Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassinger

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-09, 12:32   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fritidsaktiviteter for 1.-3. klassinger

Grunnen til at vi har endt med såpas mye er at jeg har bestemt at de skal være med på svømming til de er skikkelig svømmedyktige. Og det ville vært dårlig gjort av meg å kreve at de skal slutte på det de selv har valgt på grunn av den svømminga som jeg krever av dem.

Gammel 14-10-09, 12:55   #22
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine to går på SFO 4 dager i uken. Når jeg er ferdig i praksis i februar tar jeg de ut fra SFO. Ellers spiller de fotball 1 trening hver i uken.

Gammel 14-10-09, 12:58   #23
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg regner ikke SFO som organisert aktivitet. Der er han hver dag.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 12:58   #24
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Mine jenter på 5 og 7 gjør faktisk ingenting!
Syns det er deilig jeg, ikke maser de enda heller så da stresser ikke jeg med det, det kommer nok tidsnok

Gammel 14-10-09, 13:00   #25
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden er 2. trinning og går på fotball/håndball (varierer etter årstiden) en gang i uken og har svømmekurs en gang i uken, men det er bare frem til desember.

4-åringen går på allidrett en dag i uken.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:01   #26
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg regner ikke SFO som organisert aktivitet. Der er han hver dag.

SFO kommer selvsagt i tillegg til organisert aktivitet!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:09   #27
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Førsteklassingen min går på fotball en gang i uken.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:10   #28
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

10- åringen trener konkurranseturn 5 timer i uka,- fordelt på to treningsøkter. Hun er også med i et kor en gang i uka. Dette er fritidsaktiviteter hun selv er veldig motivert for å holde på med, og så lenge hun er det,- og det ikke går utover skolearbeid, synes jeg det er greit at det blir såpass mye.

7-åringen trener rytmisk turn en gang i uka. Det holder for henne i massevis.

4-åringen er på barnedans en gang i uka.

Gammel 14-10-09, 13:13   #29
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

SFO kommer selvsagt i tillegg til organisert aktivitet!

Mulig jeg missforstår, men det virker som noen i tråden setter likhet mellom organisert aktivitet og SFO?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:20   #30
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

1. klassingen min går på allidrett en gang i uken. Fram til for en uke siden hadde han også fotball en gang i uken. Det er nok, ja. Når allidretten tar vinterpause, tilbyr idrettslaget ski- og skøyteskole. Tipper det blir skøyteskole på gutten, samt at han blir med på poengrenn på ski. Og så starter allidretten opp igjen når ski- og skøytesesongen er over. Syns det er kjekt at det samkjøres sånn.

Han har forresten veldig lyst til å starte på dans. Mulig det blir det etter jul, men mer enn to fritidsaktiviteter er uaktuelt.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 13:41   #31
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Førsteklassingen min går på svømming en gang i uken. Fra november blir det svømming to ganger i uken.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 14:13   #32
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storebror går på svømmekurs en dag i uka og på håndball en dag i uke. Det syns vi er mer enn nok foreløpig. Han er veldig ivrig på begge delene så ingen problem å få han til å dra.

Gammel 14-10-09, 14:20   #33
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Må forresten få tilføye at hun på vinteren pleier å være med på skicup som gjennomføres en ettermiddag i uken i fem uker. Nå til helgen skal hun på teaterkurs over to dager.
Hun går ikke på sfo, men det regner jeg ikke som en fritidsaktivitet.

Gammel 14-10-09, 15:04   #34
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Min 2. og 4. klassing er med i Speideren og de har møte annenhver mandag (pappa'n er speiderleder så han er med). Det er også noen helger i året som går med til speideraktiviteter og turer - kjempegøy! De går også på svømming hver tirsdag og i søndagskole (en time med kos hver søndag formiddag).

Nå svømmer de såpass bra at de nok bare kommer til å gå på svømming frem til jul, de har lyst til å begynne på ridekurs så vi bytter nok svømmingen ut med ridning.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 15:05   #35
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Forresten, mine to går ikke på SFO da jeg er hjemme med vesla. Og jeg synes 1-2 fritidsaktiviteter i uka er absolutt nok - de skal jo ha tid til å bare leke og surre rundt hjemme også

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 15:10   #36
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke meldt Poden (som er andreklassing) på noe annet enn svømmekurs, og han har ikke meldt noen egne ønsker for hva han vil gjøre. Vi tror han vil ha nytte og glede av både å lære å spille et instrument og å drive med noe fysisk, men siden interessen har vært så laber, og vi synes dagene er lange nok som de er, har vi ikke gjort så mye med det. Kommer til å melde ham på neste svømmekurs i rekken når dette er ferdig, og så vurdere å melde ham på speideren, som har møtelokaler 50 meter unna oss - det kunne være fint for å bli kjent med flere barn i nabolaget, tenker jeg, men han selv er ikke mer enn såvidt lunken til ideen.

Jeg synes også SFO til kvart på fem hver dag er fritidsaktivitet nok, men hadde han hatt lyst, hadde han fått lov til å være med på aktiviteter - vi har jo bare ett barn, og særlig jeg har veldig fleksibel arbeidsdag, så det ville ikke vært noe problem å hente ham tidligere for å få ham på ett eller annet en dag eller to i uken.

Gammel 14-10-09, 15:10   #37
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Min tredjeklassing går på sykling og fotball i sommerhalvåret, også går han på skitrening to ganger i uken i vinterhalvåret.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 18:12   #38
Left
Passiv

Standard

Storebror kunne få begynne på turning nå i høst, men ville heller på svømming, så vi går nå en gang pr. uke frem til jul. Etter jul skal han begynne på svømmekurs.
Har også undersøkt litt i forhold til karate, så får se om han kanskje skal begynne med det også. Men pr. nå er det bare en kveld i uka.

Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 20:01   #39
Gri

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

1.klassingen min går på idretssskule og Freestyledans. Meir enn nok.

Gammel 14-10-09, 20:06   #40
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror rett og slett du ikke bør tenke så fryktelig mye på hva andre gjør. Jeg hadde ikke sagt ja til mer enn en aktivitet ved siden av skolen i uka hvis jeg hadde vært alene med jentene. Nå er vi to voksne her i huset, og det gjør saken helt annerledes. Ungene må ikke ha hver uke dag fylt, så senk skuldrene du og vær fornøyd med at dere får til svømming!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.