|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Burde vi lukke Norge for asylsøkere?
Jeg skjønner veldig godt hva him vil frem til, og jeg er i grunn ganske enig. Det virker jo som om det er strengere politikk på gang ift dette, men at det blir veldig annerledes enn det er i dag tror jeg nok ikke.
![]() |
#22 |
Sviiisj!!
|
Det er dessverre et dilemma. Men vi kan faktisk ikke gå inn i diktaturer og hente ut folk, uten å gå til krig, slik som i Irak og Afganistan. Det er selvsagt trist at det er slik. Man må jobbe for å bedre forholdene til alle som trenger hjelp, enten det er fattigdom, forfølgelse eller krig, og det er et fryktelig stort og globalt problem. Men når man først har klart å flykte, bør man ikke møte stengte dører fordi man har flyktet på egenhånd og ikke sittet og ventet på hjelp fra FN. Jeg synes vi generelt sett burde ta i mot flere flyktninger, enten de kommer som FN-flyktninger eller søker asyl på egenhånd.
![]() |
#23 |
Leser
|
Det trenger vi ikke heller. Faktisk får vi pes fra FN fordi at vi tar imot for få overføringsflyktninger. Jeg tror ikke noen bør være redd for at det ikke er nok overføringsflyktninger
Så du synes ikke det jeg påpeker med at folk som ikke kan greie seg som asylsøkere, feks gamle, syke etc er et problem? Jeg vil jo ikke tro at noen bare "sitter og venter på hjelp fra FN", men at det kun er de som har penger, er friske, menn etc som kommer seg ut av landet. Fra Afganistan vil jeg tro det er utrolig vanskelig å komme seg ut som kvinne. Penger er jo også veldig viktig, det å få fører til å ta seg over grenseoverganger koster.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 07-07-09 kl 12:38. Årsak: typo |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Sviiisj!!
|
Men hvorfor skal det at de som ikke kan komme seg ut, være til hinder for at de som faktisk kommer seg ut, enten de er menn eller kvinner, kan søke trygghet? Dette skjønte jeg ikke. Hva mener du egentlig at de som ikke kan komme seg ut, skal gjøre? Eller vi gjøre for dem? Er menn som flykter på egenhånd slemme fordi de lar kvinner og barn være igjen, og derfor ikke fortjener å få asyl?
![]() |
#25 |
Leser
|
Så lenge vi har et begrenset antall som får komme inn, så vil jo det jo faktisk være konkuranse om "plassene". Eller mener du at vi skal ha to "kvoter", eller at vi skal ta inn ubegrenset med antall mennesker? Jeg for min del mener det må være realistisk at vi har ett eller annet form for "tak" på antallet vi tar inn, og jeg stiller spørsmålstegn ved tanke på antallet asylsøkere som får innvilget asyl kontra antallet overføringsflyktninger.
![]() |
#26 |
Mother of Dragons
|
Dette er jeg veldig enig i. Sånn privatsynsemessig så tenker jeg at mye av problemene med somaliere er at det er sånn overvekt av unge menn. Må da være fordel med eldre mennesker og kvinner for å gjøre denne subpopulasjonen mer stabil.
![]() |
#27 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Burde vi lukke Norge for asylsøkere?Men jeg forstår ikke hva man da skal gjøre, sånn i praksis, him? Den dagen de står på Oslo politikammer, eller på Gardermoen, så har vi ikke noe valg, sånn er det bare.
![]() |
#28 |
Leser
|
Jeg tenkte ikke at denne tråden skulle få frem LøsningenPåAlt, men jeg var interessert i om noen hadde noen tanker om temaet. Personlig var jeg ikke klar over at det var slik en gang og jeg ble veldig overrasket over tallene.
![]() |
#29 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Burde vi lukke Norge for asylsøkere?Det trenger du da ikke? Det er egentlig et legitimt spørsmål, og det er nok mange som lurer på det samme.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Såvidt jeg har skjønt så er det egentlig ikke noe kontroll på dem som dukker opp på Gardermoen heller, de er uten id og blir bedt om å ta bussen og henvende seg i Oslo. Vil man være ulovlig i landet er det altså helt ok. Det er heller ikke ressurser til å drive oppsøkende virksomhet på dem som stikker av fra mottakene. Jo flere skyggesamfunn med egen økonomi, jo flere vil hentes inn den veien. Slaveri, prostitusjon osv. Livet på nederste trinn, styrt av tidligere ankomne landsmenn i Norge, er bedre enn livet på øverste trinn mange andre steder. Og man er ikke så langt unna mulighetene til å stige på den sosiale og økonomiske stigen. Mange som velger den løsningen fremfor noen år på et mottak. Det er vel heller ingen som vet hvor mange mennesker dette gjelder. Og de har nada rettigheter ettersom de ikke kan hevnede seg til det offentlige hjelpeapparatet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Nybegynner
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
![]() Sv: Burde vi lukke Norge for asylsøkere?Huff, tror ikke jeg orker å lese alle de lange innleggene men personlig mener jeg det er trist at enkelte kommuner ikke vil ta imot asylsøkere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
![]() ![]() ![]() |
Tja, de ender da opp i Oslo etterhvert uansett. Foreløpig. Tror ikke det er noe problem for dem å takle gjennomsiktige miljøer, så lenge det er deres egen gjennomsiktighet og sosiale kontroll. Drammen-miljøet er et godt eksempel på det. Når det blir mer offentlig halal i Norge vil nok flere velge bygda av egen fri vilje. Vi "glær oss" virkelig til framtida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Leser
|
![]() Sv: Burde vi lukke Norge for asylsøkere?Jeg er enig i det du sier _Brutus. Det som er problematisk for meg er at dette er typisk argumenter som stemmer, men som man også kan bruke til å stenge Norge helt. Det ønsker ikke jeg. Jeg ønsker virkelig at vi skal ta inn folk som trenger hjelp, men jeg ser at det å ha hoveddelen av inntaket "ad hoc" ikke er spesielt heldig. Både på grunn av argumentene jeg har hatt tidligere i tråden, og på grunn av de _Brutus føyer til - problemer i forhold til menneskehandel, menneskesmugling, ja alt det som fører med når reisen til friheten blir en "vare".
![]() |
#34 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Burde vi lukke Norge for asylsøkere?Jeg tror nok du har rett. Men de fleste som innser dette har en litt fatalistisk approach til det. Man innser at det bare kommer til å vedvare. Det som er så heftig er at mange innbiller seg at det betyr kulturell berikelse og et FLERkulturelt samfunn. Men på verdensbasis er det snakk om en bevegelse mot religiøs, kulturell konformitet og dominans. Hadde alt vært biologi ville det vært satt inn tiltak. Som det er mot nye arter av dominerende sommerfugler , krabber f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Leser
|
Det er jeg ikke enig med deg i, jeg mener at hvordan resultatet blir er avhengig av hvordan vi (som samfunn, ikke enkeltpersoner) møter de vi tar inn i Norge. Men jeg er enig med deg i at man blir mer lik når man er i samme samfunn, eventuelt får man "bobledannelser" i kulturen.
![]() |
#36 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så det flerkulturelle samfunn er den "nye kommunismen"? Regner med at du er ganske på linje med Mark Steyn her: (Kilde: youtube.com)
![]() |
#37 |
Leser
|
Jeg sitter på en PC hvor jeg ikke kan se youtube linker.
![]() |
#38 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Han snakker om Europa som et fremtidig "Eurabia", som han kaller det. Han stiller seg veldig kritisk til samfunnets åpne og overtolerante holdning til det såkalte multikulturelle samfunn. Han mener det er et ullent begrep som gjør at kjerneverdiene i et lands kultur forvitrer, eller vannes ut. Det han mener, og som _Brutus også hevder, er at det ligger et paradoks i det flerkulturelle begrepet, fordi det i realiteten er snakk om at vi går mot et mer ensrettet samfunn, og da helst dominert av islam.
![]() |
#39 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Burde vi lukke Norge for asylsøkere?Det med flerkulturelt samfunn er jo interessant. Fungerer det i praksis, eller bare i teorien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
![]() ![]() ![]() |
Hahaha, det der var artig. Jeg hadde ikke hørt om han før. Men nevertheless spot on. Sist redigert av Brutus_ : 10-07-09 kl 14:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|