|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Hertuginne
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Vi har ikke radio/TV på bare for å ha det på. Det hender at ungene hører på musikk på lekerommet som ligger vegg i vegg med stua, og det hender jeg tramper inn og skrur av/skrur ned om de har glemt at det er på.
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Mannen vil ha støy. Jeg vil ha det stille. |
|
|
|
#23 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg er vokst opp i et hus der radioen alltid stod på, og når det ble mulig gjerne flere kanaler. TVen ble satt på klokken 18 og stod på frem til sendings slutt (eller sistemann la seg). Ble slått av med gjester i huset. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Har som regel Baby Einstein surrende i bakgrunnen, eller Oprah/the Doctors/Dr.Phil.
|
|
|
|
#25 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Mannen liker bakgrunnsstøy. Han skrur på tven i det han går inn døra. Eventuelt radio hvis jeg protesterer fordi det ikke er noe fornuftig på tven.
|
|
|
|
#26 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?
Bytt ut Teomannen med Bauche, så har du meg. Jeg må ha på radio omtrent. NRK-kanalene har mange gode programmer. Mannen slår av radioen om det blir for mye - men han på sin side har den stygge uvanen å slå på tv'en - for så å gå - DET ser jeg ikke poenget med, og slår så av den....
|
|
|
#27 |
|
safariqueen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg verdsetter stillhet og liker ikke bakgrunnstøy. Ungene går i Montessori barnehage/skole som har fokus på stillhet og ro. Vi ser på tv og ungene hører på musikkog lydbok, men det står ikke på uten at noen bevisst ser/lytter. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Nei, ingenting i bakgrunnen, hverken tøy eller støy.
|
|
|
|
#29 |
|
villende
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg liker ikke at TVen står på når den ikke blir sett på. Jeg har innimellom på musikk, men da for å høre på den. Ellers har vi det ganske stille. I bilen har jeg ofte på musikk, men jeg kan også kjøre i stillhet. Mannen og jeg er heldigvis helt enige. Vi har nok støy i huset (hvit lyd fra Ringveien) om jeg ikke skal legge på enda mere unødvendig lyd. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Etylbarbital
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg liker å ha på bakgrunnsstøy. Ellers er jeg redd jeg kommer til å høre meg selv knirke.
|
|
|
#32 |
|
kamerat
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg blir gal av bakgrunnsstøy. Jeg fikk min dose i oppveksten, hvor noe alltid sto på. Gjerne flere ting på en gang.
|
|
|
#33 |
|
Etylbarbital
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?
Jeg vokste opp med klokker som sa tikk-takk.
|
|
|
#34 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg jobber i et miljø med mye støy. Ikke nødvendigvis mange dB, men hele tiden en jevn sus. Derfor synes jeg det er nydelig å slippe å ha lyder hjemme. Lyder som bare er der, men som jeg ikke bruker til noe...
|
|
|
#36 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg liker å ha på TV eller radio i bakgrunnen, synes det er hyggelig og "trygt" på en måte. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Nei. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Epikur
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Odd Nordstoga beskriver veldig godt min oppvekst i denne sangen:
|
|
|
#39 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Nei, ikke hjemme. Men jeg jobber med radio eller musikk.
|
|
|
#40 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?Jeg liker bakgrunnsstøy jeg.
|
![]() |
|
|