Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Småbarn som sparker av seg dynen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-09, 10:36   #21
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småbarn som sparker av seg dynen

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Ligger hun på lammeskinn? Det kan hjelpe en del hvis dynen blir sparket av.

Ja, men det kan vel fort bli for varmt også? Jeg tror i alle fall vi må kutte skinnet snart, for Ivar er ofte helt klam av svette på ryggen når jeg tar ham opp for nattamming.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 10:38   #22
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, men det kan vel fort bli for varmt også? Jeg tror i alle fall vi må kutte skinnet snart, for Ivar er ofte helt klam av svette på ryggen når jeg tar ham opp for nattamming.

Ja, mine unger blir klamme av det, men jeg hører andre bruke det på dagen midt på sommeren.

Vi er våkne så mange ganger om natta at han rekker aldri å fryse lenge uansett.

Gammel 20-05-09, 10:38   #23
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lammeskinn blir for varmt i sengen. Hun er egentlig ganske varm av seg. Ullpysj liker hun ikke. Hun sover med teppe og/eller en lett dyne, og begge ryker i løpet av natten.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 10:39   #24
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Her sover jentungen med strømpebukse og body og kjennes ikke ut som hun blir kald.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 11:01   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har gitt opp. Vi har testet ut ganske mange av løsningene som er skissert her, men knerten er en turner; selv om natten. Han er høyt og lavt i senga si selv i sovende tilstand. Da blir ikke dyna liggende uansett hvor stor eller tynn den er.

Vi har rett og slett lukket vinduet på rommet hans når vi selv legger oss. Da blir det ikke så fryktelig kaldt. Og han våkner ikke av at han fryser lenger.

Gammel 20-05-09, 11:58   #26
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har en som er som Tjorven sin. Han ligger OPPÅ dyna. Gidder ikke å legge han under den en gang. Det tar maks 10 sekunder til han er oppå den igjen.

Har ikke tenkt over at det kan være derfor han våkner så tidlig.

Tror jeg skal prøve å slutte med vanlig pysj og gå over til body og strømpebukse, da kan han ikke ta av seg sokkene og det hele er litt tettere inntil kroppen.

Gammel 20-05-09, 12:31   #27
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Må dere ha det så kaldt på barnerommet da? Har brukt pysj med lange sokker over, for min krabber rundt hele natta. Blir iskald på leggen om jeg ikke har det, selv om jeg har det varmt inne.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 13:04   #28
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av malou, her.

Jeg har sydd på tynne strikker øverst på dyna som jeg knyter fast i sprinklene. Fungerer veldig bra på sønnen på 6 mnd.

Jeg skjønner ikke at du tør. Hva om han havner under dyna og ikke kommer seg opp igjen?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvor stor dyne har hun? I sprinkelseng kan de godt få 100X140-dyne tidlig. Det er lettere å holde dyna på plass om den fyller hele sengen.

Vi hadde sånn dyne, og det funket veldig bra. Den lille dyna forsvant kjapt i ett eller annet hjørne, han løftet jo hele når han stakk bena i været.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 13:47   #29
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde samme problem da minien vår var mindre. Hos oss fungerte kombinasjonen av større dyne (juniordyne), pysj i ull/bomullsblanding og sørge for at det ikke var for kaldt på rommet. Hun sover i ull/bomullspysj (den fra peanuts) fremdeles, og selv om hun stort sett sparker av seg dyna fremdeles så blir hun ikke kald.

Gammel 20-05-09, 14:21   #30
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Vi løste det også på samme måte som Palmen. Ikke så kaldt i rommet (luftet godt før de la seg) mer klær på og bare innså at den dynen havnet nederst i sengen godt nedtrampet.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 14:40   #31
Atlas
Nybegynner

Atlas sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Atlas har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Admini sover stort sett alltid i ull fortsatt. (Om sommeren sover han med bommull og med og uten sokker. ) Når han var mindre sov han på ull i sengen. Om det er varmt når vi legger ham, så blir det uten sokker, så tar jeg på sokker og dyne når jeg legger meg, det blir alltid kaldere om natten. Så jeg kler ham for at han skal sove uten dyne uten å fryse. Det pleier å funke bra.

Vi har fulgt samme oppskrift. Det Har fungert veldig bra! Ved behov har vi brukt et tynnt ullpledd som ikke er så lett å sparke av.

Atlas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 15:13   #32
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å lukke vinduet er falktisk ingen opsjon, da jeg har oppdaget at hun sover ekstremt mye bedre når det er kjølig i rommet. Den aller beste søvnen får hun hvis det er ca. 18 grader i rommet og hun klarer å holde bena under dyna eller teppet. Jeg skal prøve meg litt frem med forskjellige løsninger. Først pose og så større dyne hvis hun fortsatt ikke liker posen sin. Kan noen forresten anbefale en god 100x140 dyne? Den Snupp har syns jeg er litt tung.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 15:22   #33
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Turiform sine dyner er bra m.h.t. vekt, syns jeg. Enig i at mange er tunge.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 16:09   #34
Ost
Nybegynner

Ost har et hav av muligheter foran seg
Standard

Større dyne, eventuelt mindre klær på om natten.

Små barn har jo som kjent problemer med å styre egen kroppstemperatur, men for egen del og for guttungens del så ser jeg at dyna forsvinner når det blir for varmt.

Guttungen er nå litt over 2 år, og selv om vi av og til må opp om natten fordi han har sparket av seg dyna, så ser jeg at dyne er langt bedre for ham enn hva en pose hadde vært, da han er av den typen som skal ha de kaldt om natten.

Ost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 16:15   #35
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden holder fortsatt på med det tøyset der. Det er skikkelig behagelig de nettene han kommer inn til oss.
Nå er han så stor at han fint klarer å ta på seg dynen igjen, evt. krype under lammeskinnet som han (i utgangspunktet skal) ligger på.
Prøv med større dyne først.
Vi har Høie-dyner til poden, Allergo.

Gammel 20-05-09, 16:20   #36
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

100x140 dyne funker for det meste her også.

Gammel 20-05-09, 16:42   #37
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sliter med samme problemet nå med Pjokken. Min plan er å bruke en slik "binde-fast-i-senga-pose" som vi brukte på Poden. Den posen er like tynn som et vanlig dynetrekk mener jeg å huske, og så kan man heller styre bekledningen under. Jeg har også tenkt på muligheten for å lage luftehull i den vanlige posen vi har, slik at det ikke blir så tett inni den. Jeg kunne selv aldri tenke meg å sove i en helt tett pose, så jeg har forståelse for at unger heller ikke er så fan av det.

Gammel 20-05-09, 19:05   #38
Cielo
Superduperaktiv

Cielo sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Det hjalp veldig på Tassen å bytte til juniordyne (det er 100 X 140, ikke sant?)
Høie Allergo er merket vi har, den er veldig god.

Gammel 20-05-09, 20:56   #39
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Kan noen forresten anbefale en god 100x140 dyne? Den Snupp har syns jeg er litt tung.

Blobben har en fabelaktig god gåsedunsdyne kjøpt på "ordentlig" sengetøysbutikk. Den kostet rundt 1000-lappen og er utrolig lett og luftig. Jeg husker ikke merket på stående fot, men kan sjekke i morgen, hvis det er av interesse. (Ellers tror jeg en hvilken som helst kvalitetsdundyne skal fungere utmerket.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 21:12   #40
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Småen holder på på samme måte, og jeg har faktisk bare fjernet dynen for den ligger bare knørvet i et hjørne uansett. Nå sover han med 2 små ulltepper, som brukes som kosekluter/pledd og jeg greier å legge de over han, uten at han våkner. Pose var ikke aktuelt, det som virkelig var vellykket når Junior holdt på, på samme måte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.