Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Markerer dere valgdagen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-09, 10:17   #21
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Markerer dere valgdagen?

Vi stemmer og blir som regel sittende oppe og glo på valgsendingene på TV. Ellers gjør vi ikke noe spesiellt.

Gammel 02-09-09, 11:01   #22
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi markerer den vel helst med å stemme, samt å mobbe hverandre for valg av parti.

Men jeg liker å ta med ungene til valglokalet når jeg stemmer; det er en god anledning til å snakke om valg, styresett og demokrati med dem. (Ja, også drive litt skikkelig propaganda for ønsket politisk retning, så klart. )

Og vi følger med på valgsendingene, men ikke hverken flaggheising eller vindrikking.

Gammel 02-09-09, 11:04   #23
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi gjør ikke noe spesielt ut av det annet enn å stemme.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:13   #24
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Markerer aldri valgdagen, og jeg stemmer heller aldri på selve valgdagen men søndagen før. Da går vi søndagstur hele familien og tar turen innom valglokalet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:14   #25
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei.

Hvis den dagen kommer da det finnes et parti jeg kan si meg 100% enig i, som holder det de lover, da kan det hende jeg markerer valgdagen.

Jeg skal stemme, selv om den miksingen og triksingen for å få flertall, selv om partiet alene ikke har det, gjør at jeg føler at det egentlig er bortkastet. Når partiene viser gang på gang at de sier hva som helst før valget, for å få stemmer, for så å gjøre som de vil etter valget, så syns jeg det blir umulig å vite hvem en skal stemme på. Men men.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:17   #26
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Nei, vi markerer det ikke annet enn å gå å stemme.

Gammel 02-09-09, 11:26   #27
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vi markerer den vel helst med å stemme, samt å mobbe hverandre for valg av parti.

Men jeg liker å ta med ungene til valglokalet når jeg stemmer; det er en god anledning til å snakke om valg, styresett og demokrati med dem. (Ja, også drive litt skikkelig propaganda for ønsket politisk retning, så klart. )

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tar som regel med ungene og stemmer. Og jeg liker å snakke med dem om valg og demokrati sånn mens vi har sjansen. På kvelden pleier jeg å se på Heljesen snakke om tall i CSI-aktige omgivelser på nrk. Gjerne med et glass vin.

Sånn markerer vi det også. Ikke alltid inkludert mobbing, for det hender vi stemmer likt.

Jeg syns det er høytid å gå til valglokalet, og så ønsker man naboer og bekjente godt valg og er glad for demokratiet og sånn.

Gammel 02-09-09, 11:32   #28
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg har ikke forventning om at noen gjør noe spesielt, men jeg spør fordi jeg ble sittende og filosofere over at det er en stor ting å stemme egentlig. Vi bor i et demokratisk land der det er bortimot en selvfølgelighet at det ikke er utbredt med valgfusk. De fleste av oss opplever å ha fornuftige partier å stemme på. Valgdagen er den dagen der "alle" skal mobiliseres for å bestemme hvem som skal føre an; prioritere og beslutte små og store saker som får innvirkning på dagliglivet til de fleste av oss minst fire år fremover.

Jeg tror jeg i det minste finner frem flagget jeg også.

Det var en riktig fin tanke, dette med å feire demokratiet! Jeg synes absolutt vi skal være takknemlige for det, selv om vi er misfornøyde med de enkelte partiene. Er man så misfornøyd, har man full anledning til å starte et nytt parti. Det er jo også gleden ved et demokrati! Men vi feirer jo uansett demokratiet vårt 17. mai, gjør vi ikke?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:35   #29
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Vi pleier ikke å feire eller markere.

Gammel 02-09-09, 11:36   #30
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, vi stemmer og følger med på TV.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 11:37   #31
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vanligvis markerer vi valget med å gå ut og spise eller lage noe ekstra godt hjemme + at vi gratulerer hverandre med valget. I år skal mannen reise bort, så vi har forhåndsstemt. Jeg er medlem av SV og skal på valgvake på Rockefeller sammen med søsteren min (snille mannen har allerede ordnet barnevakt).

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 12:15   #32
amo

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Nei. Da jeg jobbet på Vinmonoploet så var det en ekstra fridag.
Jeg synes det er uendelig med kø i valglokalet på valgdagen, og pleier derfor å forhåndstemme, noe jeg gjorde i går.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 15:21   #33
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Det var en riktig fin tanke, dette med å feire demokratiet! Jeg synes absolutt vi skal være takknemlige for det, selv om vi er misfornøyde med de enkelte partiene. Er man så misfornøyd, har man full anledning til å starte et nytt parti. Det er jo også gleden ved et demokrati! Men vi feirer jo uansett demokratiet vårt 17. mai, gjør vi ikke?

Jeg er (selvsagt) veldig enig generelt her, det avslørte jeg jo der du siterte meg.

Et interessant spørsmål du stilte om 17.mai. Jeg hadde ikke reflektert så nøye over det før du stilte spørsmålet, men faktisk synes jeg valgdagen er en "sterkere" dag for å feire demokrati enn 17.mai, som tross av å ha mye det samme innholde for meg er litt mer "det gamle". Nå som både "fattigfolk", kvinner og unge mennesker har anledning til å delta i demokratiet, i motsetning til når grunnloven ble innstiftet.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 15:26   #34
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Jeg syns det er høytid å gå til valglokalet, og så ønsker man naboer og bekjente godt valg og er glad for demokratiet og sånn.

For meg er valgdagen en høytidsdag, men vi gjør ikke mer ut av det enn å gå til stemmelokalet.

I år har jeg blitt litt nevrotisk. Tenk om vi får schweineflu eller noe sånt, og ikke får stemt? For meg hadde det vært skikkelig traumatisk. Så i år tror jeg det blir forhåndsstemming i heimen for første gang.

Gammel 02-09-09, 15:30   #35
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 16:02   #36
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, vi stemmer på søndagen og tar med minstemor bort på skolen tenker jeg nok.

Gammel 02-09-09, 16:29   #37
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Hvis den dagen kommer da det finnes et parti jeg kan si meg 100% enig i, som holder det de lover, da kan det hende jeg markerer valgdagen.

Den dagen har ikke jeg noe tro på.

Vi markerer ikke. Sist stemte vi ikke heller. I år skal jeg stemme, men antakelig ikke mannen min som er omtrent 10 ganger mindre politisk interessert enn Sitron

Gammel 02-09-09, 16:41   #38
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Nei.

Jeg skal stemme, selv om den miksingen og triksingen for å få flertall, selv om partiet alene ikke har det, gjør at jeg føler at det egentlig er bortkastet. Når partiene viser gang på gang at de sier hva som helst før valget, for å få stemmer, for så å gjøre som de vil etter valget, så syns jeg det blir umulig å vite hvem en skal stemme på. Men men.

Jeg kan være spåkone fortelle deg at den dagen ikke kommer. Det finnes ikke to mennesker i verden som er enig i alt, hvorfor skulle man nødvendigvis støtte hvert ord i et partiprogram for å føle tilhørighet til partiet? Vi er så heldige å leve i et demokrati, og synes man det å avgi stemme er bortkastet så må jeg ærlig innrømme at jeg synes man er bortskjemt. Jeg synes også det vitner om kunnskapsløshet å tro at et parti i samarbeidsregjering får igjennom alle sine valgløfter, det er jo teknisk umulig! Her sikter jeg ikke kun til deg altså pippimamma, men sutrerne. Sånne som skriver sinna innlegg om at et parti ikke har fått igjennom den og den lovnaden, når partiet har en oppslutning på noen få prosent og kanskje i tillegg sitter som en del av en flerpolitisk mindretallsregjering. Kun den dagen et parti har over 50% oppslutning og styrer ved roret alene kan vi sutre over brutte valgløfter synes jeg. Selv da synes jeg det må være lov og ikke få igjennom absolutt alt man ønsker å få til. Får du til å gjennomføre 100% av drømmene og planene du legger pippimamma?

Vi lever i et demokrati og selv om vår stemme til et parti ikke nødvendigvis fører til at partiet får igjennom alle sine saker, så fører det i det minste til at dette partiet får flere personer som jobber i den retningen man bifaller. I tillegg til at man gjør borgerplikten sin.

Gammel 02-09-09, 18:53   #39
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Nei. Vi stemmer da, og ser TV hele dagen frem til 24 ca. Er jo alltid spennende å se hvem som blir valgt.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 19:03   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Vi feirer nasjonaldagen 17. mai. Mens vi bekrefter demokratiet vårt på valgdagen føler vel jeg mest kjenner jeg.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:17.