|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: "Sjette sans"
Kan du hjelpe meg å finne noen sånne klipp? Jeg har en believer i hus, og jeg orker ikke å utubere meg gjennom masse ferdigklippede versjoner. :elveblest:
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Sjette sans"Jeg synes det at politiet brukte tid og ressurser på Westerlund sier mye. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg fant frem et klipp i en tråd for en stund siden: (Kilde: youtube.com) Dette er del 3 fra et av showene, du finner del 1 og 2 til høyre. Problemet er jo med en del av disse showene, f.eks Edwards da, han ble jo knipi i hot reading, og det er vanskelig å motbevise. Men det er åpenbart de gangene hun cold reader, da er hun ordentlig dårlig til det.
|
|
|
#6 |
|
flisespikker
|
Sv: "Sjette sans"Jeg er en veldig skeptisk skeptiker. Jeg kjenner flere som selv mener at de har "evner" - healing, auralesing - og jeg lar være å diskutere det med dem.
|
|
|
#8 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: "Sjette sans"Ånd er det nervesystemet ditt gjør, og hvis man synes det er "kjedelig" så er det fordi man egentlig ikke har tenkt noe særlig over saken. Litt som en mobiltelefon er kjedeligere enn ESP bare fordi man tror man vet hvordan den virker. En munk på 1500-tallet hadde imidlertid blitt mer imponert over hvordan vi gjør tanker om til lyd og lyd om til usynlig lys som sendes opp i himmelen og ned igjen fortere enn en tanke kan forme seg i hodet enn over mumlende snåsamenn som i løpet av 500 år ikke har klart å overbevise en statistiker om at de har rett oftere enn tilfeldighetene skulle tilsi.
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
For ikke å snakke om hvor imponerende det er at vi gjør tanker om til lydbølger, som forplanter seg gjennom luften og får andres indre øre-organer til å vibrere på en så presis måte at de får de samme tankene inn i sitt hode.
|
|
|
#10 |
|
I menneskeham
Jepp. En kosmolog som får en øl og ti minutter til å fortelle alt h*n vet om strengteori og relativistisk tid får bøker om astralplanet til å virke like fantasiløse som å lese telefonkatalogen. Og det uten å ty til meningsløst kvante-vissvass (selv om kvanter gjerne er involvert, men bare der det betyr noe virkelig). Vil du føle at du er i ett med naturen? Biologien forteller deg at det nettopp er det du er.
|
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Sv: "Sjette sans"Jeg tror vel egentlig at "det er noe noe mer mellom himmel og jord" selv om jeg hater det uttrykket intenst. For en floskel. Jeg har ikke opplevd noenting, og jeg er meget skeptisk til folk som sier de har opplevd overnaturlige ting og til folk som hevder de har overnaturlige evner / en sjette sans.
|
|
|
#12 |
|
passer i nissedrakt
|
Absolutt. Hvor er gråsonene? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Sv: "Sjette sans"Jeg tror ikke på "overnaturlige" ting, sånn prinsipielt, for hvis de finnes, er de pr. definisjon ikke overnaturlige.
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Ja, nettopp. Det er slik jeg tenker. Jeg tror bare at forskjellen på deg og meg er at du i utgangspunktet tror litt mindre på dette enn meg, men at vi ellers har den samme innstillingen til temaet.
|
|
|
#15 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2009
![]() |
Sv: "Sjette sans"jeg tror og vet det finnes nokke mer!!!! |
|
|
|
|
|
#17 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Sjette sans"Jeg tror at det finnes mennesker som kan heale, og at det finnes lurendreiere.
|
|
|
#18 |
|
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: "Sjette sans"Jeg vet, mine livs erfaringer har gjort det sånn.
|
|
|
#19 |
|
I menneskeham
Noen erfaringer du vil dele?
Blir det det? I forhold til når da?
Det tror jeg absolutt ikke du er. Intelligente mennesker tror like (minst!) mye rart som mindre smarte fordi de er desto mer kreative til å finne på ting å tro på, og deretter finne forklaringer som lar dem fortsette å tro det de ønsker å tro.
|
|
|
|
#20 |
|
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Har diskutert dette før her inne med deg og andre *leter*