig eller gratis på finn.no. Som de andre her mener jeg mannen burde være mottakelig for fornuft, men det virker som du ikke er sikker på det. Uansett om hun såvidt rekker nedi så høres det ikke bra ut i forhold til sikkerhet. De minste syklene er best, til og med når hun er klar for å sykle uten støttehjul. Det er de det er lett å lære å sykle på, og jeg ville gitt henne den tryggheten. Til svigermor ville jeg sagt at det var så kjekt med sykkel, og den var så fin, så nå skaffer vi en liten hun kan trene på så den nye finne ikke blir oppskrapt med en gang. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Sykkeldilemma ...Enig med Joika. At hun når nedi med tærne på begge sider er ikke godt nok, hvis hun skal klare å nødbremse med beina! Du får bare fortelle svigermor at dere har gitt den flere forsøk nå, men at det er for trafikkfarlig ennå, og dere gleder dere til å ta den i bruk til høsten eller til neste vår!
|
|
|
#38 |
|
Fortynnet
|
Sv: Sykkeldilemma...Jeg hadde kjøpt eller lånt en mindre tohjulssykkel, hvis hun vil ha det. For stor sykkel er ugreit når man skal lære å sykle. Ellers hadde jeg bare latt dem dele på trehjulssykkelen og ventet med tohjuls til interessen dukket opp. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ute av drift
Sv: Sykkeldilemma ...Nå hadde jeg nesten bestemt meg for å kjøpe balansesykkel, men så tittet jeg på finn.no så vi skal dra og titte på en vanlig liten tohjulssykkel senere i dag.
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: Sykkeldilemma ...Bare en liten digresjon. Hvis svigermoren din blir SUR fordi du vil ha en sykkel som faktisk PASSER til datteren din, så får hun jaggu meg bare bli sur altså. |
|
![]() |
|
|