Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunne dere vært gravide uten å vite det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-09, 21:05   #21
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?

Nei. Jeg har så kort lutealfase og blør så heavy at det bare er såvidt jeg rekker å bli ferdig med å leke kanin før jeg må til med blodoppsamlende tiltak at det er umulig å gå glipp av.

Gammel 29-04-09, 21:10   #22
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tror jeg hadde vært helt umulig for min del. Med både nr. 1 og 2 har jeg visst det tidlig og lett etter symtomer av den grunn og også hatt symtomer tidlig, men med nr. 3 så var det helt uplanlagt og et par dager før forventet mens så slo det meg at jeg kunne være gravid. Jeg blir forferdelig oppblåst i starten at jeg merker at buksene ikke passer allerede i uke 4 + at jeg hadde et hormonutbrudd som var så tragisk at jeg bare var nødt for å være gravid, så da testet jeg når jeg kom hjem for å sjekke. I tillegg har jeg bekkenløsning fra uke 6-7, så hadde jeg ikke visst det innen den tid så hadde jeg fått mistanke da.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:13   #23
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

At det kunne gått noen måneder skal jeg ikke se bort fra, men ikke hele svangerskapet.

Jeg kjenner folk som har kommet både 6 og 7 måneder før de har funnet ut av graviditeten, men de har vært i 40-årene og trodd at nå var overgangsalderen kommet.

Gammel 29-04-09, 21:16   #24
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det tror jeg ikke. Med mindre jeg hadde lagt andre årsaker inn i kvalme og bekkenplager da, i siste svangerskap var jeg dritkvalm fra uke 4 eller noe sånt. Vi har en bekjent som "startet" svangerskapet sånn ca. fem måneder på vei. På den ene siden hørtes det stressende ut, på den andre siden må jeg si det høres deilig ut med et svangerskap på fire måneder.

Gammel 29-04-09, 21:16   #25
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Nå, nei?
Helt umulig, denne gangen og i fjor (da jeg mistet i uke 6) visste jeg at jeg var gravid før jeg testet meg og før jeg skulle hatt mens.
Da jeg ble gravid med Liten gikk jeg i to uker og ventet på mensen - selv om vi var aktive prøvere! - før jeg testet meg, men var vel egentlig ganske sikker på slutten av den andre uka, ja.

Første gang teller jeg ikke med, da var jeg så altfor langt inni fornektelsen at jeg sannsynligvis fortrengte alt av symptomer om jeg nå merket dem eller ei.

Sist redigert av Enhjørning : 29-04-09 kl 22:38.
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:18   #26
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Begge mine svangerskap var planlagt, og jeg ble gravid på første forsøk begge gangene.

Med storesøster hadde jeg derimot mensen til jeg var nesten 3 mnd på vei. Ikke festeblødning, ikke annen blødning, men noe som var som mensen, på samme dato som mensen skulle kommet.

Så til tross for at jeg var kvalm og følte meg litt merkelig tok jeg ingen test, mensen var jo der. Først etter ti uker eller noe sånt ble jeg så utrolig kvalm at jeg likevel tok en test- og fikk meg en overraskelse.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:18   #27
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vet også om ei dame som fødte uten å vite at hun var gravid. Selv hadde jeg nok aldri i verden kunnet være særlig gravid uten å merke det.

Gammel 29-04-09, 21:18   #28
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Begge mine graviditeter var planlagte, så er litt usikker på hvor lenge jeg kunne ha gått uten å fatte mistanke om det var uplanlagt. Kunne vel gått noen uker, var ikke spesielt dårlig i noen av svangerskapene, men fatter bare ikke at noen kan gå gjennom ett helt svangerskap uten å vite om det.
Hva med sparkene og magen ?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:22   #29
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje. Jeg var halvkvalm døgnet rundt de fem-seks første ukene, men hadde ikke graviditeten vært planlagt ville jeg kanskje tenkt at det var noe annet.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:23   #30
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:venter på torsken:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:32   #31
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jepp. Men hvor lenge er lenge? Jeg var mer enn ni uker på vei med nummer to før Mannen fikk overtalt meg til å ta en test. Jeg hadde ikke mistanke om at jeg kunne være gravid engang. Hadde mensblødning første måneden til og med.

Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:35   #32
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neppe.

Gammel 29-04-09, 21:36   #33
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne vært det kanskje til uke 25-27, men ikke mer. Da er det litt for mye mage på en tynn kropp, samt at man kjenner jo voldsomt til liv da.
Jeg har vært relativt symptomfri bortsett fra trøtthet og det kunne jeg tolket som noe annet.

Gammel 29-04-09, 21:39   #34
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forrige gang jeg var gravid visste jeg det før jeg testet...

Gangen før der, som endte i svangerskap utenfor livmoren og hasteoperasjon, da var jeg totalt i denial helt til jeg lå på sykehuset i kramper...

Nå når jeg er aktiv prøver er det ikke sjans i havet at jeg er gravid uten at jeg vet om det vil jeg tro...

Gammel 29-04-09, 21:39   #35
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det tror jeg ikke. For det første har jeg i alle mine sykluser i livet hvor jeg ikke potensielt har kunnet være gravid testet fra dag 10 etter eggløsning. Og så har jeg begge ganger jeg har vært gravid vært veldig kvalm og kastet opp mye fra uke 5.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:40   #36
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, her kommer symptomene tidlig. Hovne bryster, kvalme, går opp i vekt osv.
Det kan da ikke være mulig å gå gravid i 9 måneder uten å merke noe, det høres ut som fortrenging av noe slag?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:42   #37
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det vet jeg ikke. Men jeg har trodd jeg var gravid uten å være det. Ingen mens og usikker sex. Noe som førte til feil termin med 3 måneder, noe som ble oppdaget da jeg trodde jeg var 8 mnd på vei og egentlig bare var 5. De andre gangene har jeg testet ca. 4 uker etter siste mens (og jeg har vanligvis 5 ukers syklus....).

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:42   #38
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Nei det tviler jeg på, for jeg får gravidemage tidlig. Men nå har jeg da litt mage til vanlig, så det kunne kanskje vokst en huleboer der inne et par tre mnd uten at jeg merket det.
Senere i svangerskapet har jeg fått godt med kynnere, halsbrann, spark, BTfall og div slik det ikke hadde vært mulig å overse.

Jeg fatter ikke at noen kan gå fullgåtte svangerskap uten å merke det.

Gammel 29-04-09, 21:42   #39
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg måler vanligvis temperatur om morgenen så jeg ville blitt avslørt der.

Jeg hadde kanskje klart meg til uke 8-9, men så ville jeg vært kvalm såpass lenge at det ikke kunne tolkes som omgangssyke.

Og jeg får mage fort så det hadde ikke vært i tvil om at jeg er gravid. Nå er er straks 25 uker og med den store magen og med all romsteringen der inne ville det ikke gått an å ikke vite. Da måtte jeg være under en enorm fornektelse. (Men alle andre ville jo ha skjønt at jeg er gravid.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:50   #40
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ikke spesielt lenge. Hadde nok oppdaget det om jeg ikke hadde fått mensen. Og etterhvert når magen vokste, så mye sjokolade hadde jeg ikke klart å spise.
Forøvrig var kvalmen på plass rundt uke 5 sist, så den hadde vel gitt meg et hint også...

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:29.