Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sømmelig påkledning på skolen for alle!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-09, 19:24   #21
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sømmelig påkledning på skolen for alle!

Uhm ...
Jeg har store bryster, og selv om jeg bruker god bh så beveger brystene seg mer enn jeg skulle ønske. At det skulle bli sett på som usømmelig har jeg aldri tenkt på. Kanskje jeg burde det? Kanskje jeg burde holde meg hjemme, slik at barna slipper å se meg?

Gammel 24-10-09, 19:25   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh herregud, dette må være tull?

Gammel 24-10-09, 19:25   #23
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Bare hun lukter godt er det vel det samme med resten?

Gammel 24-10-09, 19:26   #24
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg prøvegått, og puppene mine hopper en god del til tross for at jeg har på meg en tusenkroners-BH som er tilpasset etter alle kunstens regler. :80G:

Gammel 24-10-09, 19:26   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Når det er sagt var det riktig fornøyelig da jeg var utvekslingsstudent i USA og skoleåret startet med "moteoppvisning" i auditoriet der vi alle fikk se eksempler på antrekk som ikke var tillatt på skolen. Det var regler for både trykk på t-skjorter, lengde på shorts og skjørt og hvor tettsittende klær kunne være. Litt mer satt ut ble jeg dog den dagen da engelsklæreren tok fram linjalen, målte, og sendte en av medelevene mine hjem for å skifte skjørt fordi det hun hadde på var to-tre cm for kort.

I USA er det ganske rare og strenge regler på noen skoler ja. Ei tidligere klassevenninne av meg ble nesten utvist da hun hadde på seg singlet en varm sommerdag. Hun skjønte ingenting, her går jo ALLE i slike klær om sommeren. Teit.

Gammel 24-10-09, 19:26   #26
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg prøvegått, og puppene mine hopper en god del :

Ser det for meg.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:26   #27
Pusurkine
Superaktiv

Medlem siden: Mar 2008
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Stakkars lærer!

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:27   #28
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Seriøst?

Gammel 24-10-09, 19:27   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Beklager, men jeg kan ikke se at det på noen måte er dobbeltmoral. Men, du skriver jp dobbel moral, så kanskje du egentlig mente hun er dobbelt så moralsk som en skulle kunne vente? Tross alt, en vid genser, nei, det er langt fra usømmelig. Om hun har store bryster kan de sånnsett utmerket "duve" med en bh også, men det er da vel vitterlig slett ikke noe som strider mot sømmelighet? Hadde hun brukt TRANGE topper med DYP utringing, så hadde det kanskje vært noe annet, men løse gensre over? Hva mener du rektor skulle gjort da? Bedt henne kjøpe en STRAM sprotsbh eller surre opp støttebandasje, så ikke noe bevegde seg?

Gammel 24-10-09, 19:27   #30
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Bare hun lukter godt er det vel det samme med resten?

Og man bør jo selvsagt gå bort til damen, be pent om unnskyldning, løfte opp puppen og lukte under. "Nei, du har for store pupper, og det luktet ikke roser under dem. Kom deg hjem, du usømmelige kvinnemenneske! Fysj!"

Gammel 24-10-09, 19:29   #31
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også hørt fra venner som har vært utvekslingselever i USA at det har vært krav om at jentene brukte BH (og at de ble sendt hjem eller fikk tilsnakk hvis de ikke gjorde det), og kunne ikke fri meg fra å tenke at det mest "umoralske" i historien jo må være at lærerne går rundt og stirrer på puppene til alle de kvinnelige elevene sine for å finne ut om de bruker BH eller ikke.

Gammel 24-10-09, 19:29   #32
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

I USA er det ganske rare og strenge regler på noen skoler ja. Ei tidligere klassevenninne av meg ble nesten utvist da hun hadde på seg singlet en varm sommerdag. Hun skjønte ingenting, her går jo ALLE i slike klær om sommeren. Teit.

Åja, singlet sto også på nei-lista. Og sykkelshorts, uansett hvor lange de måtte være. Og caps.

Gammel 24-10-09, 19:29   #33
katj
Nybegynner

katj sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
katj har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å gå uten BH under en romslig genser (som ikke er gjennomsiktig) har ikke noe med "umoralsk" å gjøre sånn som jeg ser det, og jeg kan ikke fatte at det skal være å være et dårlig eksempel for jentene på skolen. Da vil jeg nok heller si at du er rimelig prippen, sorry.

Tåler å høre den. Derfor ville jeg lufte tankene mine litt først. Jeg mener det kan virke distraherende på elevene og at det setter feil fokus. Norge er jo også et flerkulturelt samfunn og det kan jo også virke støtende på noen. Som jeg sa det er veldig tydelig at hun ikke bruker bh, brystene hennes beveger seg mye når hun går. Når hun bøyer seg framover så dingler det i alle retninger. Kan ikke skjønne noe annet en at det er veldig distraherende. Likevel, sikker dumt å si noe når som min datter snart skal over på u.skolen.

katj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:30   #34
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men, du skriver jp dobbel moral, så kanskje du egentlig mente hun er dobbelt så moralsk som en skulle kunne vente?

To bryster = dobbelt moral.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:31   #35
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av katj, her.

Kan ikke skjønne noe annet en at det er veldig distraherende. Likevel, sikker dumt å si noe når som min datter snart skal over på u.skolen.

Det er på barneskolen, altså? Tror du ungene lar seg distrahere av det - og mener du virkelig at hun er et dårlig eksempel for jenter i barneskolealder?

Gammel 24-10-09, 19:32   #36
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg merker at tidene forandrer seg. Jeg er vokst opp på 70-tallet og kjøpte min første bh godt etter 20-årsdagen. Hadde virkelig ikke fått med meg at det er bh-plikt nå.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:33   #37
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er USA-nonsens! :ugh:

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:33   #38
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Standard

Jeg kjøpte den første BH-en dagen etter at jeg kom til USA i 1988. Det virket som om det var svært viktig for vertsmoren min å komme seg på undertøysbutikken den dagen.

Gammel 24-10-09, 19:33   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Barneskolen?? Det gjør jo dette enda mer tullete. Som om små barn (okei, nå er kanskje syvendeklassegutter skitnere i fantasien enn førsteklassinger, but still) bryr seg om om læreren har BH på seg eller ikke? Jeg er litt sjokkert over at det finnes foreldre som har slik tankegang?

Gammel 24-10-09, 19:35   #40
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seriøst?

Jeg har aldri hørt om at norske skoler har regler for påkledning for elevene sine, så det er i hvert fall ikke snakk om dobbeltmoral hvis de ikke har det for lærerne. Og å gå uten BH er jo fullstendig uskyldig.

Når det er sagt var det riktig fornøyelig da jeg var utvekslingsstudent i USA og skoleåret startet med "moteoppvisning" i auditoriet der vi alle fikk se eksempler på antrekk som ikke var tillatt på skolen. Det var regler for både trykk på t-skjorter, lengde på shorts og skjørt og hvor tettsittende klær kunne være. Litt mer satt ut ble jeg dog den dagen da engelsklæreren tok fram linjalen, målte, og sendte en av medelevene mine hjem for å skifte skjørt fordi det hun hadde på var to-tre cm for kort.

Eldstemann går i 3. klasse, og her er ikke topper med strippet tillatt kom hun hjem og fortalte en dag. Synd at jeg hadde kjøpt mange av den da, bra der snart var sommerferie

Og en annen dag kom hun hjem og sa at om hun skulle ha skjørt som gikk like over kneet, så måtte hun ha tights under. Med tanke hvordan hun av og til kan sitte så er nok det ikke så dumt .

Emneord
fine tråden!, tjenerstab

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.