Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunne dere vært gravide uten å vite det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-09, 20:21   #1
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kunne dere vært gravide uten å vite det?

Alle graviditeter jeg har vært gjennom har vært planlagte. Dermed har jeg lett etter symptomer fra første dag etter forventet eggløsning, og vært veldig bevisst disse gjennom hele svangerskapet.

Jeg har hatt svangerskap med veldig mange fysiske tegn/plager. Jeg tror ikke at jeg kunne vært gravid uten å være det, men hvis man ikke venter at man kan være gravid så kan man jo kanskje overse symptomer. Jeg bruker hormonspiral og har ikke tenkt å få flere barn. 4 barn er nok for meg, så jeg hadde nok blitt veldig overrasket hadde jeg blitt gravid igjen nå.

Tror dere at dere kunne vært gravide i lengre tid uten å vite det? Kanskje dere har vært det?

Gammel 29-04-09, 20:22   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?

Nei - helt umulig, faktisk. (Jeg ser høygravid ut i uke 10.)

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 20:24   #3
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Ja jeg kunne det Sist var jeg nokså langt på vei før jeg oppdaget at noe var på gang.

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 20:25   #4
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke lenge, men siste gangen jeg var gravid, var det mumrik som informerte meg om tingenes tilstand. Da var jeg litt over fem uker på veg, og det var ikke planlagt.

Før det har jeg alltid oppdaget det tidlig.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 20:26   #5
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg tror ikke det. Jeg har også stort sett hatt planlagte graviditeter, med unntak av én gang, hvor jeg ble gravid på mystisk vis. Men selv den gang skjønte jeg det før uteblitt mens. Jeg blir veldig rar i kroppen som gravid, i tillegg til en vanvittig kvalme som ikke kunne lurt noen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 20:26   #6
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det kunne jeg ikke!
Kvalm fra dag 1!! (I hvert fall fra pinnen var blå …)

Gammel 29-04-09, 20:26   #7
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Basert på hva jeg vet om meg selv og graviditet i dag, så blir svaret nei. Men et nært familiemedlem fødte en sønn uten å ha den minste anelse om at hun var gravid. Dette er 7 år siden, men jeg er fremdeles sjokkert.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 20:27   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne det hvis jeg hadde hatt mensen som vanlig.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 20:28   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke med de svangerskapene jeg har hatt nei, med ekstrem kvalme i første trimester. Dessuten har jeg jo kjent sterke spark hele tiden fra tidlig av, så nei.

Gammel 29-04-09, 20:28   #10
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Basert på hva jeg vet om meg selv og graviditet i dag, så blir svaret nei. Men et nært familiemedlem fødte en sønn uten å ha den minste anelse om at hun var gravid. Dette er 7 år siden, men jeg er fremdeles sjokkert.

Hørte akkurat en lignende historie, svigerinnen til en kollega fødte en gutt i påsken. Gikk til termin, ante ikke at hun var gravid. Fatter ikke at det er mulig!

Jeg kunne nok vært noen uker på vei uten å vite det, men siden jeg har vært aktiv prøver med førstemann så kjenner jeg jo tegn veldig tidlig også. Så svaret er vel "kanskje".

Gammel 29-04-09, 20:31   #11
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Tre gonger uplanlagt her. Første gongen skjønte eg ingenting. Då var det ei anna som meinte at eg sikkert var gavid.
Nr 2 så kom eg vel på etterpå at dette kunne jo kanskje enda i ein ny spire. Det gjorde det jammen meg og.

Nr 3 kom med storken

Men sånn skikkelig svar. Eg kunne nok gått ei stund uten å vera klar over det. Men etter nokre veker så har kvalmen slått meg ut, trøtt, trøttare, trøttast og bekkenet begynner å hangle. Så det hadde nok ikkje tatt så lang tid før eg skjønte at noko var i gjære.

Gammel 29-04-09, 20:33   #12
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Tvilsomt. Følte meg gravid og testet positivt 3+4. Men hadde jeg blitt gravid med spiralen inni kunne jeg kanskje gått lenger. Får nemlig graviditets symptomer med noen måneders mellomrom uten at jeg reagerer på det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 20:34   #13
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt umulig.

Veldig kvalm, kraftige spark og stor mage som nok ikke ville kunnet bli bortforklart med sjokoladespising.

Jeg skjønner at det for noen kan gå flere måneder - men hele svangerskapet?

Selv hos de jeg kjenner med bitteliten gravidemage, har det jo likevel vært åpenbart at det var nettopp en gravidemage. Og sparkene?

Gammel 29-04-09, 20:35   #14
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror ikke jeg kunne vært gravid særlig lenge uten å vite det, er ganske obs på slike ting.

Gammel 29-04-09, 20:36   #15
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Et par-tre uker, så. Deretter hadde jeg gått ut fra at jeg feilte noe alvorlig om det ikke falt meg inn at det var en graviditet.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 20:43   #16
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har bare vært gravid en gang og var en syv-åtte uker på vei før jeg fant det ut. Det hadde nok ikke skjedd igjen. I ettertid skjønte jeg jo at jeg hadde symptomer som manglende matlyst/småkvalme/uggenhet, magesmerter (jeg trodde jo det var menssmerter, ventet og ventet på den mensen. ) og tretthet. Og uteblitt mens da. Men de menssmertene lurte meg trillrundt, jeg visste faktisk ikke at det kunne være symptomer på graviditet.

Morsomt nok var det min historie som gjorde at en venninne av meg fant ut at hun var gravid, altså menssmertene. Hun ble litt blek da jeg fortalte og kom dagen etter med positiv test.

(Ja, dette var altså pre-internett. )

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 20:44   #17
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

Gammel 29-04-09, 20:57   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det kunne jeg ikke. Jeg har ikke bare planlagte graviditeter bak meg, men jeg skjønte det jo fort likevel. Jeg får fort tydelig kul på magen, og etterhvert en mage som stikker nærmere en meter fram, så jeg kan ikke helt se for meg hvordan det skulle være mulig å overse. Og så har jeg kjent liv tidlig, og alle ungene mine har vært av den sorten som virkelig romsterte i magen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 21:01   #19
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

nopp. Jeg sover døgnet rundt, og når jeg ikke sover så spyr jeg til midt i mnd 7. Så jeg kan ikke være gravid uten at jeg vet det nei

Gammel 29-04-09, 21:01   #20
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spøy av meg ti kg, så nei. Ikke mulig.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.