Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Søndagsskolelærerinne tiltalt for drap og voldtekt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-09, 20:45   #21
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Søndagsskolelærerinne tiltalt for drap og voldtekt

Hun er tiltalt, ikke dømt for drap og voldtekt, så det å ønske dama det ene eller det andre av lidelser og avlivning er en så lenge ikke helt på sin plass. Ikke at det er det etter en eventuelt dom heller.

Jeg synes jeg slike innlegg har lite for seg ut over det at vi alle egentlig bare kan si huff og huff, for fælt er det jo.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 20:45   #22
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff og huff, så forferdelig sak, altså. :deltar:

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-09, 20:45   #23
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker heller ikke lenking til tragiske nyhetssaker hvis det ikke er noen tanke bak det utover huffing.

Akkurat denne saken opptok meg for øvrig litt tidligere i dag, og i jakten på mer etterettelige kilder så kom jeg over en relatert avisartikkel jeg syns var interessant. «Melissa Huckaby and the Unthinkable Sex Object» omhandler det å voldta med ting i stedet for en penis, og forfatteren har også noen betraktninger rundt muligheten for sinnsykdom (vi vil jo helst at mennesker som gjør slike ting er sinnsyke). Jeg syns det er en lesverdig artikkel, det gjorde også sterkt inntrykk på meg at artikkelforfatteren selv hadde blitt voldtatt på denne måten og likevel skrev såpass «avbalansert» om det.

Sist redigert av torsk : 19-08-09 kl 11:22. Årsak: ryddet litt
torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:13   #24
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff og huff og så av en søndagsskolelærer attpåtil.

Gammel 19-08-09, 11:19   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Blir kvinnelige overgripere behandlet annerledes i media/rettsvesen enn mannlige?
Hvorfor er det sjeldnere at kvinner gjør overgrep enn menn?

Det er i alle fall interessante spørsmål, eventuelt supplert med "Hvor store er mørketallene når det gjelder kvinnelige overgripere?". Jeg er sikker på at kvinnelige overgripere behandles klart annerledes i media, og at de oppfattes annerledes i folks bevissthet, fordi det liksom ikke er kvinner som gjør sånt. (Jeg husker en tråd fra i vår, der vi diskuterte hva man evt. sier til barn for å advare dem mot overgripere, og der noen ble veldig irritert over påpekning av at det i så fall ikke bare er menn man bør advare mot. Saken i HI var en av dem jeg fant da jeg googlet litt for å komme med eksempler i den sammenhengen.) Det er vel heller ikke usannsynlig at overgrep begått av kvinner blir underrapportert fordi man er redd for å ikke bli trodd (og hvis offeret er en gutt eller mann, er det kanskje også vanskeligere/mer tabubelagt å fortelle om noe slikt).

Gammel 19-08-09, 11:29   #26
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg liker heller ikke mye til overs for lenking til tragiske nyhetssaker hvis det ikke er noen tanke bak det utover huffing.

Jeg har tenkt litt på dette. Jeg tror man har en trang til å dele mentale grusomheter som danner ekle bilder i hjernen, om det så er ekle nyheter, fiksjon eller grusomme mareritt. Man deler for å bearbeide eller ufarliggjøre inntrykkene, men samtidig utsetter man dem man deler med for de samme mentale traumene. Jeg har kommet til at det igrunnen er dårlig gjort å spre slikt, da man kan snakke om ren smitte av gruff-og-huff. Jeg liker dog å diskutere kriminaljuss med min mor, f.eks, og da diskuterer vi ofte saker ut fra det juridiske eller kriminaltekniske aspektet.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:41   #27
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg liker heller ikke lenking til tragiske nyhetssaker hvis det ikke er noen tanke bak det utover huffing.

Akkurat denne saken opptok meg for øvrig litt tidligere i dag, og i jakten på mer etterettelige kilder så kom jeg over en relatert avisartikkel jeg syns var interessant. «Melissa Huckaby and the Unthinkable Sex Object» omhandler det å voldta med ting i stedet for en penis, og forfatteren har også noen betraktninger rundt muligheten for sinnsykdom (vi vil jo helst at mennesker som gjør slike ting er sinnsyke). Jeg syns det er en lesverdig artikkel, det gjorde også sterkt inntrykk på meg at artikkelforfatteren selv hadde blitt voldtatt på denne måten og likevel skrev såpass «avbalansert» om det.

Interessant artikkel.

Gammel 19-08-09, 11:44   #28
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff & huff og grinesmileyer er bare støy på forumet, ja.

Jeg har jobbet med en del overgrepssaker, og blant annet noen med kvinnelige overgripere i fht både jenter og gutter. De som var utsatt for denne typen overgripere hadde ikke blitt trodd. Dette skyldtes 1) man tror visst at det trengs en penis for å voldta og 2) man tror at damer ikke er aggressive (voldtekt er vold, ikke sex). Så feil kan man ta, gitt.

De sakene med kvinnelige overgripere og jenteoffer der hadde overgrepene skjedd ved hjelp av gjenstander eller enda verre: ved at overgriperen hadde tvunget/lurt/iscenesatt voldtekt ved hjelp av en mann. Mannen var bare redskap, det var hun (overgriperen) som regisserte og styrte det hele.

Hvis overgriperen i tillegg var bestyrerinne uten lønn, men med kall, på kristelig barnehjem drevet av indremisjonen/menigheten eller en annen kristen organisasjon, så kan jeg love at offeret ikke ble trodd. men de har fått oppreisning i ettertid.

Det man skal ha i minne er at de fleste overgripere selv har en overgrepshistorie bak seg. Desto viktigere å behandle, forebygge og ordne opp. Jeg syneshuff o g huff er et lite konstruktivt perspektiv, det er mer interessant å se hva man kan lære av dette som samfunn. Jeg tror ikke at drap for drap har noe læringsperspektiv, heller. Det er bare hevn, og hevn er umodent.

Gammel 19-08-09, 23:54   #29
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Huff & huff og grinesmileyer er bare støy på forumet, ja.

Jeg har jobbet med en del overgrepssaker, og blant annet noen med kvinnelige overgripere i fht både jenter og gutter. De som var utsatt for denne typen overgripere hadde ikke blitt trodd. Dette skyldtes 1) man tror visst at det trengs en penis for å voldta og 2) man tror at damer ikke er aggressive (voldtekt er vold, ikke sex). Så feil kan man ta, gitt.

De sakene med kvinnelige overgripere og jenteoffer der hadde overgrepene skjedd ved hjelp av gjenstander eller enda verre: ved at overgriperen hadde tvunget/lurt/iscenesatt voldtekt ved hjelp av en mann. Mannen var bare redskap, det var hun (overgriperen) som regisserte og styrte det hele.

Hvis overgriperen i tillegg var bestyrerinne uten lønn, men med kall, på kristelig barnehjem drevet av indremisjonen/menigheten eller en annen kristen organisasjon, så kan jeg love at offeret ikke ble trodd. men de har fått oppreisning i ettertid.

Det man skal ha i minne er at de fleste overgripere selv har en overgrepshistorie bak seg. Desto viktigere å behandle, forebygge og ordne opp. Jeg syneshuff o g huff er et lite konstruktivt perspektiv, det er mer interessant å se hva man kan lære av dette som samfunn. Jeg tror ikke at drap for drap har noe læringsperspektiv, heller. Det er bare hevn, og hevn er umodent.

Skjønner ikke helt hva du mener med at jeg må skrive mer for at det skal være et innlegg med innhold.

Jeg sier jeg synst det er grusomt, jeg sier at ja jeg synst hun fortjener dødstraff om hun blir dømt, å det jeg ikke har sagt er at jeg ble rimlig sjokkert over at det vare en dame som hadde voldtatt, kan ikke en gang forestille meg hvordan hun har voldtatt den stakkars jenta, men for all del.

At det skal bli slik hurlumhei for at jeg legger ut en link til et innlegg jeg synst var sjokkerende det skal jeg
aldri gjøre igjen. For her må man visst utbasre og fortelle til punkt og prikke hvorfor man legger ut et innlegg.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 00:01   #30
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Jeg husker en tråd fra i vår, der vi diskuterte hva man evt. sier til barn for å advare dem mot overgripere, og der noen ble veldig irritert over påpekning av at det i så fall ikke bare er menn man bør advare mot.

Jeg husker også den tråden. Jeg ble faktisk ganske sjokkert.

Opprinnelig lagt inn av Smurfine79, her.

At det skal bli slik hurlumhei for at jeg legger ut en link til et innlegg jeg synst var sjokkerende det skal jeg [/i]aldri gjøre igjen. For her må man visst utbasre og fortelle til punkt og prikke hvorfor man legger ut et innlegg.

Jeg anbefaler å lese denne tråden, som er klistret i underforumet vi befinner oss nå. Hvis man bare søker opp nye tråder og aldri klikker på underforumene er informasjonen lett å gå glipp av.

Gammel 20-08-09, 00:16   #31
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Kan ikke helt tro det jeg heller.
Og så står det jo så lite om saken, at det er vanskelig å ta noe standpunkt.

Hun ser jo så snill ut.

Jeg håper for all del du er ironisk nå? Du mener ikke at man kan se på et bilde av et menneske og si noe om personlighet og lynne?

Jeg sier jeg synst det er grusomt, jeg sier at ja jeg synst hun fortjener dødstraff om hun blir dømt, å det jeg ikke har sagt er at jeg ble rimlig sjokkert over at det vare en dame som hadde voldtatt, kan ikke en gang forestille meg hvordan hun har voldtatt den stakkars jenta, men for all del.

Øye for øye-mentaliteten er primitiv. Hvordan kan du rettferdiggjøre et drap utført av staten? Og samleie er ingen forutsetning for å kunne definere en handling som voldtekt, hvis du trodde det.

Gammel 20-08-09, 07:52   #32
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg anbefaler å lese denne tråden, som er klistret i underforumet vi befinner oss nå. Hvis man bare søker opp nye tråder og aldri klikker på underforumene er informasjonen lett å gå glipp av.

Jeg legger meg flat, jeg la ut denne dråden, å hadde egentlig ikke noe annet å si enn at jeg synst det var sjokkerende og at jeg synst det var en forferdelig sak.

Men jeg er ikke så inne i tingene på foreldreportalen, men lærer så lenge jeg er her å vet dette til en annen gang.

Så unnskyld for dere som tok dere veldig nær

Gammel 20-08-09, 07:54   #33
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Øye for øye-mentaliteten er primitiv. Hvordan kan du rettferdiggjøre et drap utført av staten? Og samleie er ingen forutsetning for å kunne definere en handling som voldtekt, hvis du trodde det.

Men det er for all del ikke samleie det står at de har hatt her i artikklen

Gammel 20-08-09, 08:06   #34
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heller at hun blir drept en at flere uskyldige liv går tapt ja

Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.

Blir bare nysgjerrig, men kunne du ha vært den utførende av en slik straff? Dvs trykket på knappen?

I fare for å avsløre meg selv som ravende gal her nå, så må jeg si at jeg tror jeg kunne gjort det. Jeg er ikke tilhenger av dødsstraff, men om vi nå hadde hatt det så tror jeg nok jeg kunne trykket på denslags knapper. Jeg tror til og med jeg kunne sagt noe slik som "Die, motherfucker!" mens jeg gjorde det også. Jeg har ikke noe problem med at disse menneskene dør, men heller dette med at statsvelsignede drap vil medføre et hardt samfunn. (Ja, det har jeg lært av Skilpadda. )

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 08:09   #35
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er for all del ikke samleie det står at de har hatt her i artikklen

Nei, så hva er du forvirret over?

Gammel 20-08-09, 08:14   #36
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Men fant en annen link inne på dagbladets sider da
http://www.cbsnews.com/stories/2009/...r=HOME_4937253

Gammel 20-08-09, 08:15   #37
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Men fant en annen link inne på dagbladets sider da
http://www.cbsnews.com/stories/2009/...r=HOME_4937253

Bidrar den linken mer til diskusjonen, da? Jeg skjønner ikke helt hva du mener nå.

Gammel 20-08-09, 08:19   #38
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Nei, så hva er du forvirret over?

Fordi safran skrev dette til meg

De har ikke hatt samleie, men det står at hun har blitt voldtatt så skjønner ikke helt hvorfor hun skriver dette til meg da

Gammel 20-08-09, 08:19   #39
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Standard

Bidrar den linken mer til diskusjonen, da? Jeg skjønner ikke helt hva du mener nå.

Ja, jeg synst det sto litt mer der (kanskje ikke så mye men nå har jeg kankje tabbet meg ut igjen da)

Gammel 20-08-09, 08:29   #40
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smurfine79: Det virker som om du ikke skjønner problemstillingen helt. Altså: poenget er at du kan linke så mye du orker til så fæle ting du bare kan finne. Men dersom det eneste du klarer å si om det du har linket til er "Å, så fælt, og huff, og nei og usj" så er det helt meningsløst.

Hvis man skal linke konstruktivt, så må man linke, og så stille noen spørsmål med basis i artikkelen, slik noen har gitt eksempler på lenger opp. Det er egentlig helt irrelevant hva man som enkeltmenneske mener om en konkret sak, etter min mening. Det som er interessant og som det kan bli samfunnsendring og bredere/dypere forståelse av er å bringe enkeltsakene opp på et generelt og prinsipielt nivå og diskutere dem som eksempelssaker for ulike fenomener.

Denne saken er altså ikke interessant i seg selv, hverken damen eller jenta, det som er interessant er denne saken som eksempelsak i forhold til følgende fenomener:
-Dødsstraff
-Straff generelt
-Overgrep
-Kvinnelige overgripere
-Voldtekt og overgrep i en kristen sammenheng og kristne grupperinger/menigheter
-Kan man risikere å bli en overgriper i forhold til enkeltgrupper, dersom man selv ble utsatt for overgrep i den alderen?

osv. osv. I det uendelige. Men å diskutere det spesifikke offeret og den spesifikke overgriperen er bare sladder. Da får du heller gå ned på den lokale kafeen, klaske Dagbladet i bordet og si med munnen full av kremkake at det er så ille, blablabla.

Det er ingen (tror jeg) som tar seg det minste nær av det du skriver. Tilbakemeldingene du får er et forsøk på å oppdra deg til å bli en bedre forumdeltaker. For at du og vi skal lære mer. Jeg gidder ikke å bli kjedet av poengløs linking, huffing og klaging. Du må fortelle HVA du vil med linkingen, hva du vil lære, vite, forstå eller raljere over. Litt mer nysgjerrighet og litt mindre slarv.

Sist redigert av Harriet Vane : 20-08-09 kl 09:10.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.