Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor lang tid bruker du fra du står opp om morgenen til du er ute av døra?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Hvor lang tid bruker du fra du står opp om morgenen til du er ute av døra?
1 - 10 min 1 0,56%
11 - 20 min 6 3,35%
21 - 30 min 13 7,26%
31 - 40 min 12 6,70%
41 - 50 min 25 13,97%
51 - 60 min 39 21,79%
61 - 70 min 35 19,55%
71 - 80 min 12 6,70%
81 - 90 min 13 7,26%
91 - 100 min 9 5,03%
101 - 110 min 4 2,23%
111 - 120 min 5 2,79%
Over 120 min 5 2,79%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-09, 12:04   #21
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lang tid bruker du fra du står opp om morgenen til du er ute av døra?

Hvis jeg forte meg, klarer jeg det på en time(med barn).

Men som regel somler jeg veldig og kan bruke timevis før jeg kommer meg avgårde.

Gammel 08-09-09, 12:08   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte 61-70 min. Det er det jeg vanligvis bruker av tid før jeg er klar til å sette meg i bilen. Jeg har vært ute av døra på den tida, men nå regner jeg fra jeg står opp og til jeg er reiseklar til jobb.

Dette gjelder når mannen starter på jobb før vi andre står opp og jeg er alene med alle tre. (1,4 og 7 år).

Hva rekker vi?

Ungene kles, tannpuss og det som hører med til morgenstell.
Frokost spises og jeg ser etter at eldstemann har pakket skolesaker og har laget seg matpakke.
Ting pakkes klart for barnehage og skole.
Eldstemann sendes på SFO
Toern og treern leveres i barnehage.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 12:09   #23
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker å ha god tid om morgenen.
Står opp kl 5.30. Dusjer og gjør meg klar. Fra jeg står opp til jeg går ut døra for første gang går det rundt 2 timer.

Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 12:14   #24
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

En drøy time:
* står opp
* dusjer noen morgener (hver andre eller tredje)
* vekker barn
* får barna i klærne
* sminker meg og steller håret - de dagene jeg ikke dusjer er det kroppsvask.
* spise frokost med barna
* smøre nister og pakke sekker
* alle pusser tenner - to får hjelp
* kle på yttertøy
Og så er det avgårde med sykkel og to barn på slep for å levere i barnehage/sfo. Er på jobb mellom 90 og 100 min etter at jeg står opp.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 12:19   #25
pippimamma

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Imponert over hva enkelte får til på kort tid om morgenen.

Jeg bruker minimum to timer, som oftest mer. Morgenene mine ser omtrent slik ut: Står opp, går på do og tisser. Inn på kjøkkenet, hvor mannen stikker en kopp kaffe i hånden min. Drikker to kopper kaffe, leser avisen til kopp nr to.
Går i dusjen. Kler på meg og sminker meg.
Drikker en kopp kaffe.
Lager mat, spiser. Smører matpakke.
Drikker et stort glass vann og tar samtidig dagens medisiner og omega.
Suller rundt og tar livet med ro til det er på tide å dra. Gjør litt husarbeide hvis jeg rekker og det trengs.

Mannen vekker yngste datter, hvis hun ikke står opp av seg selv. Hun er 12 år og har godt innarbeide rutiner, så hun ordner seg selv. Inkludert å smøre sin egen mat og lage seg matpakke.

Ja også hender det jeg tar en tur innom fp på morgenen.

Om jeg må stresse på morgenen så er dagen ødelagt. Får fort migrene og stress er en av de utløsende faktorene.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 12:21   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Hva rekker du på den tiden" var også et spørsmål, ja. Når jeg leverer Poden - klær er da funnet frem og sekk (unntatt mat) pakket kvelden før - så blir det omtrent slik:

Står opp 0700, setter på frokostgrøt, slår på lyset inne hos Poden. (Hvis han allerede er oppe, som hender iblant, blir alt enklere.) Henter brødskiver og hamburgerbrød i fryseren og legger på benken. Går på badet, kler på meg, går inn til Poden og sier hei, nå må du stå opp snart. Gjør ferdig grøten og dekker på til oss; hvis ikke Poden er oppe, henter jeg ham. Han kler på seg og spiser ganske rolig; jeg spiser raskt, og lager så matpakker til ham. Maser litt om at han må skynde seg hvis han ikke er ferdig å spise, og så pusser vi tenner, kler på oss yttertøy og går omtrent 0800.

Gammel 08-09-09, 12:33   #27
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker normalt ca 1 time.
Da dusjer jeg, sminker meg, kler på Propellen, spiser frokost og får på meg skoene og vips er jeg klar.

Gammel 08-09-09, 12:37   #28
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Én time hvis mannen er hjemme (han har ansvar for morgenstellet). Jeg bruker minst 30 minutter på badet, da jeg er stuptrøtt om morgenen. Er jeg alene med ansvaret bruker jeg 15 minutter ekstra. Jeg har morgenfriske, samarbeidsvillige barn (stort sett).

Da dusjer jeg (en nødvendighet), kler på meg selv og ett barn (evt. administrerer påkledning av Snupp), vi spiser felles frokost og går ut døra omtrent samtidig. Mannen bruker 30 minutter mer, men det er kun fordi det er han som står opp først i tillegg til at han serverer frokost til alle fire, stryker og fikser matpakke(r).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 12:44   #29
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

I dag brukte jeg 55 min, men da var jeg alene med gutta, så i dag ble det å stelle og kle på meg selv og begge gutta, størsten ordner en del selv da, om han må... Smøre frokost til alle og pakke oss i bilen. Når mannen er hjemme bruker vi mellom 35-40 min ca på å komme oss ut døren.

Gammel 08-09-09, 12:57   #30
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

15-20 minutter. Står opp fem på sju, rask runde på badet, kler på meg, vekker ungene, lager matpakke (til meg selv), og sitter i bilen før kvart over sju. Klar på jobb halv åtte.

Gammel 08-09-09, 13:01   #31
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Det kommer an på om jeg tar grep om ungene eller ikke. Er det bare meg, tar det ca en time. Inkludert barnestell tar det 1,5 time. Da skjer ting i denne rekkefølgen: Opp 630, dusjer og kler på meg, setter på kaffe (veldig viktig) og drikker den mens jeg lager grøt til ungene og matpakker. En eller annen gang mellom 700 og 730 våkner ungene, da kler på den ene og pisker den andre til å kle på seg, kaster i meg min egen frokost mens samboer assisterer grøtspiserne, tilbake på badet for hårfiksing, sminking og tannpuss. Deretter kommer grøtspiserne på badet for hårkjemming og tannpuss, deretter påkledning. Alle ute av døra rett før 8.

Har ingen ambisjoner om å bruke mindre tid, egentlig. Vi har muligheten til å la ungene sove til de våkner, og det synes jeg er en fordel. Havregrøten sinker oss en del, men den har blitt litt av en institusjon, og en klar favoritt hos småspiseren storebror, så den får bli.

Skulle gjerne brukt mer tid på eget utseende, men det får jeg ha til gode.

Gammel 08-09-09, 13:03   #32
Kate

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Alt fra en til halvannen time.

Gammel 08-09-09, 13:13   #33
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte 31-40 min. På den tiden rekker jeg: tisse, vaske ansikt og ta på litt sminke, dra LilleVenn ut av sengen og hjelpe henne med klærne, pakke pc sekken min, ta vitaminer, finne frem frokost til å ta med på jobb, hjelpe Lillevenn med å pakke sekken. Jeg dusjer som regel om kvelden, om jeg ikke har gjort det, tar jeg en kjapp dusj om morgenen. LøveMannen smører niste til LilleVenn og lufter hunden. Dersom ha er borte og jeg skal gjøre alt selv, må jeg beregne en time.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 13:16   #34
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis jeg følger barna i barnehagen: 1t 15 min- 1 1/2 time.
Hvis jeg skal rett på jobb: 45 min.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 13:19   #35
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare meg: 21-30, ferdig dusjet og sminket.
Med to barn: En time.

Gammel 08-09-09, 13:22   #36
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når det kun er meg selv som skal ut av døren klarer jeg meg på en halvtime, og da inkluderer det dusj og hårvask, sminke, påkledning, hårtørking, frokost og pakke pc-sekk. Men da skal jeg ikke ha noen forstyrrelser, da ryker tidskjema. Når jeg skal levere ungene bruker jeg mye lenger tid, da står jeg gjerne opp i sekstida og vi er ute av døra litt før halv åtte, men da har vi kost oss og slappet av i løpet av den tida. Ungene er a-mennesker og står tidlig opp, men jeg gidder ikke levere grytidlig for det, så vi bruker heller veldig god tid på morgenen.

Gammel 08-09-09, 13:31   #37
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg "står opp" når gubben går på jobb kl 6.15. Da er poden allerede oppe, så den første timen ligger gjerne jeg og halvsover på sofaen i loftstuen, mens han leker.

Så steller jeg meg, leker litt med poden, så kler vi oss, går ned, spiser litt, leker litt mer, ser litt på tv, og så er vi ute av døren i 9-tiden en gang.

Så nesten 3 timer... Vi har ikke hatt dårlig tid en eneste morgen siden poden ble født. Han våkner alt for tidlig til det...

Gammel 08-09-09, 13:49   #38
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karima, her.

Havregrøten sinker oss en del, men den har blitt litt av en institusjon, og en klar favoritt hos småspiseren storebror, så den får bli.

Vi bruker kortere tid på frokostserveringen hvis vi serverer havregrøt, så den får bli.

Gammel 08-09-09, 14:00   #39
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er at det aller raskeste er frokostblanding.

Gammel 08-09-09, 14:01   #40
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

selv jeg har satt alt klart kvelden før bruker vi MINST 1,5 time. Klumpen må ha frokost iom at han våkner så grytydlig og er skrubbsulten, og snuppa bruker minst 30 min bare på å kle seg. står opp 5.30 og må gå herfra kl 7.00.
Jeg syns liksom at det er så mye stress i livene våre ellers at jeg MÅ ha god tid på morgenen for å gi ungene en god start. vi tenner ofte stiarinlys og finner roen litt ved frokostbordet. mens jeg smører matpakker og ungene spiser litt.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.