|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?Jeg ville ikke gitt et tre eller rosenbusk om jeg da ikke hadde kjent vedkommende godt og sett hagen. Ikke er det sikkert det er plass i hagen og at han har lyst til å ha noe mere plantet. Mange har også en plan med sin hage og vil bestemme selv hva som skal være der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?Dette skal ikke være lett gitt. Tror kanskje jeg kjøper en Hortensia eller noe, pluss gavekort på bok. Han får værsågod å ha plass til en Hortensia.
![]() |
#23 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?
Avholdsfolk kan da gi vin? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?Jeg hadde blitt kjempegld for både busker og trær i likhet med strandhåndklær.
![]() |
#25 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?Nå er det avgjort, det ble gavekort på bokhandel på 150,- til alle tre, og så får ped.lederen en blomst i potte ekstra.
![]() |
#26 |
By the Sea
|
![]() Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?Jeg er tilhenger av forbruksgaver - nettopp for å unngå "skålgreier" som bare støver ned i skap.
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der kan du se hva slags fyllevrak jeg er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?Kan ikke avholdsfolk gi vin (med alkohol) i gave? |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?Avholdsfolk kan sikkert gi vin, men det er ikke sikkert de har lyst til å gi vin!
![]() |
#31 |
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De kan hvertfall finne på å bli snurte hvis du kjøper vin fra dem uten å spørre dem først. Blir vegetarianere sure hvis jeg kjøper spekemat fra dem? Hilsen uerfaren og litt brent FAU-leder.
![]() |
#33 |
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke de jeg kjenner ihvertfall, men mulig det er vanlig ellers. Har faktisk aldri tenkt over den problemstillingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?Jeg tenkte litt på det faktisk, for i mailen jeg sendte rundt foreslo jeg vin som et gavealternativ. Jeg fikk ikke noe respons på det, så da regnet jeg med at det ikke var like aktuelt.
![]() |
#35 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#36 |
flisespikker
|
Jeg ville synes det var helt meningsløst å få et epletre i gave - jeg tror ikke jeg en gang kjenner noen som ville være interessert i å få det av meg og hadde noe sted å gjøre av det. Og ingen av de tre barnehagene Poden har gått i har heller hatt noe sted det hadde gått an å plante et epletre. Så jeg synes ikke det å påpeke at det ikke er en gave som passer alle er å være spesielt vanskelig. Selvsagt er det mulig å tenke seg situasjoner der en hvilken som helst gave ikke ville passe, men et epletre ville bare være en passende gave for et ganske lite mindretall av befolkningen (i hvert fall hvis jeg skal vurdere ut fra folk jeg kjenner til). Et gavekort på bokhandel kan man jo gi videre i julegave til noen andre man kjenner, hvis man ikke finner på noe å bruke det til selv. Eller man kan, ut fra samme logikk som det å plante epletreet i barnehagen (er det vanlig at de fleste barnehager har en hage der det går an å ha epletre, forresten?), kjøpe bøker til barnehagen for gavekortet.
![]() |
#37 |
Bare sær
![]() Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?Lærerne til guttungen fikk operabilletter. Selvsagt bare brukbart hvis man bor i nærheten av operaen, men jeg synes det var en god idé.
![]() |
#38 |
kan tilsettes alkohol
|
Selvfølgelig passer ikke et epletre til alle, men i dette konkrete tilfelle hadde jo allerede den som evnt skulle kjøpe treet nevnt at det mest sannsynlig passet veldig godt. Da synes jeg det er å være litt vanskelig å trekke frem at det godt kunne være slik at det ikke passet likevel.
![]() |
#39 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Forslag til sommergave til ped.leder og assistenter?Jeg er enig med Kanne. Men epletreet utgikk likevel, pga prisen. Det gikk over budsjettet.
![]() |
#40 |
flisespikker
|
Jeg sa ikke at det ikke passet til ham, jeg sa meg enig i at man bør være ganske sikker på at det passer før man kjøper det.
Jeg ville selvsagt ikke tatt mot en hvilken som helst gave med noe annet enn et smil, og hadde jeg fått et epletre i gave, regner jeg med at noen på FP ville sagt seg villig til å gi det et godt hjem. (Men jeg ville likevel syntes det var ganske meningsløst å gi meg det - litt som å gi bilutstyr til noen som ikke har bil, liksom.)
![]() |
Emneord |
skålgreier |
|
|