|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Off the map.
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Urt - jeg tror man har en viss form for immunitet etterpå. I alle fall tror jeg det er grunnen til at de under 65 prioriteres før de som er over, da man regner de over 65 som muligens immune etter diverse epidemier som gikk i 'gamle dager' Det viser seg også i praksis at disse ikke får sykdommen i like stor grad som yngre.
|
|
|
#23 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Nei, foreløpig står jeg ved mitt standpunkt om ikke-vaksinering.
|
|
|
#25 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Apr 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Jenta vår på 5 år som er i risikogruppe 1, (lungesyk ++) skal vaksineres på helsestasjon på torsdag. Vi føler det er alt for lang tid til torsdag. Jeg, mannen og storesøstrene skal vaksineres så fort vi får mulighet. Her ordnes det i kommunegården. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Så ikke på tv nei, men jeg har sett bilder.
|
|
|
#27 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!
Ved vår fastlege er det satt opp timer en dag/ettermidag i begynnelsen av november og da for de i risikosonen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
ctrl+z
|
Akkurat samme situasjon som her. Fastlegen vår har klassifisert henne som "antatt i risikogruppen", men det betyr ingen ting. Vi må vente til vaksinen er tilgjengelig for alle. (hvilket jeg synes er helt ok, det finnes helt sikkert mange som er betydelig mer plaget enn oss)
|
|
|
#29 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Minstejenta mi er 5.5 mnd, men vaksineres (forhåpentligvis) neste uke. Hun er i risikogruppen. Det samme med mellomstejenta på 4,5 år. Storebror (7 år), mannen og jeg er ikke i risikogruppen, men skal vaksinere oss så snart det er mulig.
|
|
|
#30 |
|
prøver tilpasse seg livet
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Her skal vi vaksineres alle over 6 mnd
|
|
|
|
#31 |
|
X First Lady
Sånn tenker jeg også. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Jeg har også baby i huset, og ble litt bekymret av avisoverskriftene i dag. Jeg tenkte å ringe fastlegen i dag og høre hva som er fremdrift på vaksinasjon i bydelen. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ekvilist
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Vi har vel mer eller mindre bestemt at alle skal vaksineres. Jeg har litt uggen følelse i forhold til yngstemann på 11 måneder som reagerte på forrige ordinære vaksine. Samtidig er jeg veldig bekymret for at han skal få influensaen, så det blir nok så vi vaksinerer ham også. Skal på timeavtale til legen dagen før vaksineringen av risikogruppen starter her i kommunen, så jeg kommer uansett til å diskutere saken med henne.
|
|
|
#34 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Er dette helt ny info som nettopp har kommet? Jeg fikk beskjed av legen i går at hun ville vente med å vaksinere mini på 12 mnd fordi anbefalingene gjalt dem over tre. Har de endret på dette nå?
|
|
|
#35 |
|
Ringskrømt
|
Ja, dette er endret nå. Helsemyndighetene anbefaler vaksinen til alle over 6 måneder, og risikogruppene skal naturligvis vaksineres først. De som har små barn og spesielt barn under 6 måneder er så neste i køen. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Har sagt det før, og sier det igjen - håper inderlig vaksinen når oss før svineriet kommer i hus. Liker slett ikke tanken på at Lillemann skal få det.
|
|
|
#37 |
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Nå har kommunen klart å opplyse om at det vil bli opprettet massevaksinasjonssteder i flere bydeler når det kommer til vaksinasjon av oss andre, og ber oss følge med etter mer info etterhvert. Så slipper i alle fall alle å stå i kø påden samme plassen
|
|
|
#38 |
|
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Men jeg kjenner fortsatt at han får IKKE MMR 9. november OG svineinfluensavaskine rundt samme tid. En om gangen, takk!
|
|
|
#39 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Her skal de som kan ta den, ta den.
|
|
|
|
#40 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Svineinfluensavaksinen anbefales til alle!Vi har bestemt oss for å vaksinere alle sammen. |
|
|
|
![]() |
|
|