|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?
Nå misforsto du meg.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#2 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Gådd. Jeg klarer tydeligvis ikke å forklare hva jeg mener.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou Sist redigert av kie : 18-06-09 kl 01:46. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Metallica!!
|
Jeg skjønner hva du mener. Og det er det samme jeg reagerer på.
|
|
|
#4 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg synes ikke at man skal kategorisere eller stigmatisere noen bare fordi de stemmer FRP. Men det må være lov å undre seg over hvorfor folk stemmer dette partiet. Det kan virke som om mange ikke setter seg nok inn i politikken deres, bare hører løfter om gull og grønne skoger og følger det. Og når mye av politikken kan virke som om de er mest opptatt av seg selv og sitt eget beste, er det ikke unaturlig å tenke at velgerne deres også tenker mest på dette. Men jeg kan fint kritisere politikken til andre partier også, f.eks KRF og deres syn på homofili og deres rettigheter.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Det har du rett i, men de to hører sammen når det gjelder å harselere med de som evt stemmer Frp her på forumet. Det blir nærmest satt et likhetstegn mellom politikken og mennesket her, og da er mennesket som stemmer Frp en egoist av dimensjoner, rasist og har selvsagt et lavt ansett yrke, eller altfor lite utdannelse og er mindre begavet enn resten av røkla. NB! Jeg gjør oppmerksom på at JEG tar sterk avstand fra slike karakteristikker av Frp-velgere!!
|
|
|
#6 |
|
-
Kanskje akkurat disse velgerne plutselig har blitt smartere og snillere? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
he,he,he
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg har ikke den store respekten for frp-velgere. Og har ingen problemer med å si at jeg ikke har det. På samme måte som det faktisk er andre grupper i samfunnet jeg heller ikke har den minste respekt for. |
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Glemte å si noe om forskjellen på frp-politikk og velgermassen. |
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var en merkelig ting å si, syns jeg. På hvilket grunnlag kan du påstå det? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg syns ikke det er greit å henge ut enkeltgrupper. Når Frp er nevnt spesielt, så må jeg si at det gjelder jo ikke kun her på fp. Jeg leser leserinnlegg på leserinnlegg i media om dagen, fra bl.a den nåværende regjerings partier. Dert blir for dumt når det eneste d kan skrive om er hvor forferdelig norge vil få det med frp's politikk og hvor utrolig dumme folk er hvis de stemmer på de. Også klarer de ikke å skrive et eneste ord om hva de står for selv eller hva de gjør, de som faktisk har makt og anledning til å få gjort noe. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nemlig! Godt poeng!
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg føler at jeg har mitt på det tørre all den tid jeg ikke har sagt at jeg aldri stigmatiserer. Og Frp og deres velgere er vel av den gruppen jeg innrømmer at jeg stigmatiserer.
|
|
|
|
#14 |
|
Glamorøs
|
Du ser at det er en viss forskjell å ta et politisk valg og å være homofil eller alenemor?
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Ja? Jeg snakket vel om homofil adopsjon og FrP-sympatier. Begge deler er selvvalgt. (Å være homofil er ikke det, men valget om barn er.) At jeg personlig synes det første eksempelet er mer forståelig enn det andre, har ingenting med saken å gjøre. Diskusjonen gikk vel på hvorvidt det var OK å hetse grupper av mennesker eller ikke? (I alle fall gjorde den det i går kveld. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg har mye av de samme holdningene som du skriver ellers. Det går fint an å være saklig og sarkastisk samtidig.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Kanskje rine tenker på meg og liten-tiss-mannen og biffgardiner og gud vet hva. Det er fullt lov altså. :generøs: |
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Noen få er det. Ikke mange, heldigvis. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Peppy!
|
Det er mange høyrefolk her inne altså. Så hvis inntrykket ditt er at dette er et SV-forum så må det være fordi det er noen enkeltbrukere som du har forlest deg på. Jeg, blant annet, er lyseblå. Og jeg diskuterer støtt her inne med folk som åpenbart er mer blå enn meg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvorfor er det greit å henge ut enkelte grupper på FP?Jeg synes Frp-hetsen, d.v.s. all generaliseringen og den tåpelige karakteriseringen av en stor gruppe mennesker basert på partitilhørighet, er skikkelig lavmål. Har noen gjort noe dumt, uansett hva det måtte være, tar det ikke lang tid før en eller annen påpeker at vedkommende nødvendigvis må være Frp-velger for å gjøre noe så dumt og det helt uavhengig av om det har noe med politikk å gjøre. Det begynner egentlig å bli ganske forutsigbart og kjedelig.
|
![]() |
|
|