|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerGrunnen til at vi har endt med såpas mye er at jeg har bestemt at de skal være med på svømming til de er skikkelig svømmedyktige. Og det ville vært dårlig gjort av meg å kreve at de skal slutte på det de selv har valgt på grunn av den svømminga som jeg krever av dem.
|
|
|
#2 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerMå forresten få tilføye at hun på vinteren pleier å være med på skicup som gjennomføres en ettermiddag i uken i fem uker. Nå til helgen skal hun på teaterkurs over to dager.
|
|
|
#3 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerBegge mine går på turn 1-2 ganger i uken (treninger på tirsdager og fredager. fredager tar vi kun dersom vi ikke har andre planer), har timer rett etter hverandre så det er jo supert. I tillegg går eldste på speider'n en gang i uka. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassinger1.klassingen vår har to aktiviteter i sfo-tiden: Taekwondo og trommekurs. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerMine to går på SFO 4 dager i uken. Når jeg er ferdig i praksis i februar tar jeg de ut fra SFO. Ellers spiller de fotball 1 trening hver i uken.
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerJeg regner ikke SFO som organisert aktivitet. Der er han hver dag. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassinger
SFO kommer selvsagt i tillegg til organisert aktivitet!
|
|
|
#8 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassinger10- åringen trener konkurranseturn 5 timer i uka,- fordelt på to treningsøkter. Hun er også med i et kor en gang i uka. Dette er fritidsaktiviteter hun selv er veldig motivert for å holde på med, og så lenge hun er det,- og det ikke går utover skolearbeid, synes jeg det er greit at det blir såpass mye.
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassinger
Mulig jeg missforstår, men det virker som noen i tråden setter likhet mellom organisert aktivitet og SFO? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
tittel -en, titler
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerMine jenter på 5 og 7 gjør faktisk ingenting!
|
|
|
#11 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerPoden er 2. trinning og går på fotball/håndball (varierer etter årstiden) en gang i uken og har svømmekurs en gang i uken, men det er bare frem til desember.
|
|
|
#12 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerFørsteklassingen min går på fotball en gang i uken. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassinger1. klassingen min går på allidrett en gang i uken. Fram til for en uke siden hadde han også fotball en gang i uken. Det er nok, ja. Når allidretten tar vinterpause, tilbyr idrettslaget ski- og skøyteskole. Tipper det blir skøyteskole på gutten, samt at han blir med på poengrenn på ski. Og så starter allidretten opp igjen når ski- og skøytesesongen er over. Syns det er kjekt at det samkjøres sånn. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerFørsteklassingen min går på svømming en gang i uken. Fra november blir det svømming to ganger i uken. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tenker fortsatt dobbelt
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerStorebror går på svømmekurs en dag i uka og på håndball en dag i uke. Det syns vi er mer enn nok foreløpig. Han er veldig ivrig på begge delene så ingen problem å få han til å dra.
|
|
|
#16 |
|
Bokglad
Hvor: Agder
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerMin 2. og 4. klassing er med i Speideren og de har møte annenhver mandag (pappa'n er speiderleder så han er med). Det er også noen helger i året som går med til speideraktiviteter og turer - kjempegøy! De går også på svømming hver tirsdag og i søndagskole (en time med kos hver søndag formiddag).
|
|
|
#17 |
|
Bokglad
Hvor: Agder
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerForresten, mine to går ikke på SFO da jeg er hjemme med vesla. Og jeg synes 1-2 fritidsaktiviteter i uka er absolutt nok - de skal jo ha tid til å bare leke og surre rundt hjemme også
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerVi har ikke meldt Poden (som er andreklassing) på noe annet enn svømmekurs, og han har ikke meldt noen egne ønsker for hva han vil gjøre. Vi tror han vil ha nytte og glede av både å lære å spille et instrument og å drive med noe fysisk, men siden interessen har vært så laber, og vi synes dagene er lange nok som de er, har vi ikke gjort så mye med det. Kommer til å melde ham på neste svømmekurs i rekken når dette er ferdig, og så vurdere å melde ham på speideren, som har møtelokaler 50 meter unna oss - det kunne være fint for å bli kjent med flere barn i nabolaget, tenker jeg, men han selv er ikke mer enn såvidt lunken til ideen.
|
|
|
#19 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerMin tredjeklassing går på sykling og fotball i sommerhalvåret, også går han på skitrening to ganger i uken i vinterhalvåret.
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassingerStorebror kunne få begynne på turning nå i høst, men ville heller på svømming, så vi går nå en gang pr. uke frem til jul. Etter jul skal han begynne på svømmekurs. |
|
![]() |
|
|