Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Når leser dere?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-09, 09:57   #21
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når leser dere?

Jeg leser i ferier, når knerten sover dagsluren sin i helgene, på toget til jobb. Det hender jeg leser på senga også, men vi legger oss så sent, så det blir ofte ikke tid.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 10:02   #22
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Stort sett på nattevakter, men kan fint finne på å sette meg i sofaen etter middag og lese en times tid.
Jeg leser veldig fort og kan godt finne på å lese ut en bok på nattevakt eller på en fridag.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 10:25   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som regel kun på senga, men så ligger jeg gjerne en hel time og leser og da. Elsker å ligge og lese på senga. Men i sommer har vi hage for første gang på mange, mange år, og da har jeg store planer om å bruke minstens hviletid på å lese en god bok i hagen min.

Forresten, er det en bok jeg er virkelig oppslukt av kan jeg godt finne på å lese overalt, omtrent over grytene og på do. Engler og demoner var en slik bok, samme med Harry Potter-bøkene (de tre siste).

Gammel 16-06-09, 10:29   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser på senga før jeg sovner. Noen ganger leser jeg 4 setninger, men andre ganger kan jeg lese veldig lenge. Jeg sliter litt med søvnproblemer, så lesinga blir en måte å roe ned både kroppen og hodet.

Jeg leser ca en bok i måneden på den måten.

Gammel 16-06-09, 12:28   #25
alice
Newbie

alice sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
alice har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det kommer litt an på hvor oppslukt jeg er i boka. Av og til kan jeg lese i hvert ledige minutt.
Jeg leser ofte på kvelden, i stedet for å se tv, og gjerne på senga.

alice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 12:36   #26
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser et par sider på sengen hver kveld.
Ellers har jeg intensiv-lesing hver gang jeg er på hytten og slikt.

Gammel 16-06-09, 12:37   #27
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser nesten hver gang jeg har et ledig sekund. På bussen, på sengen, i sofaen og når jeg er på reise, hyttetur eller mens jeg rører i noe.

Gammel 16-06-09, 12:38   #28
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På bussen og T-banen, og etter at ungene er i seng.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 12:43   #29
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Jeg pendler til jobben hver dag og leser på toget. Det hender jeg leser på senga men det er veldig sjeldent.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 14:35   #30
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg leser på sengen, i sofakroken om kvelden, i solveggen, på fly, når jeg lager middag, i badekaret osv. Når jeg ikke har andre ting jeg "må" gjøre, så leser jeg. Prioriterer veldig gjerne bort pc og tv tid for en god bok.

Gammel 16-06-09, 14:52   #31
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leser på senga, på reise, på hytta og ute i solveggen. Det hender jeg leser litt på sofaen på kveldstid, men mest lesing blir det i ferier.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 14:56   #32
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Som de andre, men også når jeg går til bussen, eller fra tog/buss til jobb.

Jeg klarer ikke å lese mens jeg dusjer, ellers hadde jeg sikkert gjort det.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 15:34   #33
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser på bussen og så leser jeg alltid litt på sengen. Ofte leser jeg litt på sengen om morgenen også, for å få tid til å våkne ordentlig. Jeg leser på do (har alltid en bok liggende der) og i badekaret. Jeg leser mens jeg strikker. Da må jeg ha en hardbackbok fra biblioteket, for de er som oftest lest så ofte at de holder seg åpne av seg selv.

Ellers hører jeg på lydbok når jeg gjør husarbeid eller kjører bil alene. Jeg hører på lydbok når jeg kjører sammen med jentene også, men det er grenser for hvor engasjert jeg er i Rampete Robin eller Karsten og Petra. Selv om begge deler er forsåvidt gode lydbøker.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 15:51   #34
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får lest mye ved å bytte ut TV og forum med lesing på kveldene. Også endel på søndager og fridager.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 15:57   #35
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg leser så fort jeg har anledning og nedprioriterer gjerne middagslaging for å få lest mer i en spennende bok, men familiemedlemmene stopper meg (som regel) fra den slags, de har ikke god nok sans for det viktige i livet. Lesing skjer da på vei til/fra jobb, i pauser (når kollegene lar meg være i fred), mens brødene hever, i badekaret, på senga, i stua, hagen, hos frisøren osv. You name it, jeg har lest der

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 16:44   #36
Debra
Lovende

Debra sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Debra er litt kul
Standard

Jeg leser når poden tar formiddagsluren.
Er så godt å sitte ute i sommeren med sovende sønn

Men som Iset sier, er det er fengende bok leser så leser jeg så snart muligheten byr seg.

Debra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 17:11   #37
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Leser overalt. Har som regel boken i veska. Har jeg to min til overs så leser jeg. Jeg leser mye på do. Når ungene er på trening leser jeg hvis ikke går tur elle handler.

Gammel 16-06-09, 21:07   #38
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser hele tiden jeg (les: på FP ). Men jeg leser alt for lite bøker, det blir noen sider på senga om kvelden, eller om jeg tar tog eller buss (veldig sjelden). Når vi er på helgetur hos mine foreldre kan jeg gjerne sette meg å lese på kvelden da, for de ser på typisk detektimen og Sjukehuset i Aidensfield og slik.

Men jeg bortprioriterer dessverre lesing til fordel for FP, TV-serier og filmer.

Gammel 17-06-09, 10:49   #39
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

. Når vi er på helgetur hos mine foreldre kan jeg gjerne sette meg å lese på kvelden da, for de ser på typisk detektimen og Sjukehuset i Aidensfield og slik.

Haha. Høres veldig kjent ut. Stefaren min, som stort sett haaater tv, kan ikke få nok av verken hjartat pa rata stadan eller denne båring sjukehusserien. Og siden mamma ikke har annet enn Familien å tilby, så kan det være greit å ha ei bok handy, ja.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-09, 10:51   #40
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Jeg leser når jeg "burde" brukt tid på husarbeid.

Ellers leser jeg endel på trappa når ungene leker ute.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.