Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Familietelt eller lavvo?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-09, 23:14   #21
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Familietelt eller lavvo?

Og jeg trodde det het Lavo...

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:14   #22
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Lille Ru: Ja, tenkte litt på det jeg også. Jysk er liksom... Jysk. Har ei venninne som jobber i en G-sport butikk, så det føles litt tryggere å kjøpe det der eller evt en annen sportsbutikk som kan litt om dette.

Gammel 10-06-09, 23:16   #23
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Noko lignande dette her var det me kjøpte. Men me har bunn i midten og, og utforminga er litt annleis.

Aha - der var det XXL teltet ja. Har sett på dette også, men litt kjekt med bunn i midten også ja .

Gammel 10-06-09, 23:21   #24
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har lavvo, og de i familien som har friluftslegningen (biologen og naturgeekedatteren, f.eks) elsker den høyt.

Gammel 10-06-09, 23:25   #25
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med eller uten bunn, Acsa? :lavvointeressert:

Gammel 10-06-09, 23:29   #26
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Med bunn, men løs. (Jeg har for øvrig fordommer mot faste bunner. Jeg har sovet i telt med fast bunn som forvandlet seg til svømmebasseng.) Også med hull på midten for stangen, og så kan man brette lenger tilbake og ha bål eller ovn. Det er til og med sånne hekter på teltstanga til kaffekjele og våte sokker og sånt.

Gammel 10-06-09, 23:31   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det overhodet mulig å sove godt i telt? Hva ligger man på?

Hilsen teltfobiker med gressallergi.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:32   #28
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noko lignande dette her var det me kjøpte. Men me har bunn i midten og, og utforminga er litt annleis.

Det ligner på vårt også. Teltet vårt er Fjellsport Risor. Samme farger som XXL-teltet, og samme utforming (tror jeg) som g-sport-teltet i HI.

Det er gullverdt å ha bunn i hele teltet, i forhold til bagasje-plassering. Det er det jeg misliker med fjellteltet, der er det ikke bunn i den ytterste delen, kun i sove-delen. Og der er det jo kun plass til to, og ikke en genser til overs.

Gammel 10-06-09, 23:34   #29
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hyacinth: Vi kjøpte en luftmadrass - 137x185x15. Akkurat madrasskomforten er det ingenting å si på. Antall kvadratmeter - og for ikke å snakke om antall kubikkmeter - derimot ...

Gammel 10-06-09, 23:37   #30
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en sånn gedigen luftmadrass fra Jysk, den med motor. Ingenting i veien med liggekomforten, men den er for høy for teltet (den kommer for høyt opp der teltet skal skrå ned mot bakken), og vi kjøpte derfor størrelsen under. Fortsatt helt grei liggekomfort. Og jeg deler madrass med en som veier nesten dobbelt så mye som meg.

Gammel 10-06-09, 23:37   #31
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er den god å ligge på? Ikke klam? Hard? Bulkete?

Aner ikke hvorfor jeg spør, egentlig, jeg skal ikke i telt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:39   #32
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Den duger helt fint.
Vi bruker den som ekstraseng ved behov.

Gammel 10-06-09, 23:40   #33
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har et fjelltelt til 4 personer, men skal kjøpe et tomannstelt også.

Akkurat nå henger teltet til tørk nede. Jeg var på camping i natt. Det gikk greit for meg å sette opp teltet på egenhånd. Heldigvis. Det var forresten med skolen til storebror og 42 barn som campet ute i skogen. Kjempemorsomt!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 23:41   #34
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Igjen. Me shoppa litt i Sverige. Og kjøpte og ei oppblåsbar madrass. Som kan gjerast om til ein sofa dersom me vil. Innmari god liggekomfort

Gammel 10-06-09, 23:45   #35
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Standard

Igjen. Me shoppa litt i Sverige. Og kjøpte og ei oppblåsbar madrass. Som kan gjerast om til ein sofa dersom me vil. Innmari god liggekomfort

Høres deilig ut! Må ha noe sånt vi også tror jeg. Trivdes du med teltferie sammen med de tre trolla da? Husker at du skulle det (fra NM). Vi skal også til Sverige, kjører fra Trøndlag og over svenskegrensen - på vei til Østlandet. En liten ferie-omvei på vei til Svigers.

Gammel 10-06-09, 23:47   #36
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Hihi!!
Nå har jeg akkurat bestilt meg lavvo/lavvu/lavo/teepee....
Jeg bestilte med løs bunn. Om vi bruker eller ikke vet jeg ikke, men fant ut at det var litt dumt å angre og risikere at en ikke får en som passer.

Så her blir det prøve-oppsett når vi får den, og iallefall med på kanotur først og fremst.

Gammel 10-06-09, 23:48   #37
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Høres deilig ut! Må ha noe sånt vi også tror jeg. Trivdes du med teltferie sammen med de tre trolla da? Husker at du skulle det (fra NM). Vi skal også til Sverige, kjører fra Trøndlag og over svenskegrensen - på vei til Østlandet. En liten ferie-omvei på vei til Svigers.

Me syntes det var artigt. Ungane og. Litt spennande og noko nytt. Skulle igrunn i år og, men ser ut til at me må endra litt på planane våre. Me får sjå.

Gammel 10-06-09, 23:48   #38
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et digert dråk av et telt kjøpt på obs sport for noen år siden. (tilbud) Det har ett digert soverom som nok kan deles i to og "oppholdsrom". Om man ønsker å sove sånn laglig godt, så er skikkelige luftmadrasser alfa og omega. Skikkelig pute like så. Vi hadde faktisk med reisesenga til storebror som da var 1,5. Det gikk helt fint.

Gammel 11-06-09, 00:57   #39
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Heter det lavvu eller lavvo? trodde det het lavvo jeg... :nysgjerrig:

Det heter lavvu, men uttales med o, lavvo.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 01:33   #40
Ema

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

Hihi!!
Nå har jeg akkurat bestilt meg lavvo/lavvu/lavo/teepee....
Jeg bestilte med løs bunn. Om vi bruker eller ikke vet jeg ikke, men fant ut at det var litt dumt å angre og risikere at en ikke får en som passer.

Så her blir det prøve-oppsett når vi får den, og iallefall med på kanotur først og fremst.

Stilig, god tur.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.