|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må si jeg blir litt bekymretJeg overhørte flere som snakket om dette på vår sentrumsskole i dag tidlig. Regner med at det blir tilbud om vaksine snart. For meg er det fortsatt svært liten sjangs for at jeg sier ja, dog jeg må inrømme at jeg ikke er 100% like sikker lenger ...
|
|
|
#3 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Må si jeg blir litt bekymretJeg var fast bestemt på å ikke vaksinere LilleVenn og meg selv mot svineinfluensa, men nå må jeg innrømme at jeg begynner å bli litt i tvil om hva jeg skal gjøre..... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Må si jeg blir litt bekymretJeg må innrømme at jeg ikke er like sikker på å ikke ta vaksinen lengre, jeg heller. Det dør jo folk som ikke er i risikogruppen også. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Må si jeg blir litt bekymret3 påvist i barnehagen + lungebetennelse. Men vi sender jo barna dit likevel. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nå også i farger
Sv: Må si jeg blir litt bekymret
Har vi fått det på K også nå altså? Da er det bare følge med på syke unger fremover. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Dette er ikke de første i barnehagen. Var et par meldinger tidligere i høst også. Bortsett fra at man konstaterer faktumet, så har vi vel ikke tenkt så mye mer på det enn ellers. Er nøye med hygienen, og ser jo om de er i ferd med å bli syke. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nå også i farger
Sv: Må si jeg blir litt bekymretOk. Har ikke hørt om noen tilfeller før jeg. Ikke i vår barnehage i alle fall. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Pauset
Det var påvist, samt mykoplasma lungebetennelse. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pauset
Rettelse: 2 var vel påvist, og 3 med lungebetennelse. (annen tråd) |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Må si jeg blir litt bekymretJeg er fremdeles like lite bekymret. Burde jeg bekymre meg? Ingen av oss er i noen risikogruppe. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Må si jeg blir litt bekymretJeg kommer ikke til å vaksinere verken småen eller meg. Vi har hatt svineinfluensa i huset allerede, men var bare min kjære som ble syk. Vi andre levde i samme leilighet uten å bli smittet.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymretJeg kjenner at jeg blir litt matt når dette med vaksinasjoner kommer opp. For den motstanden enkelte har mot å la seg selv eller sine barn vaksineres kan i verste fall gjøre at noen dør av sykdommer som tidligere var mer eller mindre utryddet. Det er bare trist å se at det kollektive løftet for å forebygge ikke angår enkelte. |
|
|
|
#15 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymretMen tilbake til disse tilsetninsstoffene: Hva er greien her? Mitt amerikanske nettverk er helt i fistel over disse, og det snakkes om at amerikanerne har en vaksinetype uten tilsetningsstoffer. Er det noe hold i disse bekymringene?
|
|
|
#16 |
|
Ekvilist
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Apropos valg om å ta vaksinen eller ikke, når kan de som ikke tilhører risikogruppen forvente å kunne ta vaksinen? I romjula?
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Det er vaksiner til alle men risikopasienter er anbefalt som de første som skal få vaksine. Slik jeg har forstått det kommer dosene i puljer slik at man tar det hele etterhvert som vaksinene ankommer. |
|
|
|
#18 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Jeg teller dager til vaksina kommer, da Lillemann er i risikogruppa - og jeg håper han rekker å få vaksina før han evt. rekker å få svineriet.
|
|
|
#19 |
|
Ekvilist
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)Takk for svar Skvetten.
|
|
|
#20 |
|
thirtysomething
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må si jeg blir litt bekymret (influensa)
Pustedoktoren til Poden sa vi bare kunne ta med en resept som dokumentasjon på at han er astmatiker og dermed i risikogruppen.
|
![]() |
|
|