|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påJeg er veldig fornøyd med selen. Foreløpig har jeg bare brukt den på magen, men nå som Småen er over året begynner jeg nok å prøve å putte han på ryggen. Selene tilpasses og strammes med bånd med klips på. Småen har likt seg godt i den og vi har brukt den siden han var ca 6 måneder, før det hadde vi elastisk sjal (anbefales). Den blir nok ikke like liten og nett som en MT, men mer som en BB når du ruller den sammen.
|
|
|
#22 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer på... Sist redigert av shute : 05-08-12 kl 00:36. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
heimføing
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer på
Jeg kjøpte en herre-skulderveske på H&M for omtrent 49,50 og den funket fint som bare der. ("Herre" fordi da gikk det enkelt-penkelt for far å bruke den samme). |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påMan kan bruke hoftedytt på alle seler (og MT), så man slipper å slenge barnet på ryggen. Ha litt slakk på magebeltet og skulderstroppene, sett barnet på magen, løft opp ryggpanelet, "hopp" barnet rundt under armen mens du hele tiden har en hånd på barnet og holder panelet oppe. Når barnet er kommet bak på ryggen tar du på skulderstroppene, hopper barnet litt ned i selen og strammer stropper og magebelte. Man kløner kanskje litt de første gangene, men etter litt trening er dette en veldig rask, grei og trygg måte å få barnet på rygg på. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Jeg vet det, men jeg får ikke dreisen på det. Har sett instruksjonsbildeserier og greier, og jeg er ikke spesielt fersk på mei tai-bruk. Hun kommer på ryggen, men det er et pes hver gang - og jeg kan ikke en gang skylde på ungen. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Sviiisj!!
|
Men da vil jeg, igjen, anbefale å prøve "løkke"-metoden. Ingen kast, MT-en er delvis på ungen før man tar den på, og man har full kontroll. Det er også måten å heise ungen ned fra ryggen på. :nokså fersk MT-bruker:
|
|
|
#27 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påUten en dyr stelleveske som matcher vognen kommer barnevernet og tar fra deg barnet ...
|
|
|
#28 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Veldig enig. Jeg har klart meg utmerket med min vanlige skulderveske som utmerket godt kan henge på vognhåndtaket. Har en bleie eller to oppi, en brødpose med et skift (brødpose fordi den er liten og gjennomsiktig) og en liten pakke våtservietter. Holder lenge, og det er fortsatt mer enn nok plass til mobiltelefon og lommebok.
|
|
|
#29 |
|
Personlig pessimist
|
Gode stellevesker har eget "vognoppheng" og tåler gjerne mer fuktighet (inni) og mer tyngde.
|
|
|
|
#30 |
|
♪♫♪♫♪♫♪♫♫
Medlem siden: Apr 2008
![]() |
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påJeg har ikke lest innleggene så veldig godt, men vil gjerne anbefale Manduca-selen. Den er formsydd som Becoen, men denne kan brukes mye lenger. Fra nyfødt (nyfødtinnlegg integrert i selen) og opp til ca 3 år. Du kan bruke selen både på magen og ryggen, og feste stroppene på mange ulike måter. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påJeg hadde stelleveske til eldstemann og droppet den etter 1 mnd. Han var flaskebarn. Med nummer 2 og 3 har jeg ikke brukt stelleveske. Jeg synes det er enklest å putte ting nederst i vognbagen og har jeg behov for plass til noe mer så synes jeg det er like greit å legge det i en pose under vogna. Dinglende greier på vognstyret synes jeg bare blir i veien. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påJeg likte ikke Ergoselen, og solgte den raskt. Den ble som en sekk for meg, og gnagde. Jeg gikk tilbake til Mei-tai, og lærte meg knepet på ryggen. Nå er det faktisk helt greit å få lillesøster på 14 mnd alene på ryggen. Jeg setter meg ned på kne på gulvet, med selen festet på ryggen nederst, får henne opp, drar selen opp bak henne, og holder i selene når jeg reiser meg. Får henne festet og der er hun. Liker veldig godt å ha henne nært inntil meg slik hun blir i den selen. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
maler
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påJeg tror duologic er smalest, men dette med bilstoler er sånn at man må til butikken og prøve. Det er mulig å forutse enkelte setekombinasjoner som absolutt ikke går, men det er helt umulig å si hva som faktisk går. For eksempel får vi våre tre seter glatt inn i vår touran, men i min fars mondeo som egentlig er mye bredere, er det dårligere plass til setene. Forstå det den som kan.
|
|
|
#34 |
|
kamelkonsument
|
Til ungene, nei. Men til bikkja, derimot...
|
|
|
#36 |
|
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
Det er lovlig. I følge Trygg Trafikk er det liten forskjell i risiko mellom forsete uten airbag og baksete når det gjelder bakovervendte seter, så da vil jeg anta at dette også gjelder forovervendte seter.
|
|
|
#37 |
|
Pauset
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påJeg har bare prøvd Mobywrap elastisk sjal og Ergosele. Jeg var fornøyd med begge deler, men vær obs på at elastisk sjal ikke er så godt å bære i når ungen runder et visst antall kg. Da er det bedre med et vevd sjal som ikke strekker seg i like stor grad. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påElastisk sjal: Det er forskjell på tykkelsen, panel/ikke panel og råmateriale, men med mindre du er uvanlig varm av deg, kan du etter min mening like gjerne gå etter utseende såfremt du har tenkt å bruke noe annet når ungen er blitt større og tyngre.
|
|
|
#39 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påHva er vitsen med stellevesker? (Altså, hva skiller dem fra andre skuldervesker?)
|
|
|
#40 |
|
villende
|
Sv: Ymse babyutstyrsgreier jeg lurer påJeg har ikke brukt stelleveske denne gangen, jeg har heller hatt en stellemappe og et lite bærenett som jeg har kunnet stappe litt ekstra oppi ved behov. Men det finnes jo mange fine stellevesker som jo også kan brukes som vanlige vesker senere. Fleurville hadde (har?) blant annet en denimveske som jeg nok hadde kjøpt hvis jeg hadde visst om den. |
|
|
|
![]() |
|
|