Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-09, 13:36   #21
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?

Jeg kan faktisk være helt sikker på det, for jeg kjører ikke bil.

Om jeg gjorde det, ville jeg, som de andre her, være 99,9 % sikker på at jeg ikke ville gjort det. Altså ikke helt sikker.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:42   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan i alle fall si at det har hendt flere ganger at jeg har glemt å levere unger i barnehagen eller på skolen og kjørt direkte på jobb. Det har aldri hatt mer alvorlige konsekvenser enn at en stemme fra baksetet har overrasket meg med "Skal vi ikke i barnehagen i dag?"

Jeg har til dags dato aldri glemt en unge i bilen; jeg har ikke en gang glemt å hente dem i barnehagen, noe som egentlig imponerer meg, all den tid jeg er distré så det holder. Jeg er helt sikker på at dersom alt som kunne gå galt gikk galt på verst tenkelig måte, kunne jeg komme til å glemme en sovende unge i bilen. På samme måte som jeg kan komme til å begå andre fatale feil som vil være til skade for ungene mine.

I det daglige og under normale forhold virker det veldig utenkelig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 13:45   #23
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, kan det skje med andre stressa småbarnsmødre, så kan det vel skje med meg også. Jeg tviler på det, men dog.

Mine unger snorker når de sover og skravler konstant når de er våkne.

Gammel 02-06-09, 13:47   #24
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg håper da inderlig at jeg aldri blir så svimete at jeg klarer glemme ungene mine igjen i bilen.

Signerer. Hund har jeg ikke, så det kan jeg ikke svare på.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 14:06   #25
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg kan i alle fall si at det har hendt flere ganger at jeg har glemt å levere unger i barnehagen eller på skolen og kjørt direkte på jobb. Det har aldri hatt mer alvorlige konsekvenser enn at en stemme fra baksetet har overrasket meg med "Skal vi ikke i barnehagen i dag?"

Ser at flere skriver om tause baksetebarn. Mine unger, spesielt minstemann, snakker og spør kontinuerlig og uavbrutt, så det er ingen fare for å glemme at de er der.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 14:10   #26
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det er vanskelig å si, er rimelig svimete, men kan ikke tenke meg at det noen gang kommer til å skje.

Gammel 02-06-09, 14:24   #27
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg kunne nok ha glemt barnet i bilen. Mest sannsynlig ikke så veldig lenge, men ja, jeg kunne glemt. Jeg er fryktelig surrete sånn.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 15:04   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke helt å se det for meg, egentlig. Jeg har ganske peil på hvordan hjernen min fungerer når jeg er veldig stressa/sliten, og jeg blir glemsom, men på helt andre ting enn barn og hund, det er mer type "hva var det meningen jeg skulle gjøre nå bensinlampa lyste igjen?" og ikke sjans til å huske koder/telefonnummer/adressen min.

Barna er forsåvidt heller aldri stille bak der, og det er en del av rutinen at bikkja er med, (han er så godt som alltid med), så jeg tror ikke jeg kunne gjort det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 15:05   #29
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har glemt barnet på butikken. Baby i bagvogn. Men jeg husket jo på det rett oppi gata.

Gammel 02-06-09, 15:09   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg tror at alt kan skje. Også den beste. Jeg ser på sannsynligheten som forsvinnende liten, men jeg tør dessverre ikke si et kategorisk nei.

Samme her, og de det faktisk skjer med hadde nok svart rungende NEI i tråder som dette før det faktisk skjedde ... Men jeg hadde nok kommet på det ganske kjapt, for jeg tenker stort sett veldig mye på barna når jeg ikke er med dem, hva de driver med osv. Så lyset hadde nok gått opp for meg lenge før det ble farlig. Håper jeg.

Gammel 02-06-09, 15:10   #31
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg håper og tror at jeg aldri kunne glemt en unge i bilen.

Når det gjelder hunder, så tviler jeg sterkt på at hundene er glemt, i ordets rette forstand. Det er enten eierne som ikke fatter konsekvensene av å gå fra dem, eller at eierne ikke tenker på at sola faktisk flytter seg, slik at den skyggefulle plassen man parkerte på plutselig ikke er skyggefull lengre.

Jeg ser ikke noe galt i å forlate en hund i bilen for en kortere periode, bare man tar forhåndsregler. Åpne vinduer, tilgang til vann, og jevnlig tilsyn.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 15:14   #32
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Jeg er veldig sikker på at jeg aldri kunne glemt igjen et barn i bilen. SÅ travelt har jeg det aldri.

Siterer Tito. Stress er en del av hverdagen, men SÅ travelt har jeg det ikke i forhold til jobben min (flexitid). Vi kjører uhyre sjelden til daglig.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 15:15   #33
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, jeg hadde aldri glemt hunden i bilen. Stesønn - som er det nærmeste jeg kommer "det å ha barn" - ordner seg sjøl så han glemmes ikke.
De gangene hunden er med i bilen er det planlagt. Hun er ikke med dersom vi skal ut på handlerunde og det er varmt og sol ute - da har hun det bedre hjemme. Hun er i tillegg nokså flink til å si i fra om at hun er med i bilen - å kjøre/vente i bil er ikke det morsomste hun vet.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 15:47   #34
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper jo inderlig ikke det.
Men jeg har jo passert avkjøringa til barnehagen noen ganger...med poden i bilen.
Og da har jeg jo strengt tatt allerede glemt at han er der......

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 17:05   #35
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det kunne jeg kanskje gjort, men det hadde nok ikke gått lang tid før jeg husket det. Jeg har flere ganger kjørt rett mot jobb hvis jeg har levert unger i feil rekkefølge. Da får jeg kjapt spørsmål fra ungen i baksete om hvor jeg skal.

Gammel 02-06-09, 17:12   #36
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker den hjerteskjærende episoden på Oprah, var det vel, om moren som glemte å kjøre innom dagmammaen med jenta si på 18 mnd. Hun kjørte rett på jobb, og 8 timer senere, med temperaturer på over 30 grader ble hun gjort oppmerksom på det av en kollega. Barnet var selvsagt ikke i live. Torturert til døde.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 17:13   #37
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg, som flere andre her, skulle ønske jeg kunne svare et kategorisk nei, men det tør jeg ikke. Man gjør feil, sånn er det bare, og noen ganger får det fatale konsekvenser.

Jeg var bråsikker på at jeg hadde gått av bussen her om dagen og rett og slett glemt igjen ungen i vogna på bussen. Jeg kom brått på at jeg ikke hadde henne med meg i utgangspunktet, men fy py for en ekkel følelse.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 17:21   #38
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vanskelig for å tro at jeg ville glemt barnet mitt i bilen.... Håper jeg....

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-09, 17:23   #39
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, er det ikke forskjell på å glemme et halvt minutt, for så å skjønne at det er "noe" du har glemt, for å gå fra i timesvis? Da jeg glemte Iben var jeg midt i ammetåken, pluss søvndeprivert av en annen verden. Syns ikke det er det spor merkelig at jeg tok varene og gikk i 50 meter før jeg kom på henne.

Gammel 02-06-09, 17:28   #40
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo et hav av forskjell på å glemme ungen/bikkja i et par minutter for så å løpe tilbake og det å glemme ungen en hel arbeidsdag. Det er det siste jeg ikke tror jeg ville gjort.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.