Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Om menn skal føde

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-09, 14:04   #21
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om menn skal føde

Utrolig bra!

Gammel 12-10-09, 14:32   #22
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Genialt forsøk. Jeg har vel Norges lengste fødsel, han skulle fått lov å tatt over for min fødsel med førstemann som varte over 70 timer.

Gammel 12-10-09, 14:46   #23
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Genialt forsøk. Jeg har vel Norges lengste fødsel, han skulle fått lov å tatt over for min fødsel med førstemann som varte over 70 timer.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 14:50   #24
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Og så har du fått flere barn etterpå til og med

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-09, 14:53   #25
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Og så har du fått flere barn etterpå til og med

Nesten ikke til å tru.

Vurderte veldig keisersnitt med nummer to, men gikk for vanlig etter masse samtaler. Det var peece of cake. Frøkna derimot på 34 timer vil jeg ikke snakke om engang.

Gammel 17-10-09, 00:13   #26
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Han kunne jo bare ha "åpna sæ som en blomst" så hadde han holdt ut lenger.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 00:20   #27
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg blir dog litt scheptisk når det lissom er opplest og vedtatt at fødsel = den verst tenkelige smerte oppnåelig. Jeg har hatt flere pasienter med kraftige smerter, feks gallesteinsanfall som supervondt, som har ment at de slett ikke er sikker på at fødselen var vondere. Som mange sier; det oppleves annerledes. Så det å kategorisk avvise at menn har opplevd DenVersteSmertenNemlig er jo litt... kategorisk.

Jeg husker jeg leste før 1. fødsel at smertene ved fødsel var sammenlignet med "traumatisk amputasjon". :gulp:

Smerteopplevelsen er nok veldig mye en mental greie. Nyrestein- og gallesteinsanfall oppleves nok som veldig, veldig vondt - men i følge en legenabo så er det gjerne 1. anfallet som oppleves som det aller, aller verste - så det underbygger vel den mentale greien om at man ikke vet hvorfor man har vondt og derfor opplever det som mye verre. Man vet jo at man er gravid og smerten har jo derfor en mening.

Gammel 17-10-09, 23:11   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns "skadelig vondt" er utrolig mye verre enn "nyttig vondt". Fordi den første gjør meg redd.

Da jeg laserzappet netthinnen så var det ubehagelig, særlg når det var i nærheten av nerver. Men selve smerten var egentlig veldig mild, som lett pirking nær en nerve. Men iom. at det var i øynene så var jeg MYE mer ømfindtlig, enn om det hadde vært på skulderen eller noe.

Jeg kan tåle mye muskelvondt under trening, og har taklet fødselssmerter veldig bra, men blir totalt satt ut av luftsmerter i magen (som er bare dumme, og ikke noe nyttige). Og jeg kan tenke meg at et gallesteinsanfall, i tillegg til å være djevelsk vondt, også oppleves som "skadelige og farlige" smerter. Og da blir reaksjonen ekstra kraftig.

Derfor tror jeg at hvordan man forbereder og møter fødekvinner har mye å si.

Gammel 17-10-09, 23:49   #29
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fødselssmerter er ekstremt mye lettere å leve med hvis man ser framgang og opplever at de er godt for noe. Når man ligger der i time etter time etter time med intense smerter som åpner en kvart millimeter i timen og kanskje ikke det en gang, er følelsen av "nyttig vondt" temmelig fraværende.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-09, 23:54   #30
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det vil jeg tro. Og om man er redd i tillegg så må det jo bli helt uutholdelig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.