|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg regner med at svaret fra FP-publikumet er et rungende NEI og selvfølgelig ikke. Men jeg ble minnet om et Oprah-show (i hund-i-bil-tråden), og det programmet fikk meg virkelig til å tenke. En tilsynelatende helt vanlig og oppegående amerikansk familie gjorde om på rutinene sine en dag, og tragedien var et faktum; mor, som ikke pleide å levere barn i barnehagen, glemte sin sovende treåring i bilen. Hun kjørte rett til jobb (hun jobbet som inspektør på en skole) og ungen døde som følge av overoppheting.
Sist redigert av leliane : 02-06-09 kl 17:22. Årsak: operah liksom... :flau: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Nope, kunne aldri skjedd meg. Aldri.
|
|
|
#3 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg er veldig sikker på at jeg aldri kunne glemt igjen et barn i bilen. SÅ travelt har jeg det aldri.
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Oi.. vanskelig å svare på faktisk. Tror ikke jeg kunne glemt guttungen i bilen, for han hører jeg som oftest, dessuten er det jeg som henter og bringer. Jeg tror jeg kunne ha glemt hunden, dessverre.. Jeg har faktisk glemt han en gang, men da på høsten og så kom jeg på det rett etterpå. Når det er varmt vær er jeg ekstra påpasselig både ovenfor barn og hund. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg håper da inderlig at jeg aldri blir så svimete at jeg klarer glemme ungene mine igjen i bilen.
|
|
|
#6 |
|
Textrovert
|
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg tror at alt kan skje. Også den beste. Jeg ser på sannsynligheten som forsvinnende liten, men jeg tør dessverre ikke si et kategorisk nei.
|
|
|
#7 |
|
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Er ganske så sikker på at jeg aldri kunne glemme verken barn eller dyr i bilen.
|
|
|
#8 |
|
Off the map.
|
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Man skal selvfølgelig aldri si aldri. Jeg innrømmer at jeg har latt han være igjen i bilen MED VILJE (jeg bærer inn varer, han ligger og sover, da kan jeg la han ligge litt ekstra om det er noe spesielt jeg skal gjøre her inne før jeg vekker han - men da er det ikke varmt ute selvsagt)
|
|
|
#9 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Signerer Divine. Jeg er 99,9 prosent sikker på at noe sånt kunne jeg aldri gjort, men jeg kan aldri være 100 prosent sikker desverre.
|
|
|
#10 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Vi har sjelden hundene med i bil når det er for varmt. I så fall er det med åpne vinduer rett ned til badeplassen hvor då får avkjølt seg i vannet.
|
|
|
|
#11 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg tviler på at jeg under noen omstendigheter kunne ha glemt barna mine i bilen!
|
|
|
#13 |
|
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg har glemt sønnen min i bilen en gang, men det var kun i 5 minutter. Han satt bakovervendt i setet sitt, og var helt helt stille hele bilturen. Jeg gikk ut av bilen og skulle handle, kom på at han satt igjen ca 5 minutter etterpå, og løp panikkslagen tilbake til bilen. Ungen var like blid, men mor var sjelven lenge etterpå. Ja, det var i ammeperioden, men jeg var forskrekket over meg selv i lang tid etterpå.
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Ungen, nei, det tror jeg virkelig ikke. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg synest det er veldig vanskelig og se for meg hvordan jeg skal klare og glemme barnet i bile ut i fra hvordan det er her hjemme. Her kjører vi alle sammen om morgen, først barnehage så skolen min og så kjøre samboer til jobben sin. Rutiner blir aldri brytt fordi jeg ikke selv kjører bil. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg velger å tro jeg aldri hadde kunnet glemme barnet mitt i bilen. Dyr har jeg ikke, så det er ingen problemstilling.
|
|
|
#17 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg har ikke klart å glemme verken barn eller dyr i bilen enda og tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg kunne aldri glemt ungene i bilen. Ikke uten at de hadde ringt meg og begynt å mase når de ble lei av å vente ihvertfall. :store barn: |
|
|
|
#19 |
|
lykkelig
|
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Jeg kan fint se for meg situasjonen der et barn blir glemt igjen i bilen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Kunne du ha glemt barnet ditt eller hunden din i bilen?Det er jo umulig å svare på. Når man glemmer noe, så glemmer man jo, man planlegger ikke. Jeg vil jo selvsagt svare at nei, det kunne jeg aldri gjort, og det tror jeg ikke heller at jeg kunne, men jeg kan aldri garantere at jeg ikke glemmer verken det ene eller det andre. Hvem kan det? |
|
|
|
![]() |
|
|