Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-09, 12:56   #21
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?

Jeg ville ikke gitt et tre eller rosenbusk om jeg da ikke hadde kjent vedkommende godt og sett hagen. Ikke er det sikkert det er plass i hagen og at han har lyst til å ha noe mere plantet. Mange har også en plan med sin hage og vil bestemme selv hva som skal være der.
Vi ga en gang et Rosehagtorntre i bryllupsgave men da var det ikke noe som var plantet der fra før og vi visste at de likte dette treet.

Hva om dere ga til pedagogisk leder en bukett med blomster til ca 200 kr eller gavekort (blomster) til ca 150 kr og da har du 150 kr igjen å kjøpe for. Evnt litt god kaffe og konfekt, ei lita dikt/sitatbok som du kan skrive en hilsen inni.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 13:05   #22
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette skal ikke være lett gitt. Tror kanskje jeg kjøper en Hortensia eller noe, pluss gavekort på bok. Han får værsågod å ha plass til en Hortensia.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 14:20   #23
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

JMen aller best har jeg likt å få vinflasker. Det er bruksting etter min smak, men da må man være sikker på at mottakeren liker vin og at det ikke finnes noen avholdsfolk blant giverene.

Avholdsfolk kan da gi vin?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 15:30   #24
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde blitt kjempegld for både busker og trær i likhet med strandhåndklær.
Hortensia er lette å ta knekken på, men som du sier, ikke lett.
Hva med gavekort på kino?

Gammel 18-06-09, 17:20   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det avgjort, det ble gavekort på bokhandel på 150,- til alle tre, og så får ped.lederen en blomst i potte ekstra.

minibolle mai 2012
Gammel 18-06-09, 17:34   #26
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er tilhenger av forbruksgaver - nettopp for å unngå "skålgreier" som bare støver ned i skap.

Jeg gir gjerne sommerblomster, god te eller kaffe, fine stearinlys&servietter og slikt.

Gammel 18-06-09, 17:50   #27
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Avholdsfolk kan da gi vin?

Der kan du se hva slags fyllevrak jeg er. Selvfølgelig kan avholdsfolk gi vin. Bare det at personlig ville jeg foretrukket vin med alkohol.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 18:15   #28
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Kan ikke avholdsfolk gi vin (med alkohol) i gave?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 18:23   #29
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

Lurer jeg og på.

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:44   #30
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avholdsfolk kan sikkert gi vin, men det er ikke sikkert de har lyst til å gi vin!

Gammel 18-06-09, 19:48   #31
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brynhild, her.

De kan hvertfall finne på å bli snurte hvis du kjøper vin fra dem uten å spørre dem først. Blir vegetarianere sure hvis jeg kjøper spekemat fra dem? Hilsen uerfaren og litt brent FAU-leder.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 19:49   #32
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Strandtema er lurt ja! Jeg fikk en bag og et piknikteppe en gang, det var helt knall!

isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-09, 22:10   #33
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

De kan hvertfall finne på å bli snurte hvis du kjøper vin fra dem uten å spørre dem først. Blir vegetarianere sure hvis jeg kjøper spekemat fra dem? Hilsen uerfaren og litt brent FAU-leder.

Ikke de jeg kjenner ihvertfall, men mulig det er vanlig ellers. Har faktisk aldri tenkt over den problemstillingen.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 08:59   #34
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg tenkte litt på det faktisk, for i mailen jeg sendte rundt foreslo jeg vin som et gavealternativ. Jeg fikk ikke noe respons på det, så da regnet jeg med at det ikke var like aktuelt.

minibolle mai 2012
Gammel 19-06-09, 09:09   #35
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg synes man skal kjenne en persons smak og ønsker ganske godt før man gir et epletre.

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og planer for hvor lenge de har tenkt å bli boende der de bor, ikke minst.

Så vanskelige dere er. Hvis man skal tenke slik klarer man helt fint å finne noe galt med hver eneste gave. Tenk om vedkommende som får gavekortet i bokhandelen er i familie med en i bokklubben og har masse bøker hjemme som vedkommende enda ikke har lest og som ikke aner hva gavekortet skal brukes til? Er det virkelig noen som vil se det som et problem å få et epletre i gave? Hvis vedkommende som får det bor i blokk (det er for øvrig lett å sjekke om h*n gjør eller ikke) så vil sikkert treet bli plantet i barnehagen i stedet.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 09:17   #36
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Så vanskelige dere er. Hvis man skal tenke slik klarer man helt fint å finne noe galt med hver eneste gave. Tenk om vedkommende som får gavekortet i bokhandelen er i familie med en i bokklubben og har masse bøker hjemme som vedkommende enda ikke har lest og som ikke aner hva gavekortet skal brukes til? Er det virkelig noen som vil se det som et problem å få et epletre i gave? Hvis vedkommende som får det bor i blokk (det er for øvrig lett å sjekke om h*n gjør eller ikke) så vil sikkert treet bli plantet i barnehagen i stedet.

Jeg ville synes det var helt meningsløst å få et epletre i gave - jeg tror ikke jeg en gang kjenner noen som ville være interessert i å få det av meg og hadde noe sted å gjøre av det. Og ingen av de tre barnehagene Poden har gått i har heller hatt noe sted det hadde gått an å plante et epletre. Så jeg synes ikke det å påpeke at det ikke er en gave som passer alle er å være spesielt vanskelig. Selvsagt er det mulig å tenke seg situasjoner der en hvilken som helst gave ikke ville passe, men et epletre ville bare være en passende gave for et ganske lite mindretall av befolkningen (i hvert fall hvis jeg skal vurdere ut fra folk jeg kjenner til). Et gavekort på bokhandel kan man jo gi videre i julegave til noen andre man kjenner, hvis man ikke finner på noe å bruke det til selv. Eller man kan, ut fra samme logikk som det å plante epletreet i barnehagen (er det vanlig at de fleste barnehager har en hage der det går an å ha epletre, forresten?), kjøpe bøker til barnehagen for gavekortet.

Gammel 19-06-09, 09:17   #37
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lærerne til guttungen fikk operabilletter. Selvsagt bare brukbart hvis man bor i nærheten av operaen, men jeg synes det var en god idé.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 09:26   #38
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville synes det var helt meningsløst å få et epletre i gave - jeg tror ikke jeg en gang kjenner noen som ville være interessert i å få det av meg og hadde noe sted å gjøre av det. Og ingen av de tre barnehagene Poden har gått i har heller hatt noe sted det hadde gått an å plante et epletre. Så jeg synes ikke det å påpeke at det ikke er en gave som passer alle er å være spesielt vanskelig. Selvsagt er det mulig å tenke seg situasjoner der en hvilken som helst gave ikke ville passe, men et epletre ville bare være en passende gave for et ganske lite mindretall av befolkningen (i hvert fall hvis jeg skal vurdere ut fra folk jeg kjenner til). Et gavekort på bokhandel kan man jo gi videre i julegave til noen andre man kjenner, hvis man ikke finner på noe å bruke det til selv. Eller man kan, ut fra samme logikk som det å plante epletreet i barnehagen (er det vanlig at de fleste barnehager har en hage der det går an å ha epletre, forresten?), kjøpe bøker til barnehagen for gavekortet.

Selvfølgelig passer ikke et epletre til alle, men i dette konkrete tilfelle hadde jo allerede den som evnt skulle kjøpe treet nevnt at det mest sannsynlig passet veldig godt. Da synes jeg det er å være litt vanskelig å trekke frem at det godt kunne være slik at det ikke passet likevel.

Det kunne for øvrig ikke falt meg inn å kjøpe et epletre til en ped.leder som bodde i bygård i Oslo. Men om noen skulle gjøre det så vil jeg tro vedkommende hadde tatt det i mot med et smil og funnet et fint sted å plante treet allikevel.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 09:27   #39
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Jeg er enig med Kanne. Men epletreet utgikk likevel, pga prisen. Det gikk over budsjettet.

minibolle mai 2012
Gammel 19-06-09, 09:29   #40
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig passer ikke et epletre til alle, men i dette konkrete tilfelle hadde jo allerede den som evnt skulle kjøpe treet nevnt at det mest sannsynlig passet veldig godt. Da synes jeg det er å være litt vanskelig å trekke frem at det godt kunne være slik at det ikke passet likevel.

Jeg sa ikke at det ikke passet til ham, jeg sa meg enig i at man bør være ganske sikker på at det passer før man kjøper det.

Det kunne for øvrig ikke falt meg inn å kjøpe et epletre til en ped.leder som bodde i bygård i Oslo. Men om noen skulle gjøre det så vil jeg tro vedkommende hadde tatt det i mot med et smil og funnet et fint sted å plante treet allikevel.

Jeg ville selvsagt ikke tatt mot en hvilken som helst gave med noe annet enn et smil, og hadde jeg fått et epletre i gave, regner jeg med at noen på FP ville sagt seg villig til å gi det et godt hjem. (Men jeg ville likevel syntes det var ganske meningsløst å gi meg det - litt som å gi bilutstyr til noen som ikke har bil, liksom.)

Svar

Emneord
skålgreier

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:27.