Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker du parfyme i folkemengder?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bruker du parfyme i folkemengder?
Bruker alltid parfyme, uansett 61 34,08%
Bare hvis det ikke er barn tilstede (denne er til Mim) 0 0%
Bruker bare lette parfymer, for det er ikke så farlig 12 6,70%
Jeg lukter godt nok uten parfyme 16 8,94%
Nei, jeg tar som oftest hensyn til mye folk 3 1,68%
Ja, men bare på byn, for da er folk fulle uansett og ikke så allergiske 12 6,70%
Jeg bruker aldri parfyme 29 16,20%
Jeg forsto ikke spørsmålet 1 0,56%
Alternativ for de som mangler et passende alternativ 45 25,14%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-09, 01:56   #21
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bruker du parfyme i folkemengder?

Jeg har aldri fått klage i forhold til mitt parfymebruk, som er minimalt. Jeg bruker en gang i blant, når jeg føler for det. Hvis noen jeg omgås hadde sagt at de reagerte på det, hadde det ikke vært noe problem for meg å droppe det, men enn så lenge bruker jeg når jeg vil.

Gammel 01-06-09, 01:58   #22
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, og jeg promper når jeg vil.

Gammel 01-06-09, 03:27   #23
Siri
seru

Siri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bruker så godt som alltid parfyme i private sammenhenger, men aldri på jobb.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 08:06   #24
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg stemte på det siste alternativet, for jeg bruker sjelden parfyme.

Jeg og.
Jeg bruker fryktelig sjelden parfyme. Kanskje kun når vi skal på fest eller noe sånt.
Men nei, jeg går i grunn ikke rundt og tenker på om det er mange allergikere rundt meg heller.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 09:17   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg bruker parfyme på jobben iblant. Jeg vet da at de på kontoret ikke er plaget av det.
Ellers er det mest hjemme jeg bruker det.

MEN - jeg bruker jo shampo, deo, tøymykner, fuktighetskrem osv. Det er parfyme i det også. Jeg tror det er akkurat like plagsomt for en allergiker som den parfymen som kommer fra parfymeflasken.

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 09:18   #26
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg stemte Ja, men bare på byn, for da er folk fulle uansett og ikke så allergiske, men bare fordi de første 5 ordene passet. Jeg har litt trøbbel med parfyme selv, litt pusteproblemer og sånn. Men når jeg først skal på byen så røyker og drikker jeg likevel, så da gjør ikke parfymen store forskjellen for meg. Dessuten gjør nok ikke jeg store forskjellen på utestedet, for der er det så mange bimboer som har sprayet seg ihjel at det neppe er egnet for ekstremallergikere likevel. *verdens sjempesmarteste argumentasjon*

Gammel 01-06-09, 09:25   #27
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir dårlig av de aller fleste parfymer, og når noen i min nærhet stinker av parfyme, så kan jeg bare gå og legge meg. Men dette blir som oftes tullet vekk. Ingen forstår at jeg reagerer skikkelig på parfymelukt.

Jeg mener seriøst at det skulle vært gjort tiltak mot bruk av parfyme offentlig - SPESIELT da på treningssentre og kinoer.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 09:29   #28
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker ikke parfyme lengre.

Gammel 01-06-09, 09:32   #29
Skvetten
Passiv

Standard

Jeg bruke aldri parfyme, eier det men kan jo ikke bruke det.

Må ofte gå fra utesteder på grunn av astmaanfall, styrte ut av butikker eller gud forby om jeg skal ut å reise, for av en eller annen mystisk grunn er det å reise for nordmenn forbundet med å pynte seg. Når nordmenn pynter seg betyr det at de bruker masse parfyme også. Merkelig det der.

Jeg er så ekstrem at jeg gjerne vil ha forbud mot parfyme på buss, tog, fly, trikk og andre kommunikasjonsmidler fordi jeg nok ikke er den eneste som er så astmatisk at det blir pusteproblemer ut av det.

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 09:33   #30
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skvetten - der var du. Hvordan er dette med mengder? Plages du av parfyme som lukter eller plages du av en som har på parfyme men hvor det ikke lukter mer også? (Tatt på mange timer tidligere for eksempel)

Og er det like ille med tøymyknere og denslags? :intrissert:

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 09:36   #31
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker aldri parfyme. Og bare nøytrale deodoranter, vaskemidler og aldri tøymykner.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 09:37   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skremmern - hva med shampo, kremer, tøymykner osv?
Jeg har ærlig talt problemer med å finne en del produkter i parfymefri variant som virker bra nok.

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 09:41   #33
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har atopiske barn, så vi bruker bare neutral (eller hva det nå heter) vaskemiddel, og aldri tøymykner. Jeg bruker Head and Shoulders shampo og balsam (pga tørr hodebunn), og ungene Babyline og Weleda fra helsekosten. Kjøper i tillegg såper og sånn på helsekosten eller hos såpebobla. Når det gjelder kremer bruker jeg Shiseido og nøytral bodylotion fra apoteket.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 09:42   #34
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Skvetten - der var du. Hvordan er dette med mengder? Plages du av parfyme som lukter eller plages du av en som har på parfyme men hvor det ikke lukter mer også? (Tatt på mange timer tidligere for eksempel)

Og er det like ille med tøymyknere og denslags? :intrissert:

Bronkiene strupes av det aller meste. Nå tar jeg et par allergipiller hver dag og det gjør at jeg kan tåle litt. Her i heimen får ikke tenåringen bruke såpe med sterk parfyme fordi jeg da ikke kan gå på badet.

Tøymykner er noe stort herk, jeg kan ikke åpne en sånn flaske uten å få anfall av det. Enkelte shampoer er jo også helt sykt parfymerte, så det er en del tilfeller hvor jeg har fått anfall fordi en eller annen har brukt en veldig parfymert shampo.

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 09:45   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Var det jeg tenkte. Jeg var veldig sensitiv for parfyme før om årene og forsøkte å leve så hundre prosent parfymefritt som mulig. Da var tøymyknere som en del synes er fint å bruke litervis av noe av det verste.

Selv merker jeg at jeg som regel lukter mye sterkere etter en dusj med påfølgende bodylotion enn om jeg har på noe parfyme. Selvom jeg bruker parfymefri deo - men shampoen lukter som regel sterkt.

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 10:05   #36
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

jeg så meg nødt til å velge alternativet som går ut på at folk ikke er så allergiske når de er fulle, og tar poenget. Men jeg bruker veldig lite, da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 10:09   #37
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker daglig. Eller, de aller fleste dager iallefall. Jeg lukter ikke mye - og man må komme veldig nært meg for å kjenne lukten. Om jeg har opplevd allergiske (som jeg fortsatt ikke har møtt på), så har jeg ingen problemer med å ta hensyn til det.

Gammel 01-06-09, 10:12   #38
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mens vi først er i gang.
Stemmer det at for mange allergikere så er det mye mindre plagsomt med parfymelukt fra essensoljer? Altså de som ikke er tilsatt alkohol og sånn?

Svar med sitat
Gammel 01-06-09, 10:15   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg valgte det siste alternativet. Før jeg fikk barn brukte jeg parfyme hver eneste dag. Snuppa reagerte veldig rart på parfyme da hun var liten; hun ble hyper. Derfor sluttet jeg. Nå tar jeg på meg parfyme ved spesielle anledninger.

Jeg ser frem til at jeg skal bruke det daglig igjen. Jeg må bare komme inn i rutinen igjen.

Med andre ord: jeg tar ikke hensyn til allergikere på dette feltet. Jeg har faktisk ikke visst om at det var et problem.

Gammel 01-06-09, 10:15   #40
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mens vi først er i gang.
Stemmer det at for mange allergikere så er det mye mindre plagsomt med parfymelukt fra essensoljer? Altså de som ikke er tilsatt alkohol og sånn?

Langt bedre. Jeg hadde til og med et par parfymeoljer fra Egypt som jeg kunne bruke uten å bli syk.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.