Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-10-09, 12:41   #21
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!

Urt - jeg tror man har en viss form for immunitet etterpå. I alle fall tror jeg det er grunnen til at de under 65 prioriteres før de som er over, da man regner de over 65 som muligens immune etter diverse epidemier som gikk i 'gamle dager' Det viser seg også i praksis at disse ikke får sykdommen i like stor grad som yngre.

Men hvorvidt du da bør ta vaksinen allikevel som en slags dobbeltforsikring - det har jeg ikke hørt noe om.

Gammel 23-10-09, 12:41   #22
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Vi kommer også til å følge anbefalingene.

Gammel 23-10-09, 12:44   #23
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, foreløpig står jeg ved mitt standpunkt om ikke-vaksinering.

Gammel 23-10-09, 12:48   #24
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Da er det jo flaks for deg at vi andre vaksinerer, så slipper du nok unna uansett.

Gammel 23-10-09, 12:51   #25
Neados
Superduperaktiv

Neados sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Jenta vår på 5 år som er i risikogruppe 1, (lungesyk ++) skal vaksineres på helsestasjon på torsdag. Vi føler det er alt for lang tid til torsdag. Jeg, mannen og storesøstrene skal vaksineres så fort vi får mulighet. Her ordnes det i kommunegården.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 12:51   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Så ikke på tv nei, men jeg har sett bilder.
Det er derfor jeg inderlig håper de finner på å lage flere massevaksinasjonssteder innen vi andre skal slippe til. Greit nok, man kan gå til fastlegen og få den for en hundrelapp mer, men når fastlegen opplyser at det er kommunens ansvar med oss friske, så ser jeg for meg at det blir masse kø på felles-vaksinsasjonssteder.

Gammel 23-10-09, 12:59   #27
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

OK, jeg forstod det slik at de satt inn ekstra ressurser på fastlegekontorene og at de som ønsker å vaksinere seg bestiller time. Jeg må ha misforstått.

Ved vår fastlege er det satt opp timer en dag/ettermidag i begynnelsen av november og da for de i risikosonen.

Vi har nå bestemt oss for å ta vaksinen. Hensynet til de som ikke kan ta vaksinen synes jeg er et viktig argument.
Minstejnta har til i sist vinter vært svært mye syk fra hun var baby, men siden hun ikke har noe diagnose f.eks Astma så er hun vel ikke regnet med i risikosonen?

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 13:01   #28
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

Minstejnta har til i sist vinter vært svært mye syk fra hun var baby, men siden hun ikke har noe diagnose f.eks Astma så er hun vel ikke regnet med i risikosonen?

Akkurat samme situasjon som her. Fastlegen vår har klassifisert henne som "antatt i risikogruppen", men det betyr ingen ting. Vi må vente til vaksinen er tilgjengelig for alle. (hvilket jeg synes er helt ok, det finnes helt sikkert mange som er betydelig mer plaget enn oss)

Gammel 23-10-09, 13:01   #29
*TB*
Superduperaktiv

*TB* sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
*TB* er populær*TB* er populær*TB* er populær
Standard

Minstejenta mi er 5.5 mnd, men vaksineres (forhåpentligvis) neste uke. Hun er i risikogruppen. Det samme med mellomstejenta på 4,5 år. Storebror (7 år), mannen og jeg er ikke i risikogruppen, men skal vaksinere oss så snart det er mulig.

(Egentlig tror jeg vel at storebror og jeg kommer til å bli smittet av influensaen neste helg når vi skal på Dinoshow. To flyturer og tusenvis av mennesker i Oslo Spektrum...)

Gammel 23-10-09, 13:02   #30
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her skal vi vaksineres alle over 6 mnd spesielt siden vi har to barn med astma-diagnoser.
Lilletulla på bare noen dager skal jo ikke

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 13:03   #31
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Akkurat samme situasjon som her. Fastlegen vår har klassifisert henne som "antatt i risikogruppen", men det betyr ingen ting. Vi må vente til vaksinen er tilgjengelig for alle. (hvilket jeg synes er helt ok, det finnes helt sikkert mange som er betydelig mer plaget enn oss)

Sånn tenker jeg også.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 13:06   #32
daffy

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også baby i huset, og ble litt bekymret av avisoverskriftene i dag. Jeg tenkte å ringe fastlegen i dag og høre hva som er fremdrift på vaksinasjon i bydelen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 13:06   #33
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vel mer eller mindre bestemt at alle skal vaksineres. Jeg har litt uggen følelse i forhold til yngstemann på 11 måneder som reagerte på forrige ordinære vaksine. Samtidig er jeg veldig bekymret for at han skal få influensaen, så det blir nok så vi vaksinerer ham også. Skal på timeavtale til legen dagen før vaksineringen av risikogruppen starter her i kommunen, så jeg kommer uansett til å diskutere saken med henne.

Gammel 23-10-09, 13:31   #34
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Er dette helt ny info som nettopp har kommet? Jeg fikk beskjed av legen i går at hun ville vente med å vaksinere mini på 12 mnd fordi anbefalingene gjalt dem over tre. Har de endret på dette nå?

Gammel 23-10-09, 13:33   #35
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tøtto, her.

Er dette helt ny info som nettopp har kommet? Jeg fikk beskjed av legen i går at hun ville vente med å vaksinere mini på 12 mnd fordi anbefalingene gjalt dem over tre. Har de endret på dette nå?

Ja, dette er endret nå. Helsemyndighetene anbefaler vaksinen til alle over 6 måneder, og risikogruppene skal naturligvis vaksineres først. De som har små barn og spesielt barn under 6 måneder er så neste i køen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 13:52   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har sagt det før, og sier det igjen - håper inderlig vaksinen når oss før svineriet kommer i hus. Liker slett ikke tanken på at Lillemann skal få det.

Nå er jo han i risikogruppa, så jeg vil anta han står ganske langt fram i køen når vaksine endelig kommer fram til vår kommune - når det nå måtte bli.

Gammel 23-10-09, 13:55   #37
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Nå har kommunen klart å opplyse om at det vil bli opprettet massevaksinasjonssteder i flere bydeler når det kommer til vaksinasjon av oss andre, og ber oss følge med etter mer info etterhvert. Så slipper i alle fall alle å stå i kø påden samme plassen

Gammel 23-10-09, 13:56   #38
Malama

Malama sin avatar

Standard

Men jeg kjenner fortsatt at han får IKKE MMR 9. november OG svineinfluensavaskine rundt samme tid. En om gangen, takk!

Gammel 23-10-09, 14:00   #39
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Her skal de som kan ta den, ta den.
Propellen som er astmasyk shal på HS å vaksinere seg når de har åpnet for det som er litt over en uke til. Mannen skal også vaksinere seg og jeg, ja jeg får vel ikke tatt den.

Gammel 23-10-09, 14:01   #40
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har bestemt oss for å vaksinere alle sammen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:56.