|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Redusere barnetrygden med 200 for frukt og et varmt måltid på skolen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
119 | 79,87% |
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
30 | 20,13% |
Deltakere: 149. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJepp!
![]() |
#22 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilHelt klart!
![]() |
#23 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilHelt klart hvis det ble et smøremåltid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJeg svarte nei.
![]() |
#25 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJa, men jeg ville heller satt pris på om det var kald mat. Varm mat holder til middag evt. kvelds hjemme.
![]() |
#26 |
Originala
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJa, det hadde jeg. Jeg er til og med så puk at jeg ikke hadde gått av hengslene om det hadde vært Toro-mat og rimelig fiskemat, så lenge det hadde vært grønnsakwr i tillegg. Jeg kan ikke tenke meg at brødskivene med leverpostei og brunost er så veldig mye mer næringsrike, egentlig. :lager ikke fancyschmansy matpakker: |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
superbruker
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJeg er oppvokst med varm mat på skolen og i barnehagen. Det er noe jeg savnet etter at vi flyttet til Norge. Har aldri lært å like å spise matpakke. Syns at det lukne ekle brødskiva er helt pyton. I Sverige er det eget personal som tar seg av matlagingen og alt rundt den. I tilegg til den varme maten var det muligheten til å seg knekkebrød ved siden av. Alle måtte smake, likte man ikke maten fikk man ta knekkebrød. Vi kunne velge mellom vann og melk til maten. Vi fikk vanlig svensk husmanskost. Så jeg er helt klart for.
Propella Sist redigert av Propella : 24-08-09 kl 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJeg tror jo ikke pengene hadde blitt brukt slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJeg ville veldig gjerne betalt for at barna fikk sunn, næringsrik mat på skolen!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
flisespikker
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJeg husker mange av de praktiske motforestillingene som kom frem da vi diskuterte dette for en stund siden - altså motforestillinger på hvordan det kom til å gjennomføres i praksis - og har blitt mye mer skeptisk til dette enn jeg i prinsippet er. For i prinsippet synes jeg det ville være veldig bra om ungene kunne være sikret et godt, sunt måltid på skolen i løpet av dagen, både for helsen og for læringsmiljøet, og vil gjerne betale for det. Men jeg synes likevel det er vanskelig å svare ja på spørsmålet sånn uten videre.
![]() |
#33 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJeg er i teorien helt klart for et sunt og varmt måltid midt på dagen. Jeg skjønner i midlertid ikke tankegangen om at det holder med ett varmt måltid og det bør være hjemme? Why? Jeg skulle mer enn gjerne spist flere varme måltider om dagen, og Norge er vel det eneste landet i hele verden omtrent som ikke gjør det.
![]() |
#35 |
Borte
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJa, det ville jeg. Men det forutsetter at skolene fikk kantiner med skolert personale og det tror jeg ikke kan gjennomføres kun ved å redusere barnetrygden med 200,- i måneden.
![]() |
#36 |
Passiv
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJeg svarte nei. Fordi jeg ikke har noen illusjoner lenger om skole, mat og kosthold. Den matpakka ungene mine har med seg er nok en hel del sunnere, og vesentlig mer tilpasset hva de liker enn det opplegget her vil bli. Skal man mate en hel skole med noe alle vil like så blir det mye tomatsuppe og crappy mat. |
![]() |
![]() |
#37 |
Passiv
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJeg kunne heller tenke meg at det hadde vært mulig å ha en eller to mikroovner i klasserommene jeg. Da kunne man sendt med pasta og kjøttboller også kunne de fått varme det opp. |
![]() |
![]() |
#38 |
flisespikker
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt til
Hovedgrunnen til at jeg er for skolemat er ikke for at mitt eget barn skal få bedre kosthold, men primært for at de som ikke har et ok kosthold hjemme i alle fall skal få ett godt måltid hver dag. Både på grunn av deres egen helse og fordi jeg tror det er bra for skole-/læringsmiljøet som helhet. Og hvis man tenker på den vinklingen, ville det vel ikke hjelpe så mye med tilgang til mikrobølgeovner heller (dessuten ser jeg for meg at det ville bli vanskelig om det er flere enn noen ganske få elever i hver klasse som skal stå i kø for å få varmet opp maten sin i løpet av spisefriminuttet).
![]() |
#39 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJa, dersom maten var sunn og god.
![]() |
#40 |
Med & uten trylleformel.
|
![]() Sv: Skolemat - Poll lagt tilJa, helt klart. Dersom måltidet var noenlunde velbalansert med nok proteiner, fett og ikke for mye karbohydrater. Om det var et måltid som bestod av posesuppe med mest karbohydrater og tilsetningsstoffer, kunne jeg heller sendt med et sunt måltid selv. Jeg er opptatt av dette, fordi det er snakk om 5/7 dager i uka og mange timer hver dag. De fleste vet at hjernen (særlig barns) trenger godt sammensatt mat i læringssituasjoner.
![]() |
![]() |
|
|