|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP
Godt sagt. Så lenge et parti er villig til å samarbeide med Frp på regjeringsnivå så mister de troverdighet hos meg.
|
|
|
|
#2 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJa, det ville jeg. Ikke at Høyre er helt der jeg havner uansett. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJeg skjønner godt Sponheims bakgrunn for denne artikkelen. Det er vel flere enn 1 høyrevelger som leker med tanken på venstre nå (jeg kjenner i hvert fall et par).
|
|
|
|
#4 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2009
![]() |
Sponheim har nok valgt en feil strategi. Den bare forvirrer velgere på borgerlig side og gir venstresiden det eneste valgvåpenet det egenglig har. Venstresiden forsøker å så tvil om et alternativ ovenfor velgerne. Sponheim sitt utspill fører til at man lurer på om en stemme til Venstre faktisk er en stemme til forsatt rødgrønn regjering ?? Om han er så lite samarbeidsvillig, så må man jo spørre seg om han evner å finne gode styringsplattformer med noen som helst. Jeg håper derfor at Sponheim tar til fornuft og tenker samarbeid og samtaler fremfor krigserklæringer og forsøke å fortelle at alle andre er så mye verre en han. Frp har tross alt en meget sterk innvandrer og kriminal politikk. Bor man i Oslo så forstår man hvor stort behov det er for å stramme inn. Jeg ønsker ikke at mine barn skal måtte være redd for å gå ut på ettermiddagene. Slik er det nå. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPHar sansen for Høyre, men en viktig årsak til å ikke stemme på dem er at vi da risikerer FrP i regjering. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPEller man kan la være å høre på propagandaen og tenke som så at om Høyre blir stort nok vil de ikke vurdere Frp i det hele tatt. |
|
|
|
#7 |
|
Protonterapeut
|
Det er klart man kan, men det er nå en risiko som er litt vel stor all den tid det er evig lenge siden Høyre var store nok til det.
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
JA.
Samme her! Kul fyr.
|
|
|
#9 |
|
Nybegynner
![]() |
Synes ikke det er stor forskjell på å slippe Halvorsen eller Jensen til om man stemmer Høyre eller AP. Man får bare en enda sterker venstre eller høyrepolitikk. Når de kommer i regjering vil de uansett tilpasse seg at de får ansvar, noe som medfører at ekstreme holdninger legges i skuffen. Men jeg frykter med de to alternativene er enten mer skatter og mindre tilllit til enkeltmenneske ved et sterkt SV, eller at man med et sterkt Frp, vil forsøke på å markere seg for raskt og derfor skade mer en bygge. Derfor bør makten ligge nærmere sentrum. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Protonterapeut
|
Heller mer skatter og mer til fellesskapet enn en ruinert velferdsstat.
Det er blant annet derfor jeg synes det er helt greit med innblanding fra LO inn i AP.
|
|
|
#11 |
|
Absolut ateist
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPDet var nå ikke det som var spørsmålet.
|
|
|
#12 |
|
Nybegynner
![]() |
En stemme til Høyre er definitivt en stemme for en ny regjering. Om man ikke liker andres meninger, eks. Frp. som de antydes i flere innlegg så vil en stemme til den man er mest enig med sørge for at dette partiet får større innflytelse på den platform den borgerlige siden skal regjere etter. Dumt å velge et annet parti en de man er mest enig med. Å stemme Venstre ser derimot ut til å være mer usikkert i forhold til om de vil bidra til regjeringsskifte eller ikke om man skal ta den debatten. Godt valg uansett |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJeg lar ikke dette hindre meg i å stemme på Høyre nei, på samme måte som jeg ikke ville latt samarbeidet med SV hindre meg i å stemme på AP. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJeg stemmer jo V i utgangspunktet, og en av grunnene til at jeg er komfortabel med det, er at de slår fast at de er så langt fra FrP ideologisk at det er uaktuelt å danne regjering med dem. Så velkommen, alle borgerlige sosialliberalister som vil gå klar av kaptein Siventann.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Det er bare en ting. |
|
|
|
#17 |
|
Peppy!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJeg skulle gjerne stemt V, det hadde passet meg image-wise. :shallow: Men noe må de gjøre feil, for i hver eneste test jeg tar så får jeg Venstre langt nede på listen. (Det er kanskje EU som er problemet? De er mot EU, right?)
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Det er bare én ting, ja, men siden jeg selv føler meg veldig langt fra FrP ideologisk, er det ikke så fryktelig rart at jeg er fornøyd med å være i et parti som sier det samme. Ellers hadde varselklokkene mine begynt å ringe.
|
|
|
#19 |
|
saftig
|
På landsmøtet tidligere i år ble det stemt over dette. Det var et tett resultat, men endte opp med flertall for neisiden. Dessverre. Men jeg har ikke gitt opp.
|
|
|
#20 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPFor mitt vedkommende er det uaktuelt å stemme borgerlig, men for mannen min, som vipper mellom AP og Høyre, er nok faren for at FrP kommer i regjering det som har fått ham til å velge AP ved dette Stortingsvalget.
|
![]() |
|
|