|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kunne dere vært gravide uten å vite det?Alle graviditeter jeg har vært gjennom har vært planlagte. Dermed har jeg lett etter symptomer fra første dag etter forventet eggløsning, og vært veldig bevisst disse gjennom hele svangerskapet.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Ja jeg kunne det |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Ikke lenge, men siste gangen jeg var gravid, var det mumrik som informerte meg om tingenes tilstand. Da var jeg litt over fem uker på veg, og det var ikke planlagt.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Nei, jeg tror ikke det. Jeg har også stort sett hatt planlagte graviditeter, med unntak av én gang, hvor jeg ble gravid på mystisk vis. Men selv den gang skjønte jeg det før uteblitt mens. Jeg blir veldig rar i kroppen som gravid, i tillegg til en vanvittig kvalme som ikke kunne lurt noen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Nei, det kunne jeg ikke!
|
|
|
#7 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Basert på hva jeg vet om meg selv og graviditet i dag, så blir svaret nei. Men et nært familiemedlem fødte en sønn uten å ha den minste anelse om at hun var gravid. Dette er 7 år siden, men jeg er fremdeles sjokkert. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Ikke med de svangerskapene jeg har hatt nei, med ekstrem kvalme i første trimester. Dessuten har jeg jo kjent sterke spark hele tiden fra tidlig av, så nei.
|
|
|
#10 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?
Hørte akkurat en lignende historie, svigerinnen til en kollega fødte en gutt i påsken. Gikk til termin, ante ikke at hun var gravid. Fatter ikke at det er mulig!
|
|
|
#11 |
|
Unik
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Tre gonger uplanlagt her. Første gongen skjønte eg ingenting. Då var det ei anna som meinte at eg sikkert var gavid.
|
|
|
#12 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Tvilsomt. Følte meg gravid og testet positivt 3+4. Men hadde jeg blitt gravid med spiralen inni kunne jeg kanskje gått lenger. Får nemlig graviditets symptomer med noen måneders mellomrom uten at jeg reagerer på det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
By the Sea
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Helt umulig.
|
|
|
#14 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Jeg tror ikke jeg kunne vært gravid særlig lenge uten å vite det, er ganske obs på slike ting.
|
|
|
|
#15 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Et par-tre uker, så. Deretter hadde jeg gått ut fra at jeg feilte noe alvorlig om det ikke falt meg inn at det var en graviditet. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Jeg har bare vært gravid en gang og var en syv-åtte uker på vei før jeg fant det ut. Det hadde nok ikke skjedd igjen. I ettertid skjønte jeg jo at jeg hadde symptomer som manglende matlyst/småkvalme/uggenhet, magesmerter (jeg trodde jo det var menssmerter, ventet og ventet på den mensen. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Nei.
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?Nei, det kunne jeg ikke. Jeg har ikke bare planlagte graviditeter bak meg, men jeg skjønte det jo fort likevel. Jeg får fort tydelig kul på magen, og etterhvert en mage som stikker nærmere en meter fram, så jeg kan ikke helt se for meg hvordan det skulle være mulig å overse. Og så har jeg kjent liv tidlig, og alle ungene mine har vært av den sorten som virkelig romsterte i magen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Kunne dere vært gravide uten å vite det?nopp. Jeg sover døgnet rundt, og når jeg ikke sover så spyr jeg til midt i mnd 7. Så jeg kan ikke være gravid uten at jeg vet det nei
|
![]() |
|
|