Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Bor du på landet eller i byen?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 15:48   #1
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bor du på landet eller i byen?

Bor i by, 80 000 innbyggere. Opprinnelig fra tjukkeste Oslogryta, men stortrives i litt mindre by der vi allikevel er så mange at ikke alle kjenner alle.

Gammel 19-10-09, 16:40   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i boligfelt i ei bygd. Vi bor 1 time fra storby og ca 20 min. fra "småby" hvor man har det meste av tilbud.
Vi trives veldig godt, bor i stort hus, har mange naboer og kort vei til skole.
Det jeg liker minst er at det blir en del bilkjøring, men reisetiden blir ikke så lang likevel siden det er lite trafikk her.
Vi brukte mer tid på å bevege oss rundt i byen enn vi bruker fra sted til sted her.

Jeg liker både by og bygd. Når ungene blir voksne tror jeg nok at vi kommer til å bosette oss mer sentralt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:45   #3
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vi bor i boligfelt på landet, ved foten av et fjell. Kort avstand til butikker og 10-15 min kjøring til nærmeste by.
Har nettopp flyttet hit, så er ikke oppdatert på turmuligheter i området. Sånn i umiddelbar nærhet er det lite, men regner med at om jeg setter meg i bilen i 5 min så er det mye å velge i.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:03   #4
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bor sentralt i Oslo og har vel bestemt oss for at det er noe vi skal gjøre i fremtiden også. Bor i passe stor (for oss 4) leilighet og har stort inngjerdet grøntareal utenfor med fin lekeplass. Oslo er en fantastisk by for store og små - masse muligheter til å være urbane og til å benytte oss av de fine friluftsmulighetene vi har her. Vi trives som bymennesker og har ikke behov for hus med egen hage.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 19:41   #5
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg bor på landet i byen. Landlig del av det sentrale Oslo vest, for å være litt mer nøyaktig.

Gammel 19-10-09, 22:53   #6
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 41
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Vi bor i et boligfelt i (på?) et større tettsted, vil jeg vel kalle det. Bor i nærheten av Gardermoen, og det tar oss ca. 30 minutter inn til Oslo. Så vi har land og by i nærheten. De fleste faciliteter i umiddelbar nærhet.

Gammel 19-10-09, 16:44   #7
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sentralt i Oslo. Kan vel egentlig bare signere alt Skilpadda skrev.

Det jeg liker aller best er å kunne velge bort å kjenne naboen. Jeg vokste opp på et slikt lite jantested der folk har kikkert i kjøkkenvinduet i tilfelle det går noen forbi som man ikke kjenner på ganglaget. Vi var tre stykker i klassen på barneskolen.

Jeg misliker egentlig ingenting så langt, med unntak av litt helgestøy i nabolaget. Vi flytter kanskje litt på oss etter hvert, mer plass for pengene hadde vært hyggelig, men forblir nok innen bygrensa.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 16:54   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i Trondheim, men ca 15 minutt unna sentrum med bil. Skogen i nærheten, men midt i et blokkfelt med masse barn, mange kulturer samlet og masse som skjer. Trives, men hadde nok flyttet til den andre siden av byen om jeg kunne. Føler mer tilhørighet der uansett hvor godt jeg trives der jeg bor nå.

Aller helst vill jeg bodd midt i sentrum i en lite leilighet. Jeg trenger ikke så stor plass, har jeg funnet ut, så lenge jeg får ha et eget soverom.

Gammel 19-10-09, 18:49   #9
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg bor i Trondheim, men ca 15 minutt unna sentrum med bil. Skogen i nærheten, men midt i et blokkfelt med masse barn, mange kulturer samlet og masse som skjer. Trives, men hadde nok flyttet til den andre siden av byen om jeg kunne. Føler mer tilhørighet der uansett hvor godt jeg trives der jeg bor nå.

Aller helst vill jeg bodd midt i sentrum i en lite leilighet. Jeg trenger ikke så stor plass, har jeg funnet ut, så lenge jeg får ha et eget soverom.

Bytte?

Vi bor like utenfor sentrum, og går inn til byen på 15 min. Fint turområde om vi går motsatt vei. Nå som jeg er i permisjon har jeg brukt nærområdet mer enn før.

Men nå ser vi oss om etter større bolig utenfor sentrum nært marka.

Gammel 19-10-09, 17:21   #10
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bor sentralt i Oslo, kan skrive under på mesteparten av det Skilpadda sa lenger opp, bortsett fra at vi har uteområde også bor vi rett ved en park. Poden har kunnet være ute alene i bakgården ganske lenge, og han har gått alene (eller mest sammen med kompiser da) i parken i snart to år. Jeg vokste opp sentralt i Oslo og kunne ikke tenke meg å bo noe annet sted.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 17:28   #11
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå i suburbia. 'liten' by utenfor en diger by. Her er det grønt, velstelt og flatt. Litt i flateste laget for en nordmann

I Norge bor vi seks km fra bykjernen i en av Norges største byer. Landlig, men sentralt. Jeg er et bymenneske.

Gammel 19-10-09, 18:19   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i ei lita bygd, 15 min med bil fra Stjørdal sentrum og 12 min fra Værnes flyplass. Jeg trives veldig godt med å bo her nå, og det er fantastisk deilig å slippe barna ut for lek uten å være redd for trafikk og slike ting.

Vi har få naboer og stor tomt. Jeg hadde dog ikke orket bo sånn om det var langt til sivilisasjonen. Men nå har jeg shopping og sentre 15 min unna, og Trondheim 35-40 min unna. Da går det fint! Dessuten er det deilig å ha kort vei til flyplass.

Byda har helt ny skole, og det er et pluss synes jeg. Barnehagen kunne ha trengt en oppussing, men den har flott uteområdet og turterreng. Iallefall i motsetning til en del sentrumsbarnehager.

Om jeg er like fornøyd med å bo her når jeg er 50 får vi se

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 18:20   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt landlig, ved sjøen (ikke sentrum) i Norges 3. største by.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 18:32   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Liten by (25000?), bor ikke i sentrum men ca 3 km unna. Det tar 17 minutter å gå ned, og maks 5 minutter å kjøre. Bor altså "på fjellet" dvs ca 200 meter opp.

Gammel 19-10-09, 18:52   #15
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Bur på ein liten tettstad langt fra by. Midt mellom Oslo og Bergen med tog.
Me er begge oppvokst her i dalen, i forskjellige kommunar. Me stortrivast og ville ikkje budd nokon anna plass. Men har stor enebolig med stor hage og tomt. Ungane spring ut og inn som dei vil. Ungar i hus rundt men ikkje boligfelt. Me har masser av tilbud både for barn og unge. Skog og fjell rett utenfor døra. Me brukar det meir og meir no når ungane veks til.

Gammel 19-10-09, 18:53   #16
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Bor 10 minutters kjøring fra Bergen sentrum.
Nær sjø, skog og fjell. Kollektiv tilbudet er greit til og fra sentrum.
Bor i område med eneboliger og rekkehus.
Har stor hage og det er veldig barnevennlig her.
Vi strotrives og nyter godt av å ha byen nært selv om vi bor landlig.

Gammel 19-10-09, 18:50   #17
Slettet bruker
Passiv

Standard

Semi-urbant bor vi. Vakker natur, en liten sykkeltur fra Oslo sentrum.

(Forhåndsutdeler en sånn en til aC)

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 20:17   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Semi-urbant bor vi. Vakker natur, en liten sykkeltur fra Oslo sentrum.

(Forhåndsutdeler en sånn en til aC)

En liten sykkeltur du. Hvis jeg ikke husker feil om hvor du bor da...

Vi bor nesten 3 mil syd for Oslo, liten by/tettsted som har det meste, både kaffebar, kinosenter, handlesenter, pub og spisesteder (som ikke er altfor mye å skryte av da) og knutepunkt for tog inn til Oslo. Vi bor i et villastrøk utenfor selve sentrum i gå-sykkelavstand, turområde rett oppi, dog litt kjedelig flatt terreng for meg som er vokst opp nordøst i Oslo med bølgende åser og daler. Vi vurderer å flytte til nabokommunen nærmere hovedstaden der mannen er fra, men får ikke helt bestemt oss. Jeg som innflytter og ungene som begynner å bli større, har begynt å gro fast littegrann. Jeg kjenner jeg savner byen litt innimellom, men jeg er ikke vokst opp i sentrum, men det er litt med hjemfølelsen. Og jeg savner å få mer besøk av de mer inngrodde urbane vennene mine og de vennene mine som er bosatt i Akershus på andre siden mot Lillestrøm. Det er kort vei til flott skole og barnehage, de har kort vei til tur i skogen og det er forholdsvis trygt villaområde for ungene å bevege seg i. Det har blitt litt uaktuelt å jobbe i hovedstaden, fordi jeg får totalt fnatt av NSB, men mannen gjør, jeg sa opp og har nå jobbet i lokalområdet i over to år.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:46   #19
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bor i byen - ti minutters gange fra sentrum. Bolifelt med eneboliger, og i en blindvei så det er ingenting støy og lite trafikk. Har både skogen og fjæra i gangavstand herfra.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:56   #20
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

På landet i ett relavtivt nytt boligfelt. , 10 min fra Hønefoss. Vi liker oss godt her vi, kort vei til skogen, som vi er i ofte.Snart kommer det svømmehall, vi har butikker og kjøpesenter 10 min unna.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.