|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Er du blodgiver?Nei, og unnskyldningen min er at jeg har vært gravid/ammet de siste 4-5 årene. Jeg har imidlertid tenkt å ta kontakt med blodbanken for å høre om jeg kan gi blod etterhvert, men det er ikke sikkert jeg får lov.
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Er du blodgiver?Jeg er blodgiver, og har informert alle pårørende om at jeg gjerne donerer organer hvis det noen gang skulle bli en problemstilling.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du blodgiver?Nei, de vil ikke ha mitt blod pga. sykdom. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du blodgiver?Ja, jeg er blodgiver. Har hatt pause i 5 år pga 2 svangerskap og amming, men meldte meg igjen i forrige mnd da jeg nå er ferdig med amming. Skal gi blod i neste uke.
|
|
|
#6 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Er du blodgiver?Har vært blodgiver og skulle gjerne gitt regelmessig, men siden jeg har bodd mer enn ett år i England mellom 1981 og et annet år som jeg ikke husker så får jeg ikke lov fordi det er en risiko at jeg har kugalskap (møøøø). Er visst ikke god nok lenger.... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
Sv: Er du blodgiver?Yepp blodgiver her - det er en fin ting å kunne gjøre når man har anledning. Jobber på sykehus og har absolutt ingen unnskyldning for ikke å gi litt blod.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Er du blodgiver?Jeg er ikke blodgiver. Jeg kunne ha gitt blod, men det er en del begrensninger på hva blodet mitt kan brukes til, siden jeg har påvist APC-resistens. |
|
|
|
#9 |
|
WF: BNBE
Sv: Er du blodgiver?Jeg har ikke vært, fordi jeg er gift med en ikke-vestlig mann. Men så vidt jeg husker kan jeg gi når vi har vært sammen i fem år. Det har vi nå, så når jeg er ferdig med amming skal jeg jammen ta kontakt med Blodbanken igjen.
|
|
|
|
#10 |
|
En Som Trener
|
Sv: Er du blodgiver?
Det kommer litt an på hvilket land han er fra. Sjekk oversikten i veilederen på s 73-77 og se på bokstaven som står ved det landet han kommer fra. Så sjekker du s 19/20 og leser reglene der.
|
|
|
#11 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2008
![]() |
Sv: Er du blodgiver?nei-har tatovering! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
trenger lading
|
er bare 6 mnd karantene etter tatovering, så det går an å være blodgiver med tatovering.
|
|
|
|
#13 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: May 2008
![]() |
det visste jeg ikke!! OK!! |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Sv: Er du blodgiver?Jeg har vært, men er permanent avskiltet.
|
|
|
#18 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Er du blodgiver?Jeg er ikke blodgiver, får ikke lov. Er usikker på om organene min kan brukes noe særlig heller, men jeg er positiv til donasjon, og det vet mine nærmeste. Gubben er blodgiver, og skal bli blodplategiver.
|
|
|
#20 |
|
<insert something witty>
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Sv: Er du blodgiver?been there, done that, doing it tomorrow (metaphorically speaking). |
|
|
|
![]() |
|
|