|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Tar dere på dere bilbeltet i fart?Hvorfor er det så mange som gjør dette? Ja, altså starter bilen, kjører 100 meter og SÅ tar på seg beltet mens de kjører? Det verste er jo at mange sitter og klusser skikkelig med dette beltet i fart. Morfar var nær å krasje flere ganger pga. dette.
![]() |
#2 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?JEg pleier å ta det på før jeg kjører, men en og to ganger (når hjernen er full av andre ting) glemmer jeg det, og tar det på etter at bilen har begynt å rulle. Jeg kommer alltid på det tidlig i forløpet, føler meg naken uten, så vi snakker om 5-6 km/t. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Nope, tar det alltid på før jeg starter bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
trøtt
|
![]() Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Av en eller annen grunn vrir jeg først om nøkkelen, tar på beltet og kjører. Jeg sparer sikkert ikke noe tid på dette i forhold til å ta på beltet først og deretter vri om nøkkelen, menmen. Beltet er i alle fall på før hjulene rører seg.
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Ja. Og ja, det er teit. Dårlige vaner er vonde å vende.
![]() |
#7 |
maler
|
![]() Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Det hender jeg kjører ut av garasjen før jeg tar på meg beltet da jeg må ut av bilen da for å plassere barn i stolene sine. (trang garasje). Men jeg føler meg naken uten bilbelte, så jeg kjører ikke uten.
![]() |
#8 |
By the Sea
|
![]() Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Rygger ut først og tar på beltet før jeg begynner å kjøre. Mannen har det med å gjøre som du skisserer, Iset, men har fått så mye kjeft av barna at han har sluttet med det.
![]() |
#9 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?
Men det er veldig mye bedre at du rygger ut før du tar på beltet da eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Altså, bilbeltet har ingen effekt ved fart under 5 km/t. Det er helt greit å rygge ut først, slik at det er minst mulig i veien. Det som er teit, er å ta det på i bevegelse, siden man da må ta en hånd fra rattet og konsentrere seg om noe annet.
![]() |
#11 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Jeg tar på beltet i fart på bussen, for sjåføren venter som regel ikke til man har satt seg før han braser ut av holdeplassen.
![]() |
#12 |
Nymotens gammeldags
![]() Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Jeg synes altså det er helt greit å rygge først, selv om jeg ikke skjønner poenget. Jeg snakker om de som kjører et godt stykke først og SÅ begynner å klundre med bilbeltet i fart. DET har jeg liten toleranse for.
![]() |
#13 |
By the Sea
|
Gjør du det, du!
![]() |
#14 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Jeg tenker jo at det aller best er å ta på beltet før man begynner ferden, men glemmer man å gjøre det, vil jo det aller beste være å få det på snarest mulig. Har man lagt seg opp vanen med å bevisst ta det på når man kjører og etter at man har kommet opp i fart, er det absolutt noe man kan gjøre for å snu på denne vanen. Ulykker kan som kjent også inntreffe på kortturer, så jo før jo heller. Å ha fokuset på et annet sted enn veien er farlig uavhengig om det er CD-spilleren, telefonen eller bilbeltet man fomler med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nymotens gammeldags
Nemlig. Er dette noe man pleier å gjøre, er det fort gjort å forandre på det.
![]() |
#17 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Jeg rygger først. Med min dumme skulder og stive rygg har jeg best kontroll om jeg kan bevege overkroppen og ikke har sele. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Tar dere på dere bilbeltet i fart?Jeg lærte, da jeg kjørte opp, at om man rygger, skulle man ta av bilbeltet, slik at man fikk god bevegelighet i overkroppen og dermed så bedre bakover. Så, jeg rygger uten bilbeltet, eller i hvertfall når jeg kjører stasjonsvogna og har utsyn i bakruta. Når bilen så er klar for å kjøre framover, tar jeg på bilbeltet før jeg begynner å kjøre igjen. Kjører jeg kassebilen, rygger jeg med bilbeltet på, for da bruker jeg bare speilene lell.
![]() |
|
|