|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Jeg tar det på meg nårt jeg setter meg inn i bilen. Ren refleks.
|
|
|
|
#22 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Tar alltid belte på før jeg starter bilen. Starter heller ikke å kjøre før alle passasjerer har beltet på.
|
|
|
#23 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Rygger først ut av gårdsplassen før jeg tar på beltet.
|
|
|
#24 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Tar det alltid på før jeg begynner å kjøre. Men om jeg må rygge først så tar jeg det på etter at jeg har rygget. Jeg mener nokså bestemt at jeg faktisk lærte på kjøreskolen at man skulle rygge før man tok på beltet. Da er det jo lettere å snu seg, om man altså ikke kan rygge kun på speil.
|
|
|
#25 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?
Bruk speilene
|
|
|
#26 |
|
navnet sjemmer ingen
Selvsagt bruker jeg speielene, men det er ikke alltid nok i vår utkjørsel. Jeg kan ikke se om noen kommer i full fart på sykkel ned bakken til høyre eller oppover fra venstre om jeg bruker speilet (må rygge ut av gårdsplass i 90 graders vinkel). Og jeg tar selen på meg automatisk med en gang jeg har rygget. Jeg kan ikke se at det er en bedre løsning å ta selene på med en gang så lenge man ikke kjører uten sele når man tar den på etter rygging. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Jeg har ingen problemer med å snu hele kroppen med bilbelte på, så jeg har ingen som helst grunn til å ikke ta det på før jeg starter bilen, selv om jeg skal rygge først. Jeg har inntrykk av at denne uvanen som Iset nevner mest er å finne hos eldre generasjoner, som ikke var like vant til bilbelte? Men jeg tar sikkert (dessverre) feil.
|
|
|
#29 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Jeg klarer også å snu meg skikkelig med bilbeltet på, men jeg har jo ikke noen rygg- eller nakkeproblemer da.
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Det hender jeg begynner å kjøre ja før bilbeltet er på plass.
|
|
|
#32 |
|
<*(((<
|
Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Tar alltid på beltet først, før jeg vrir om nøkkelen. Tror det må være alle årene som passasjer som gjør seg gjeldende (tok lappen først for fire år siden), det er litt sånn «på med beltet, åja, også skal jeg jo kjøre bilen også». |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Det hender ja, men ikke langt. Kjører ikke ut fra parkeringsplassen uten belte.
|
|
|
#34 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Nei, det gjør jeg ikke. Jeg tar det på meg før jeg starter bilen, jeg har en rutine som går slik: Nøkkelen inn, på med lysa, på med beltet og på ser at alle andre ha belte på, så starter jeg bilen. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Jeg gjør litt av hvert. Ofte tar jeg det på med én gang, men det hender også at jeg tar det på meg mens jeg kjører ut av innkjørselen her, evt. etter at jeg har rygget ut.
|
|
|
#36 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Stort sett har jeg kjørt en meter eller to før jeg tar det på, det er en uvane jeg har. Men jeg har tatt det på før jeg forlater parkeringsplassen.
|
|
|
|
#38 |
|
One of These Days
|
Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Jeg setter nøkkelen i tenningen og vrir om, fester sikkerhetsbeltet og starter å kjøre. Tror ikke bilen vår kjører verken framover eller bakover uten at sikkerhetsbeltet er festet. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
navnet sjemmer ingen
Jeg fikk det til før i verden. *gammel* |