Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-09, 15:49   #21
Jens
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2009
Jens har et hav av muligheter foran seg
Blunk

Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Og da er igrunnen det viktigste sagt!!

Men ikke særlig innhold. Ved å ikke stemme på Høyre fordi man er redd for Frp, så er det jo Frp som tjener på det. Da blir Frp større og får større innflytelse på den plattform som høyresiden må bli enig om etter valget. Stem på det partiet du er mest enig med, så blir det bra til slutt. Godt valg

Jens er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 15:58   #22
Jens
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er klart man kan, men det er nå en risiko som er litt vel stor all den tid det er evig lenge siden Høyre var store nok til det.

Det er jo det samme jeg gjør når jeg stemmer Ap. Håper at det er nok folk som stemmer Ap så de kan styre uten makkverk-koalisjonen med SV og SP.
Samtidig synes jeg det er ganske langt fra å risikere Kristine Halvorsen som finansminister til å risikere Siv Jensen som statsminisiter eller i det hele tatt la Frp få tilgang til "oljefondet".

Synes ikke det er stor forskjell på å slippe Halvorsen eller Jensen til om man stemmer Høyre eller AP. Man får bare en enda sterker venstre eller høyrepolitikk. Når de kommer i regjering vil de uansett tilpasse seg at de får ansvar, noe som medfører at ekstreme holdninger legges i skuffen. Men jeg frykter med de to alternativene er enten mer skatter og mindre tilllit til enkeltmenneske ved et sterkt SV, eller at man med et sterkt Frp, vil forsøke på å markere seg for raskt og derfor skade mer en bygge. Derfor bør makten ligge nærmere sentrum.

Gammel 01-08-09, 16:03   #23
Jens
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skjønner godt Sponheims bakgrunn for denne artikkelen. Det er vel flere enn 1 høyrevelger som leker med tanken på venstre nå (jeg kjenner i hvert fall et par).

Høyre er jo (i mitt hode) et ordentlig parti, hvorfor roter de seg borti sånn frp-tull da? Skjønner de ikke hvor ødeleggende det er for dem?

Sponheim har nok valgt en feil strategi. Den bare forvirrer velgere på borgerlig side og gir venstresiden det eneste valgvåpenet det egenglig har. Venstresiden forsøker å så tvil om et alternativ ovenfor velgerne. Sponheim sitt utspill fører til at man lurer på om en stemme til Venstre faktisk er en stemme til forsatt rødgrønn regjering ?? Om han er så lite samarbeidsvillig, så må man jo spørre seg om han evner å finne gode styringsplattformer med noen som helst. Jeg håper derfor at Sponheim tar til fornuft og tenker samarbeid og samtaler fremfor krigserklæringer og forsøke å fortelle at alle andre er så mye verre en han. Frp har tross alt en meget sterk innvandrer og kriminal politikk. Bor man i Oslo så forstår man hvor stort behov det er for å stramme inn. Jeg ønsker ikke at mine barn skal måtte være redd for å gå ut på ettermiddagene. Slik er det nå.

Gammel 01-08-09, 16:08   #24
Jens
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Gubben har har vært trofast høyrevelger i alle år. Han vurderer sterkt andre partier nå pga flørtingen med FrP. Mulig det ender med Venstre. Jeg tror ikke han er den eneste som tenker slik.

Håper og tror at "gubben" fortsatt ser at Høyre er det riktige denne gangen også. Kun ved at han ( og du ) stemmer Høyre, kan man være sikker på at man har bidratt til at det partiet man står nærmest skal ha størst mulig innflytelse på fremtidens politikk. Dette partiet ønsker at det beste utdanningstilbudet for våre barn, har størst tillit til oss som enkeltmenneske, har den desidert største miljøsatsningen og det i samarbeid med næringslivet som er så viktig for vår verdiskapning. Fortsetter Høyre å få støtte, men gjerne over 20 % ved årets valg, så vil den norsk befolkning få det bedre og gå en tryggere fremtid i møte. Det er en garanti.

Gammel 01-08-09, 16:08   #25
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ville du latt vær å stemme Høyre om det var gitt at de dannet regjering med FrP?

Ja. I år får Venstre min stemme. Jeg kan ikke stemme på et parti som vil danne regjering med FrP.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 16:15   #26
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg lar ikke dette hindre meg i å stemme på Høyre nei, på samme måte som jeg ikke ville latt samarbeidet med SV hindre meg i å stemme på AP.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 16:19   #27
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg kunne aldri stemt Høyre når de leker med frp nei. Forrige gang folk stemte Høyre og "vant" endte de med Kjell Magne. Denne gangen med Siv.

Ja, og det har jeg ikke glemt.

Opprinnelig lagt inn av Jens, her.

Fortsetter Høyre å få støtte, men gjerne over 20 % ved årets valg, så vil den norsk befolkning få det bedre og gå en tryggere fremtid i møte. Det er en garanti.

En personlig garanti, hm?

Man kan ikke si at man skal støtte det partiet som står en nærmest og ignorere hvilke samarbeidspartnere partiet vil velge. Høyre kommer til å trenge et samarbeid med flere, og det er ikke irrelevant hvem det blir. Så lenge Høyre flørter med FrP er de ikke partiet som står meg nærmest.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 17:22   #28
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg vil ikke stemme på noe som helst som kunne finne på å danne regjering med FrP.
(Men nå stemmer jeg ikke Høyre i utgangspunktet heller.)

Signerer!

Gammel 01-08-09, 19:24   #29
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Håper og tror at "gubben" fortsatt ser at Høyre er det riktige denne gangen også. Kun ved at han ( og du ) stemmer Høyre, kan man være sikker på at man har bidratt til at det partiet man står nærmest skal ha størst mulig innflytelse på fremtidens politikk.

Jeg ville ikke stemt høyre om noen sto bak meg med ei hagle. Jeg kunne vurdert det hvis vi levde i en topartistat hvor alternativet var NS, men det er bare såvidt.
-Jeg er mot skattelettelser, og betaler min skatt med glede
-Jeg mener Høyres skolepolitikk er totalt bak mål. Herregud, hvem er det som tror at det kommer noe godt ut av at elevene skal sette karakterer på lærerne? Kunnskapsløftet ble iverksatt av en Høyre-statsråd. De to tingene sier egentlig alt.
-Hver eneste gang jeg har hørt Erna Solberg uttale som om noe, har jeg priset meg lykkelig over at jeg ikke stemmer på hennes parti. Jeg har vært uenig med henne hver bidige gang.
-Høyres miljøsatsing har jeg ikke hørt om engang. Hva skulle den gå ut på? Billigere biler og mindre skatt til bedrifter?

Og at Høyre støtter FrPs kriminal- og innvandrerpolitikk er jo ikke akkurat et argument FOR å stemme Høyre.

Gammel 01-08-09, 19:29   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Så lenge Høyre flørter med FrP er de ikke partiet som står meg nærmest.

Godt sagt. Så lenge et parti er villig til å samarbeide med Frp på regjeringsnivå så mister de troverdighet hos meg.

Gammel 01-08-09, 19:59   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer jo V i utgangspunktet, og en av grunnene til at jeg er komfortabel med det, er at de slår fast at de er så langt fra FrP ideologisk at det er uaktuelt å danne regjering med dem. Så velkommen, alle borgerlige sosialliberalister som vil gå klar av kaptein Siventann.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 20:46   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg stemmer jo V i utgangspunktet, og en av grunnene til at jeg er komfortabel med det, er at de slår fast at de er så langt fra FrP ideologisk at det er uaktuelt å danne regjering med dem. Så velkommen, alle borgerlige sosialliberalister som vil gå klar av kaptein Siventann.

Det er bare en ting.

Og det er den udødelige kommentaren til Knut Nærum. Om Sponheim - mannen hvis ego er så stort at det har eget postnummer.

Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 20:49   #33
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle gjerne stemt V, det hadde passet meg image-wise. :shallow: Men noe må de gjøre feil, for i hver eneste test jeg tar så får jeg Venstre langt nede på listen. (Det er kanskje EU som er problemet? De er mot EU, right?)

Det er bare en ting.

Og det er den udødelige kommentaren til Knut Nærum. Om Sponheim - mannen hvis ego er så stort at det har eget postnummer.

Fantastisk!

Gammel 01-08-09, 20:57   #34
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastisk!

Monsoon: Jeg vet lite om Venstre, men jeg tror jeg klarte å bikke dem liiiiittegranne opp på en av valgomatene. Jeg er mot EU, så det kan være det?
Venstre før Høyre i hvert fall.

Gammel 01-08-09, 21:44   #35
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for EU, og fikk Venstre øverst. http://www.venstre.no/artikkel/21188

Gammel 01-08-09, 22:01   #36
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg er for EU, og fikk Venstre øverst. http://www.venstre.no/artikkel/21188

Jeg leser det som at de ikke ønsker å gå inn i EU, men heller øke omfanget av EØS-avtalen. Både AP og Høyre skriver eksplisitt at de ønsker at Norge skal inn i EU.

Gammel 01-08-09, 22:08   #37
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Jeg stemt høyre ved noen anledninger tidligere, men kommer ikke til å gjøre det nå.

Den viktigste grunnen er at de flørter med FrP, det kan jeg bare ikke leve med.
I tillegg oppfatter jeg dem som svært utydelige, og føler at de ikke har noe særlig budskap til meg.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 22:15   #38
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg frykter med de to alternativene er enten mer skatter og mindre tilllit til enkeltmenneske ved et sterkt SV, eller at man med et sterkt Frp, vil forsøke på å markere seg for raskt og derfor skade mer en bygge.

Heller mer skatter og mer til fellesskapet enn en ruinert velferdsstat.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon

Både AP og Høyre skriver eksplisitt at de ønsker at Norge skal inn i EU.

Det er blant annet derfor jeg synes det er helt greit med innblanding fra LO inn i AP.
:villikkeiEU:

Gammel 01-08-09, 22:46   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er bare en ting.

Det er bare én ting, ja, men siden jeg selv føler meg veldig langt fra FrP ideologisk, er det ikke så fryktelig rart at jeg er fornøyd med å være i et parti som sier det samme. Ellers hadde varselklokkene mine begynt å ringe.

Sponheim er en karakter. Jeg er tross alt glad for at ikke alle er like tørre som knusk.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-09, 23:13   #40
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg leser det som at de ikke ønsker å gå inn i EU, men heller øke omfanget av EØS-avtalen. Både AP og Høyre skriver eksplisitt at de ønsker at Norge skal inn i EU.

På landsmøtet tidligere i år ble det stemt over dette. Det var et tett resultat, men endte opp med flertall for neisiden. Dessverre. Men jeg har ikke gitt opp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.