Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Se resultatene: Hvorfor drikker dere ikke melk?
Jeg / barna liker ikke melk 41 51,25%
Jeg / barna tåler ikke melk 25 31,25%
Jeg / barna mener at melk ikke er nødvendig 17 21,25%
Jeg / barna følger en diett hvor melk ikke hører med 6 7,50%
Annet, spesifiser! 6 7,50%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 80. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-09, 18:47   #1
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?

Eg likar ikkje melk og syns forøvrig det er for mykje unødvendig fett. Eg får mine 1,5 daglige dl gjennom kaffien da.

Gammel 19-10-09, 18:47   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knis.

Jeg liker ikke melk noe særlig, det har jeg egentlig aldri gjort. Helt iskald, nyåpnet skummet melk går an. I nøden. Men hvor ofte er det egentlig nød?

Jeg har melk i cappuccinoen, da. :lur:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 18:54   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke drukket melk siden jeg var gammel nok til at mor respekterte at jeg sa nei. Jeg liker ganske enkelt ikke smaken av melk, på samme måte som jeg ikke klarer melkemat - eller ettersmaken av dette.

Storebror drikker ikke melk, da han har et snev av laktoseintoleranse, men han får laktoseredusert melk på havregrøten om morgenen, og spiser melkeprodukter ellers - men han må være forsiktig med yoghurt.

Gammel 19-10-09, 18:57   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke melk og poden tåler ikke melk.

Gammel 19-10-09, 20:24   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg og minsten liker ikke melk, de andre to elsker det. Jeg har aldri orket melk som drikke, men det funker greit som feks med havregryn osv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 20:25   #6
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg drikker ikke melk fordi jeg tok skrekken av skolemelka for 24 år siden - enten var den grønn, eller fryst, eller lunken juk:
- men de tre andre her i huset drikker melk. De er generelt langt fra så kresen som jeg er...

Gammel 19-10-09, 20:33   #7
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Eg liker ikkje melk, ungane tåler det ikkje, mannen drikker melk.

Gammel 19-10-09, 21:08   #8
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg drikker ikke melk fordi jeg ikke liker smaken. Jeg kan drikke det, men da med masse sjokoladepulver i. Og da må jeg passe på at jeg ikke drikker for mye ellers får jeg vondt i magen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:12   #9
Hulda

Hulda sin avatar

Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Enda mer om melk: Hvorfor drikker dere ikke melk?

For mye karbohydrater...

*ketolysepåsjettemndnå*

Gammel 19-10-09, 21:32   #10
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker ikke melk og er også av den oppfatning at melk aldeles ikke er nødvendig for voksne. LilleVenn drikker heller ikke noe særlig melk, hun mener at hun får slim av det (noe jeg ikke argumenterer mot..). LilleVenn drikker Biola, jeg spise yoghurt og ost, så vi prøver ikke å unngå melkeprodukter.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 21:35   #11
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kun storebror som tåler å drikke melk. Og han drikker melk kun på skolen.

Gammel 19-10-09, 21:53   #12
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Jeg svarte av vi ikke trenger det fordi
- vi får i oss kalsium og andre vitaminer gjennom annen kost
- vi bruker andre typer melk (rismelk etc) i matlaging og til kornblanding

Gammel 19-10-09, 21:56   #13
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sa "nei, takk" til melk da jeg var liten annet enn til pannekaker. I dag kan jeg drikke det, men velger som regel bare å drikke det til pannekaker. Jeg spiser pannekaker svært sjelden. Jeg har andre kalsiumkilder i kostholdet mitt som mer enn oppveier for at jeg dropper å drikke det anbefalte daglige inntaket av 1 glass melk.

Gammel 19-10-09, 21:57   #14
Left
Passiv

Standard

Jeg drikker ikke melk overhodet, men kan bruke melk på frokostblanding og på havregrøt etc. Veldig glad i melk i mat, men ikke som drikke.

Begrenser melkedrikking i forhold til ungene mine også. De drikker et glass til brødmåltider, og det er det.

Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 22:01   #15
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Jeg liker ikke melk, og mellomste tåler ikke melk.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 10:55   #16
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg drikker ikke melk overhodet, men kan bruke melk på frokostblanding og på havregrøt etc. Veldig glad i melk i mat, men ikke som drikke.

Begrenser melkedrikking i forhold til ungene mine også. De drikker et glass til brødmåltider, og det er det.

Samme her... Bortsett fra at det bare er et av barna mine som drikker melk til brød - de andre drikker frokostjuice.

Jeg elsker Kaffe Latte da, så litt melk får jeg i meg som drikke også.

Gammel 19-10-09, 22:07   #17
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Pga diett. Men jeg har ikke drikke rein melk på lange tider, har fått magesmerter og det var rett på do etter inntakt, tok bort melka og merket brødet også gjorde det samme som melka. Jeg har prøvd melk etter dette og da blir det ennå værre en bare brødet. Så har studert melkefri og glutenfri diett lenge nå og startet opp i forrige uke så for vi håpe det har god effekt.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 22:10   #18
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er det bare jeg som drikker melk. Mannen og barna liker det ikke.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 22:13   #19
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Får i meg kalsium via andre matvarer og tror at et kosthold med mye melk ikke nødvendigvis er så bra, så jeg drikker bare melk hvis jeg en sjelden gang får lyst på det. Minsten får hvis han vil ha, men det er ikke sånn at det automatisk følger med et melkeglass til brødskiva om morgenen/kvelden her i huset.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-09, 22:16   #20
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vesla har aldri vært glad i melk(bare MM) og da hun var halvannet kuttet vi ut melk en periode for å se om mageproblemene hennes ble bedre. Hun liker ikke melk og drikker heller vann, ris/hvete/soya- melk eller juice. Jeg og mannen liker ikke melk som drikke, men guttongen liker det.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:04.