Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julelys, på hus, trær og busker

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-09, 10:40   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julelys, på hus, trær og busker

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Så ut som et nisse-swat-team var i ferd med å bryte seg inn

Gammel 20-10-09, 10:59   #22
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Åhh, et reinsdyr hadde passet ypperlig på vårt flate hustak

Vårt står på skråtak, og står veldig bra der også. Med flatt hustak kan man jo virkelig dra det langt! Der kan du jo sette et lysende barnekor og ha julemusikk strømmende fra taket.

Vi dekorerer ikke huset så mye vi altså, fordi vi rett og slett ikke har nok lys. Vi har holdt oss til trærne utenfor. Og så har jeg endel hengende i vinduet innendørs, som da vises ute. Det er ikke spesielt provoserende, med unntak av de blinkende juletrelysene ute, som noen naboer har okket seg over. Reinsdyret har folk faktisk vært ganske positive til, iallfall småbarnsforeldre. Men så er det veldig fint også da.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:02   #23
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Hvor har du kjøpt reinsdyret og hvor mange månedslønner koster det?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:04   #24
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor har du kjøpt reinsdyret og hvor mange månedslønner koster det?

Jeg aner ikke. Det var en gave fra min kjære.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:06   #25
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Spør han da

Jeg vet at naboene hadde blitt veldig "glade" om vi hadde fått Rudolf på taket.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 11:07   #26
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg synes det er gøy.

I fjor hadde vi ekskursjon med ungene til morsomme julehus i nabolaget. Lys i mørket er noe av det beste med julen.

Samme her.

Gammel 20-10-09, 11:37   #27
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Personleg smak:
Ikkjeblinkande kvite ljos i eit tre eller stor busk er fint.
Noko særleg meir enn det og blinking og/eller masse fargar får raskt stempelet "Smaklaust!" og/eller "Fytterakker'n!" hjå underteikna.
Eg er vel gamaldags, eg...likar og best låvenisse-stilen framfor den amerikanifiserte "CocaCola"-nissen. (Føler det er ein Poll i emning her...)

Gammel 20-10-09, 12:22   #28
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spør han da

Jeg vet at naboene hadde blitt veldig "glade" om vi hadde fått Rudolf på taket.

Europris har hatt noen litt større varianter med lys på har jeg sett. Husker ikke hva de koster, men de koster vel under 1000 lappen tror jeg. Plantasjen har også veldig mye juledekorasjonslys, så mulig de også kan ha noe.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-09, 13:38   #29
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Didjeridust, her.

Personleg smak:
Ikkjeblinkande kvite ljos i eit tre eller stor busk er fint.
Noko særleg meir enn det og blinking og/eller masse fargar får raskt stempelet "Smaklaust!" og/eller "Fytterakker'n!" hjå underteikna.
Eg er vel gamaldags, eg...likar og best låvenisse-stilen framfor den amerikanifiserte "CocaCola"-nissen. (Føler det er ein Poll i emning her...)

Der skrev visst du det jeg tenkte (bortsett fra at jeg vil ha begrensninger på fjøsnissene også). Maks noen hvite lys i en busk. Jeg tror ikke jeg hadde blitt begeistret for å se naboens blinkende nisse og barnekor utenfor kjøkkenvinduet i flere uker. Jeg liker bedre den litt stille og ikke så overglitrende julen, jeg.

Heller ett stearinlys i vinduskarmen enn ti blinkende reinsdyr på taket!

Gammel 20-10-09, 13:42   #30
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Heller ett stearinlys i vinduskarmen enn ti blinkende reinsdyr på taket!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.