Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Går du til fotpleier/ får du pedikyr?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Går du til fotpleier?
Ja, jevnt gjennom året 9 6,67%
Ja, før sommersesongen 20 14,81%
Nei, men pleier føttene mine selv 43 31,85%
Nei, holder meg til dusj og saks en gang i blant 63 46,67%
Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-09, 08:10   #21
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går du til fotpleier/ får du pedikyr?

Gått ett par ganger hver graviditet, ellers ordner jeg opp selv.

Gammel 03-05-09, 08:51   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er veldig kilen så det er ikke aktuelt å la noen drive med føttene mine.

Jeg steller dem selv, men ikke noe avanserte greier. Selvom jeg ser at jeg ser føttene mine i nytt lys etter de siste trådene og innser at det kan finne på å ende at jeg kjøper torturinstrumenter for å fikse dem hvis de trengs fiksing.

Det hender at jeg har lakkerte tånegler da. Og ring på tåa.

Føttene kan ikke være så innmari ille hvis det ser søtt ut med ring på tåa?
Og til de som synes ring på tåa er harry og neglelakk også - jeg vet det. Jeg liker det likevel.

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 08:56   #23
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Går til fotpleier med ujevne mellomrom.

Lakker negler gjør jeg aldri.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 09:18   #24
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg gjør det selv. Ikke så vidløftige greier men jeg er heldig med relativt fine føtter. Ingen harde negler, liktorner, ikke så mye hard hud og sånn.
Jeg klipper og dusjer - og filer er sjelden gang i blant.

Tanken på at noen andre skal styre med føttene mine er ikke fristende.

Gammel 03-05-09, 10:34   #25
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikser selv. I fjor handlet jeg inn Schollprodukter til dette bruk;
-Scholl badesalt til å ha i fotbadet
-Scholl emergency active fix (husker ikke navnet helt). Smører man på denne går den inn i huden og alt ser perfekt ut en dag eller to, selv uten filing og flikking
-Scholl fotkrem

Føttene mine har vinterferie fra denne behandlingen enda, men nå bør jeg vel snart begynne. Jeg pleide å ta fotbad + file mens ungene badet, og Schollfilen har jeg i dusjen. Med godt grunnarbeid vedlikeholder man fint med et par tak når man husker det. Fotkrem med ujevne mellomrom, og den superkremen når man har glemt de forrige punktene på lang tid, eller andledningen krever fine føttter.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 11:28   #26
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, jeg ville aldri brukt penger på en fotpleier, de gjør ikke noe jeg ikke kan gjøre selv. Men jeg prøver å få en tur til fotterapeut på våren. De siste årene har jeg ikke hatt råd, dessverre.

Gammel 03-05-09, 11:38   #27
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg valgte å si pleier selv om jeg bare smører i tillegg til fil, saks og dusj.

Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 11:39   #28
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beina mine lever sitt eget liv. Vel, jeg klipper neglene, men that's it. :mann:

Gammel 03-05-09, 12:33   #29
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Hvorfor ikke? Har du problemnegler/føtter, er det jo lettere å få de til å fikse det?

Eg kan ikkje heilt sjå kva dei kan gjera for dei stakkars fotane mine. Store sår og sprekker gjer at ein ikkje kan file noko som helst i alle fall. Kremer hjelper ikkje. Å klippe neglane klarer eg inntil vidare sjølv. ( sjølv om det begynner å bli litt problemer med den eine tåa no )

Gammel 03-05-09, 13:07   #30
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare - har vært der to ganger i mitt liv pga småplager (i begge svangerskapene). Selv forsømmer jeg undersåttene på det groveste.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 14:12   #31
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Eg kan ikkje heilt sjå kva dei kan gjera for dei stakkars fotane mine. Store sår og sprekker gjer at ein ikkje kan file noko som helst i alle fall. Kremer hjelper ikkje. Å klippe neglane klarer eg inntil vidare sjølv. ( sjølv om det begynner å bli litt problemer med den eine tåa no )

Det høres absolutt ut som en tur til fotterapeut må være noe, og neglen din kan de helt sikkert hjelpe deg med. Negler skal jo helst files oppå, for at hornlaget ikke skal bli så tykt, og vanskelig å klippe i.

Uff, store sår og sprekker hørtes ikke godt ut.

Gammel 03-05-09, 14:14   #32
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er forskjellen på fotpleier og fotterapeut?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 14:20   #33
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Hva er forskjellen på fotpleier og fotterapeut?

Jeg mener at en fotpleier kun tar det kosmetiske, altså filer hard hud, klipper og former negler, tar pedikyr, tilbyr fotmassasje osv.

En fotterapeut tar seg også av medisinske tilfeller, som pga sykdom eller andre ting trenger spesialoppfølging av bena. F.eks diabetespasienter, de med feilstilling i bena, som trenger skinner til noen av tærne osv. De kan vel også endel mer om sår og sykdommer man kan få på føttene.

Jeg er ikke helt sikker på om det egentlig er noen forskjell på de, jeg ser bare at der jeg i en fjern fortid gikk for å ta fotpleie, så hadde de ikke tilbud om spesiell oppfølging med problemføtter, mens dit hvor jeg følger min gamle tante med diabetesben, der har de også faste oppdrag på syke- og gamlehjemmene, og der går det mer på behandling av "syke" ben, enn på å legge neglelakk og file bort litt hard hud.

Gammel 03-05-09, 14:33   #34
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

hadde aldri turt fordi føttene mine er så ekle..

men har veldig lyst.. jeg smører de litt i blant men kan liksom ikke noe mere..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 14:38   #35
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

En fotterapeut har en treårig utdannelse som riktignok tas i videregående skole (førsteår på helse- og sosialfag, deretter to år på egen fotterapeutlinje), men som godkjennes som høyere utdanning, lærte jeg da jeg var allmennfaglærer på fotterapeutlinja og brukte feil ord.

Fotpleier kan man visstnok jobbe som etter et relativt kort kurs. Det dreier seg bare om kosmetisk fotpleie, mens fotterapeuter også tar seg av medisinske tilfeller.

Gammel 03-05-09, 14:49   #36
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Det høres absolutt ut som en tur til fotterapeut må være noe, og neglen din kan de helt sikkert hjelpe deg med. Negler skal jo helst files oppå, for at hornlaget ikke skal bli så tykt, og vanskelig å klippe i.

Uff, store sår og sprekker hørtes ikke godt ut.

Det er sjeldent noko godt, når det er på det verste. Hudlegen hadde heller ikkje noko forslg å komme med. Ikkje ein salve eller noko. Men akkurat det kan eg jo kanskje finna ut av sjølv og bli litt flink til.

Gammel 03-05-09, 19:56   #37
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg bruke gå jevnt gjennom heile året, men burde nok gå enda oftare. Eg har skikkelig ekle hælar, og er litt lat med å ta vare på dei sjøl. Skjerpings.

Gammel 03-05-09, 20:24   #38
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg tar pedikyrer med ujevne mellomrom. Har bestilt meg time til fredag, just in time for sandalsesongen!

Gammel 03-05-09, 20:33   #39
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg steller føttene mine selv. Og har enkle føtter å stelle.

Jeg har tatt en del pedikyr på folk og det er veldig få som egentlig trenger å gå til en profesjonell før de blir gamle. Om man filer føttene og smører de jevnlig er det ikke nødvendig å gå til noen som kan bruke skalpellen på hælene. Om man ikke har problemnegler, eller liktorner man sliter med da.

På sommeren har jeg fransk lakk på tærne og gjerne litt diskret pynt, men på vinteren gir jeg litt mer beng.

Gammel 03-05-09, 20:38   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hva er fransk lakk? Jeg har blitt fotfetisjist iløpet av disse trådene kjenner jeg. :er i ferd med å endevende skapene på jakt etter kremer nå og lurer på om man kan bruke fet håndkrem på labbene?:

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:55.