Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere bakgrunnstøy hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-09, 07:45   #21
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?

Vi har ikke radio/TV på bare for å ha det på. Det hender at ungene hører på musikk på lekerommet som ligger vegg i vegg med stua, og det hender jeg tramper inn og skrur av/skrur ned om de har glemt at det er på.

Ungene er forskjellige når det gjelder DVD i bil. Storebror elsker å se på film og kan tilbringe en lang tur over fjellet oppslukt i en eller annen bil. Lillesøster er en annen type, som liker stillheten mye bedre (hun hater å kjøre bil i utgangspunktet) så nå veksles det på mellom lydbøker, DVD og ingenting når vi er på (lang) tur.

Gammel 20-04-09, 08:09   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mannen vil ha støy. Jeg vil ha det stille.
Heldigvis har vi hus over tre etasjer.

Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 08:17   #23
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vokst opp i et hus der radioen alltid stod på, og når det ble mulig gjerne flere kanaler. TVen ble satt på klokken 18 og stod på frem til sendings slutt (eller sistemann la seg). Ble slått av med gjester i huset.

Slikt plager meg ikke noe særlig, men her står radioen sjelden på, og tv slåes oftere av, oppdager at jeg glemmer hele greia når jeg er alene. Men jeg kan godt konsentrere meg med tv på.

Stryking og diverse jobber trenger jeg TV til.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 08:32   #24
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Har som regel Baby Einstein surrende i bakgrunnen, eller Oprah/the Doctors/Dr.Phil.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 08:37   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen liker bakgrunnsstøy. Han skrur på tven i det han går inn døra. Eventuelt radio hvis jeg protesterer fordi det ikke er noe fornuftig på tven.

Ungene hører gjerne på musikk, men de danser til. Da er det jo en del av aktiviteten og ikke bakgrunnstøy.

Jeg tror definitivt at dere har rett i at det ikke nødvendigvis er bra.

Gammel 20-04-09, 08:51   #26
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Her står radioen på kontinuerlig, etter Teomannens ønske. Jeg er bare måtelig begeistret og slår av når jeg ikke orker mer.

Bytt ut Teomannen med Bauche, så har du meg. Jeg må ha på radio omtrent. NRK-kanalene har mange gode programmer. Mannen slår av radioen om det blir for mye - men han på sin side har den stygge uvanen å slå på tv'en - for så å gå - DET ser jeg ikke poenget med, og slår så av den....

Gammel 20-04-09, 08:54   #27
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Jeg verdsetter stillhet og liker ikke bakgrunnstøy. Ungene går i Montessori barnehage/skole som har fokus på stillhet og ro. Vi ser på tv og ungene hører på musikkog lydbok, men det står ikke på uten at noen bevisst ser/lytter.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 08:56   #28
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ingenting i bakgrunnen, hverken tøy eller støy.

Jeg blir sliten i hodet av bakgrunnsstøy.

Gammel 20-04-09, 08:58   #29
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke at TVen står på når den ikke blir sett på. Jeg har innimellom på musikk, men da for å høre på den. Ellers har vi det ganske stille. I bilen har jeg ofte på musikk, men jeg kan også kjøre i stillhet. Mannen og jeg er heldigvis helt enige. Vi har nok støy i huset (hvit lyd fra Ringveien) om jeg ikke skal legge på enda mere unødvendig lyd.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:11   #30
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å ha på bakgrunnsstøy. Ellers er jeg redd jeg kommer til å høre meg selv knirke.

Gammel 20-04-09, 09:15   #31
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

TV-en står på stort sett hele tiden.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:20   #32
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir gal av bakgrunnsstøy. Jeg fikk min dose i oppveksten, hvor noe alltid sto på. Gjerne flere ting på en gang.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:21   #33
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg blir gal av bakgrunnsstøy. Jeg fikk min dose i oppveksten, hvor noe alltid sto på. Gjerne flere ting på en gang.

Jeg vokste opp med klokker som sa tikk-takk.

Gammel 20-04-09, 09:25   #34
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber i et miljø med mye støy. Ikke nødvendigvis mange dB, men hele tiden en jevn sus. Derfor synes jeg det er nydelig å slippe å ha lyder hjemme. Lyder som bare er der, men som jeg ikke bruker til noe...

Barna får selvsagt ha lyd på tv når de ser på barneTV og sånn, men jeg er helt allergisk mot apparater som står på uten at noen egentlig hører etter.

I bilen hører jeg på NRK Alltid Nyheter fordi jeg er så dårlig på å lese aviser.

Gammel 20-04-09, 09:26   #35
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Bakgrunnsstøy orker jeg ikke nei. Har jeg på TV eller radio så er det fordi jeg ser/hører på.

Gammel 20-04-09, 09:27   #36
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Jeg liker å ha på TV eller radio i bakgrunnen, synes det er hyggelig og "trygt" på en måte.
Jeg blir ganske rastløs uten noe lyd, og slapper av bedre med litt lyd.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:37   #37
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:45   #38
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Odd Nordstoga beskriver veldig godt min oppvekst i denne sangen:

No livnar det i lundar
med fire ungar og fem hundar.
og bestemor, det er nok med ei.
ho sit der og er så snill og grei,
og ha' eg hatt hane, er dett visst at'n gol,
det er regn og tore og snø og sol,
og klokka ho kvin med sitt ding og dong,
og det er femten songar på ei gong.

Ja her er det hjalling,
alarmar som går og de'r koppeskralling,
og kjeftar som går men det er 'kje visst
om kva, eller kven som ha' ordet sist,
og ha' du vor' innom, så hadde du rømt
og ha' eg hatt valium ha' pakka vor' tømt,
telefonen den ringer for ennte gong,

Det er laurdagskos og dagen fri,
og storfamilie kvalitetstid
og ein som har gjibussdag (hurra for den),
og gåve det er gjeve, det er kje godt å sjå til kven,
det ropar på far, men kven far då,
det her er visst koseleg, men kven for då?
Det her det er livet, men kvens då?

Ja her er det grining,
og utover sofa sjokoladeklining,
og bestemors klaging, og far og mor,
og svigermor og svigerfar og oppvask stor,
det durar i 150 desibel
og eg kjenner eg må ut for ikkje kose meg i hel,
og Gud hjelpe konn; det'r berre fyrste sesong
at det er femten songar på ein gong.
Ein song hit og ein song dit.
I koss familie så skal det ver' slik
Ein song opp og ein song ned,
og det'r ingen som veit hoss ein får det til
Ein song hit og ein song dit.
I koss familie så skal det ver' slik
Ein song bak og ein song fram
og goffa han sit der i dressen så stram,

Jeg lærte meg kjapt å lukke ørene og holde på med mitt, lese med mye bråk rundt meg og sånn. Veldig praktisk egenskap.

Jeg hører mye på radio og musikk, men har ikke på radio om jeg ikke lytter. Jeg synes radio (p2) er en utrolig effektiv måte å være oppdatert på når det gjelder nyheter (nyhetmorgen), kultur (kulturnytt), samfunn (sånn er livet), og underholdning (radioselskapet). Jeg hører på det mens jeg gjør andre ting, skriver nå, feks.

TV har vi på eget rom, og det står aldri på om ingen ser på noe.

Min mor er en sånn aggressiv dame som skriker ÅÅÅÅÅÅH og slår av radioen, med en gang noen hører på noe gøy, skrur opp lyden og danser litt på kjøkkengulvet samtidig som kjøkkenvifta går. For sliten? For lite humor? For lite glad i musikk?

Gammel 20-04-09, 09:46   #39
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ikke hjemme. Men jeg jobber med radio eller musikk.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 09:52   #40
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker bakgrunnsstøy jeg.
Nå feks, står God morgen Norge på. Jeg ser ikke mye, men litt og lytter.

Når jeg er nede og lager middag kan jeg sette på en musikk kanal på tv, for radioen er så dårlig på å ta inn kanaler, kun P1 som funker fint, og det er ikke helt min greie.

Men behovet for støy er mindre nå enn før, særlig om barna er hjemme.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:15.