Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bestemor blir 90, hva gir jeg henne?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-09, 14:26   #21
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bestemor blir 90, hva gir jeg henne?

Hvis du vil lage noe selv, har tovede sitteunderlag med en liten hempe vært en suksess hos mine bestemødre. Det henger i gangen, og så kan de ta det med ut (på tur). Pulsvarmere er også populært.

Gammel 26-08-09, 14:34   #22
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Min bestemor fikk nesten alltid undertøy til jul. Det var det min mor som fikset, det eneste jeg vet er at det var svære ting og at det som regel var innkjøpt på Sparkjøp.

Siste bursdagen var vi ikke hos henne, det var ikke rund dag helle da, men det var en hyggelig gave. Vi tok et vanlig sånn bittelite album til å ha et bilde på hver side, en sånn liten som hun kan ha i veska si med seg. Der puttet vi inn masse bilder av oldebarna, skrev på tekst også hvem som var på bildene, sånn at hun kunne vise fram over alt, og ikke bare ha det stående på en skjenk i stua.

Abonnement er fint om hun fortsatt ser godt nok til å lese. Og også litt god mat synes jeg er supert. God ost, kjøttpålegg, røyka laks. Rett og slett sånt som de ikke unner seg så ofte.

Eller - hva med om du inviterer henne ut på middag?

Gammel 26-08-09, 14:47   #23
Amic@
Tobarnsmor :)

Amic@ sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Min bestemor på 91 år elsker fleecejakker. Nå er hun på østlandet på ferie, og kunne stolt vise frem sin nye turkise fleecejakke uten hette. (noe hun poengterte siden hun jo egentlig har noen fra før også... mest sannsynlig med hette)

Gammel 26-08-09, 15:28   #24
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Vi ga akkurat min bestemor på 85 en lydbok i går. Det var veldig velkomment!

Gammel 26-08-09, 15:50   #25
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Håndkrem, hudkrem, parfyme eller time til fotpleie.

Blomster blir det gjerne skrekkelig mye av.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 16:41   #26
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Min bestemor og bestemoren til min ex fikk spesielt god kaffe eller te, begge fikk elektrisk fotvarmer og flere ganger ga vi bort gavekort på hudpleie/fotpelie.

Vi fikk også beskjed om at parfymer, såper etc hadde de mer enn nok av.

Gammel 26-08-09, 16:43   #27
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rørospledd.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 16:54   #28
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

God sjokolade er alltid en slager hos mine besteforeldre.

Gammel 26-08-09, 16:54   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg tror bestemor hadde dødd om hun fikk det til bursdagen sin!

Det ønsket bestemor seg av søstersen hver eneste jul. "vældi' go derre trusan sjø'"

Gammel 26-08-09, 17:39   #30
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tenkt meg om. Alle "godt voksne" jeg har kjent med ett unntak har likt å få gaver som konsumeres og helst av det flytende slaget.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 17:47   #31
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Det ønsket bestemor seg av søstersen hver eneste jul. "vældi' go derre trusan sjø'"

Eldre damer får aldri nok av gode truser

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 17:49   #32
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Jeg pleier å bake kake til farmor når hun har bursdag, hun har absolutt alt hun trenger.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 12:27   #33
Christinamor
Superaktiv

Christinamor sin avatar

Hvor: Skien
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Min mormor ble 100 år i vinter, og fra oss fikk hun ganske enkelt en stor ballongbukett (vi hadde stor fest, så vi visste det ble nok av andre gaver), og huns syns den var SÅ sprek! Ungene malte et maleri (med oljemaling og skikkelig lerret), og det ble hun og SÅ glad for.

Hvis hun har hørselen i behold, hva med å brenne en cd med musikk fra den gang hun var ung? Syns ellers lydbøker, album med minner og er en god idé. Kanskje har hun skuffene fulle av gamle familiebilder dere kan organisere?

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-09, 12:50   #34
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Kurv fyllt med lukskusvarer.
God sjokolade, god kaffe, en kake, god såpe osv.

Gammel 29-08-09, 23:25   #35
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Da farmor ble 80 pusset vi opp leiliheten hennes. Alle barnebarna hjalp til, det var fellesgave fra oss. I selskapet fikk hun fargekart og pensler, resten ordnet vi mens hun var på ferie.

Gammel 29-08-09, 23:31   #36
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg husker vi gav farmor et abonnement på "Vi over 60" en gang. For en grusom tittel, finnes det mer?

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 00:39   #37
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bursdagen var i dag, og vi endte med et Rørospledd. Dyrt, men veldig fint! Tror hun ble glad for det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:49   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:50   #39
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så det var ditt tips, aC! Takk for det.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 13:52   #40
valborg
Superaktiv

valborg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
valborg er litt kulvalborg er litt kul
Standard

Jeg har gitt abonnement på både Familien og Hjemmet med stort hell. Ellers ønsket hun seg alltid nye klipsøredobber, så det var bankers! Husker jeg fant noen veldig fine hos David Andersen en gang, de fikk hun komplimenter for på eldretreffene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.