|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Bruker du parfyme i folkemengder? | |||
| Bruker alltid parfyme, uansett |
|
61 | 34,08% |
| Bare hvis det ikke er barn tilstede (denne er til Mim) |
|
0 | 0% |
| Bruker bare lette parfymer, for det er ikke så farlig |
|
12 | 6,70% |
| Jeg lukter godt nok uten parfyme |
|
16 | 8,94% |
| Nei, jeg tar som oftest hensyn til mye folk |
|
3 | 1,68% |
| Ja, men bare på byn, for da er folk fulle uansett og ikke så allergiske |
|
12 | 6,70% |
| Jeg bruker aldri parfyme |
|
29 | 16,20% |
| Jeg forsto ikke spørsmålet |
|
1 | 0,56% |
| Alternativ for de som mangler et passende alternativ |
|
45 | 25,14% |
| Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Viser tenner
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg brukte ikke parfyme i mange år mens jeg hadde små barn, og jobbet som sykepleier, men nå bruker jeg stort sett hver dag. Jeg får selv hodepine av sterke og tunge dufter, så jeg er diskret og bruker lette dufter. Har aldri fått klager på at jeg lukter for mye, men mange komplimenter for at jeg lukter godt.
|
|
|
#2 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Har du et problem med parfymer?
|
|
|
#3 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?
Nei, men derimot så tar jeg hensyn til mennesker som faktisk har det.
|
|
|
#4 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg har aldri fått klage i forhold til mitt parfymebruk, som er minimalt. Jeg bruker en gang i blant, når jeg føler for det. Hvis noen jeg omgås hadde sagt at de reagerte på det, hadde det ikke vært noe problem for meg å droppe det, men enn så lenge bruker jeg når jeg vil.
|
|
|
#5 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg blir dårlig av de aller fleste parfymer, og når noen i min nærhet stinker av parfyme, så kan jeg bare gå og legge meg. Men dette blir som oftes tullet vekk. Ingen forstår at jeg reagerer skikkelig på parfymelukt. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruker ikke parfyme lengre.
|
|
|
#7 |
|
Sviiisj!!
|
|
|
|
#8 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruker daglig. Eller, de aller fleste dager iallefall. Jeg lukter ikke mye - og man må komme veldig nært meg for å kjenne lukten. Om jeg har opplevd allergiske (som jeg fortsatt ikke har møtt på), så har jeg ingen problemer med å ta hensyn til det.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
|
Jeg har faktisk aldri hørt om noen før denne tråden. Dvs jeg har hørt at noen plages av det, men jeg kjenner ingen og vet heller ikke om noen. Er dette virkelig så vanlig? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Det er svært vanlig faktisk. Mange av de som er hjerte- og/eller lungesyke plages av dette. Selv har jeg opplevd veldig mange flyturer på oksygen blant annet, rett og slett på grunn av parfyme. Får jevnlige anfall på grunn av parfyme i butikker, på offentlige transportmidler eller hjemme hos folk som bruker ørten duftelys inne. Det er et stort handicap og jeg kjenner mange astmatikere som ikke tar offentlige transportmidler på grunn av at det er så tøft når anfallene kommer. |
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Det vet jeg ikke, men jeg tror at veldig mange som plages bare litt, ikke sier noe. Men etter å ha omgått folk som reagerer, så har jeg simpelthen lagt meg til en vane med å ikke bruke parfyme eller tøymykner.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Hm. Jeg (og en del fler her) har stått frem som person som ikke tåler parfyme lenge, men det er ikke sikkert du har lest trådene dette kom frem i.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Ja, men bare på byn, for da er folk fulle uansett og ikke så allergiske
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Nei, jeg tåler ikke parfymelukt.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Etter at jeg sluttet å bruke parfyme pga en allergisk kollega så er det veldig sjelden. Mest fordi jeg glemmer det, men er etterhvert mer bevisst på at flere enn kollegaen min ikke tåler det. Selv er jeg ikke allergisk men blir uvel og kvalm og får hodepine om jeg er steder hvor noen har masse parfyme på, evt mange med ulike parfymelukter, så jeg har ingen problemer med å forstå problemet for de som faktisk blir syke av det. |
|
|
|
#16 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Ja det gjør jeg. Jeg bruker parfyme hver dag, lite og kun en lett parfyme (tommy girl). |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Absolut ateist
|
Dem fremkaller seriøst brekningsfornemmelser hos meg og jeg kunne ikke oppholdt meg sammen med deg eller andre som bruker akkurat denne parfymen. Så som du ser, så er det ett fett om den er aldri så lett om du treffer på rette person. Og jeg er ikke engang allergisk eller har astma.
|
|
|
#18 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Bruker godlukt hver dag, men har aldri hatt au de perfume, bare au de toilet.
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?Jeg bruker nesten aldri parfyme uansett, og når jeg gjør det, bruker jeg lite. Mengden mennesker jeg skal omgås er ikke avgjørende for om jeg bruker parfyme eller ikke, men i praksis bruker jeg vel aldri parfyme hvis jeg skal f.eks. på konsert eller annen "folkemengdeaktivitet". "Jeg bruker aldri parfyme" er antagelig det alternativet som kommer nærmest.
|
![]() |
|
|