Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Søndagsskolelærerinne tiltalt for drap og voldtekt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-09, 00:54   #10
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Søndagsskolelærerinne tiltalt for drap og voldtekt

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Huff & huff og grinesmileyer er bare støy på forumet, ja.

Jeg har jobbet med en del overgrepssaker, og blant annet noen med kvinnelige overgripere i fht både jenter og gutter. De som var utsatt for denne typen overgripere hadde ikke blitt trodd. Dette skyldtes 1) man tror visst at det trengs en penis for å voldta og 2) man tror at damer ikke er aggressive (voldtekt er vold, ikke sex). Så feil kan man ta, gitt.

De sakene med kvinnelige overgripere og jenteoffer der hadde overgrepene skjedd ved hjelp av gjenstander eller enda verre: ved at overgriperen hadde tvunget/lurt/iscenesatt voldtekt ved hjelp av en mann. Mannen var bare redskap, det var hun (overgriperen) som regisserte og styrte det hele.

Hvis overgriperen i tillegg var bestyrerinne uten lønn, men med kall, på kristelig barnehjem drevet av indremisjonen/menigheten eller en annen kristen organisasjon, så kan jeg love at offeret ikke ble trodd. men de har fått oppreisning i ettertid.

Det man skal ha i minne er at de fleste overgripere selv har en overgrepshistorie bak seg. Desto viktigere å behandle, forebygge og ordne opp. Jeg syneshuff o g huff er et lite konstruktivt perspektiv, det er mer interessant å se hva man kan lære av dette som samfunn. Jeg tror ikke at drap for drap har noe læringsperspektiv, heller. Det er bare hevn, og hevn er umodent.

Skjønner ikke helt hva du mener med at jeg må skrive mer for at det skal være et innlegg med innhold.

Jeg sier jeg synst det er grusomt, jeg sier at ja jeg synst hun fortjener dødstraff om hun blir dømt, å det jeg ikke har sagt er at jeg ble rimlig sjokkert over at det vare en dame som hadde voldtatt, kan ikke en gang forestille meg hvordan hun har voldtatt den stakkars jenta, men for all del.

At det skal bli slik hurlumhei for at jeg legger ut en link til et innlegg jeg synst var sjokkerende det skal jeg
aldri gjøre igjen. For her må man visst utbasre og fortelle til punkt og prikke hvorfor man legger ut et innlegg.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.