Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere bakgrunnstøy hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-04-09, 23:49   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere bakgrunnstøy hjemme?

Spin-off fra tv-tråden.

Med tre små barn så er det veldig sjelden jeg føler behov for bakgrunnstøy, for å si det sånn.

Men jeg registrerer at andre må ha en eller annen lyd alltid. Tv, radio, musikk.

Jeg får hetta ved tanken, og er vel generelt ganske gammeldags med at jeg mener det blir for mange intense stimuli rundt oss hele tiden. Dvd i bilen, musikk på øret hvis man går utenfor døren, spill i hånda når man er på besøk...

Jeg tror ikke det er sunt.

Gammel 19-04-09, 23:51   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere bakgrunnstøy hjemme?

Nei. Jeg har verken radio eller noen form for musikkanlegg. Jeg får helt hetta av lyder når jeg gjør på andre ting. Når jeg innimellom hører på musikk, så er det en sang eller tre via youtube.

Gammel 19-04-09, 23:51   #3
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har det stille. Noen ganger litt radio og om det er TV på så er det med temmelig lavt volum. Når jeg er alene er det helt stille. Jeg blir irritabel av for mye støy.

Gammel 19-04-09, 23:53   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stille.

Gammel 19-04-09, 23:53   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ofte musikk på her. Og av og til er det både musikk, dataspill og tv samtidig. Da ønsker jeg meg større hus med lydtette vegger.

Hvis jeg selv får bestemme er det i høyden litt musikk. Innimellom.

Gammel 19-04-09, 23:54   #6
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Støy. Enten TV eller musikk hjemme og radio/musikk i bilen. Jeg tror ikke det er usunt, hvorfor skulle det være det?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:58   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Ungene er ekstremt musikkglade og setter ofte på det de liker best, høyt. Stort sett Vamp, med tilhørende allsang og dans i stua.
Mannen min hører på sær engelsk radio, også dette høyt. Jeg blir smårar av alt bråket, særlig når ungene skravler, roper beskjeder osv.
Jeg har måttet bøye meg for flertallet i forhold til lyden hjemme, men har lagt ned veto mot bakgrunnsstøy ved måltider.

Dersom jeg er alene hører jeg gjerne på musikk eller radio, men da er det stille i huset. Spiller gjerne kjempehøy. Når jeg trener må jeg ha muskk på øret.

Gammel 19-04-09, 23:58   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad når det ikke er bakgrunnsstøy. Jeg vil ikke ha på tv om ingen ser på det, og musikk har vi bare på når vi får lyst til det, en gang i blant. I bilen hører vi ofte på radio eller cd.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:58   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stillhet! TV er jeg lite glad i, og radio er luftforurensning på lavt plan. Musikk utgår generelt ettersom CD-spilleren har tatt kvelden og jeg er idiot på alle nymotens ting, men det hendte jeg hørte litt på musikk mens jeg laget middag. Jeg pleide også å jogge til musikk, men nå nyter jeg stillheten.

Selv om jeg aldri hører på radio hjemme, hender det jeg slår den på i bilen - da på jakt etter kanaler som spiller gamle sanger om igjen med minst mulig pjatt imellom.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 23:59   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg ikke ha det, men med poden som slår av og på (og av og på) tven hele dagen blir den som regel stående på.

Jeg er forresten av typen som lytter "aktivt" til musikk. Jeg slår omtrent aldri på stereoen for å ha bakgrunnsmusikk(med mindre vi har fest), da blir det bare støy som må overdøves med f.eks. å prate høyt.

Radio er derimot perfekt bakgrunnsstøy..

Gammel 20-04-09, 00:00   #11
iBam
Erfaren

iBam sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Lillemor er veldig glad i musikk og som regel har vi på radio på kjøkkenet, ikke veldig høyt.

Gammel 20-04-09, 00:02   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her står radioen på kontinuerlig, etter Teomannens ønske. Jeg er bare måtelig begeistret og slår av når jeg ikke orker mer.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 00:03   #13
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Tv står på ganske mange timer i døgnet, så jeg setter stor pris på de kveldene gubben jobber, da sitter jeg hele kvelden i øredøvende stillhet, og det er nydelig.

Gammel 20-04-09, 00:04   #14
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Støy. Enten TV eller musikk hjemme og radio/musikk i bilen. Jeg tror ikke det er usunt, hvorfor skulle det være det?

Det blir for mye input for alle de små kretsene i hjernen, de blir overstimulert og en dag eksploderer de.

Gammel 20-04-09, 00:09   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Spin-off fra tv-tråden.

Med tre små barn så er det veldig sjelden jeg føler behov for bakgrunnstøy, for å si det sånn.

Men jeg registrerer at andre må ha en eller annen lyd alltid. Tv, radio, musikk.

Jeg får hetta ved tanken, og er vel generelt ganske gammeldags med at jeg mener det blir for mange intense stimuli rundt oss hele tiden. Dvd i bilen, musikk på øret hvis man går utenfor døren, spill i hånda når man er på besøk...

Jeg tror ikke det er sunt.

Jeg stiller meg bak her og nikker. Jeg blir smågal og aggressiv av støy, og setter bare på tv/radio/musikk når det er noe spesielt jeg vil høre eller se. Slår av igjen etterpå. Helten er avhengig av konstant stimuli, og har med seg mobilen på do for å høre lydbok eller spille spill. Radio eller TV står konstant på (radio gjerne på P3 ) der de til og med har masemusikk oppå nyhetssendingene.

Gammel 20-04-09, 00:13   #16
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Når mannen er ute på jobb og jeg sitter her helt alene om kveldene, så må jeg ha tv på. Ikke så mye jeg ser på den, men jeg må ha lyden.

Jeg er en smule husredd og sitter jeg alene i helt stille hus, så hører jeg så utrolig mye rart.

Tv`n er det siste som slåes av når jeg er på vei i seng.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 00:15   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker dere forresten den perioden da de hadde bakgrunnsmusikk til nyhetene, både på radioen og enkelte TV-kanaler? Det varte gudskjelov ikke lenge.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 00:22   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stort sett alltid radio/Spotify/CD. ...og svært ofte iPod i ørene ute, men ikke akkurat nå når vofsen er bare barnet og folk skal hilse på for hver femte meter.

Dog ikke DVD i bilen eller håndholdte spill.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 00:30   #19
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får store deler av min daglige trim ved å gå i Mr. Norways fotspor og skru av TVene og radioene han skrur på - for så å forlate. Jeg blir småsprø av lydforurensing.

Men selvsagt aksepterer jeg jo at det er lyd fra BarneTV og at storesøsters musikk fra rommet kan høres i resten av leiligheten. Dog. Og så ser jeg på TV på kjøkkenet med et halvt øye mens jeg lager middag, men det er mest fordi det er så kjedelig å lage (hverdags)middag. Men hvis storesøster insisterer på å gjøre lekser der under middagslaging slås selvsagt alt sånt av.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-04-09, 00:42   #20
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har tinnitus og må ha mye lyder rundt meg til enhver tid for ikke å "klikke". Det perfekte er når jeg sover og hører på vann, ikke den patetiske vannlyden som er i lydputen min men ekte bekk eller fossevann, det er herlig.

Nå sitter jeg å hører gravemaskiner i full sving oppe på Carl Berner i det fjerne, det er fin bakgrunnstøy også for et hode fullt av pipelyder

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.