Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sømmelig påkledning på skolen for alle!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-09, 19:06   #1
katj
Nybegynner

katj sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
katj har et hav av muligheter foran seg
Sint!

Sømmelig påkledning på skolen for alle!

Kanskje jeg er litt av den konservative typen, men burde ikke lærere alltid gå foran med et godt eksempel når det gjelder hvordan man kler seg? Oppfordring i mot singlet og tanga på skolen er jo helt greit, likevel er det en lærerinne på skolen til min datter som jeg mener burde ha fått en reaksjon. Selv om hun i utgangspunktet følger reglemange. Virker som skole ledelsen er blinde, kan ikke forstå at de ikke gir henne beskjed. Sånn er det på skolene i dag, mye dobbelt moral. Lurer litt på om jeg skal si noe

katj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:08   #2
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sømmelig påkledning på skolen for alle!

Hva kler hun seg i som du reagerer på?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:10   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener du med dobbeltmoral her? Har de regler for hvordan elevene skal kle seg, men som ikke gjelder for lærerne?

Gammel 24-10-09, 19:10   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det singlet og tanga som er problemet? Singlet har jeg aldri skjønt problemet med, og truser er jo som regel dekket under ei bukse eller et skjørt? Viser hun trusa til alle?

Gammel 24-10-09, 19:12   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det blir helt håpløs å diskutere akkurat denne enkeltsaken, det er ikke mulig for oss å vite om læreren går med puppene synlig eller om du er en konservativ tulling rett og slett. Du bør heller prøve å lage en prinsippdiskusjon ut av det, det passer bedre på et diskusjonsforum, som for eksempel:

Er reglementene for påkledning på skolen ikke strenge nok? Mener du at lærere skal ha andre koder for påkledning strengere enn reglementet?

Gammel 24-10-09, 19:13   #6
Tøtto
Superduperaktiv

Tøtto sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Tøtto er litt kulTøtto er litt kulTøtto er litt kul
Standard

Jeg lurer også fælt på hva det er hun har på seg som er så gale?

Gammel 24-10-09, 19:16   #7
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av katj, her.

Kanskje jeg er litt av den konservative typen, men burde ikke lærere alltid gå foran med et godt eksempel når det gjelder hvordan man kler seg? Oppfordring i mot singlet og tanga på skolen er jo helt greit, likevel er det en lærerinne på skolen til min datter som jeg mener burde ha fått en reaksjon. Selv om hun i utgangspunktet følger reglemange. Virker som skole ledelsen er blinde, kan ikke forstå at de ikke gir henne beskjed. Sånn er det på skolene i dag, mye dobbelt moral. Lurer litt på om jeg skal si noe

Hvilke andre eksempler på dobbeltmoral kan vi diskutere? Tyggis? Caps? Mobilen på i timen?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:16   #8
katj
Nybegynner

katj sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
katj har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Hva kler hun seg i som du reagerer på?

Hun er relativt normalt kledd og går som regel i en romslig genser. Men jeg er helt sikker på at hun ikke bruker bh. Det er en kvinne med veldige store bryster og det beveger seg til tider ganske mye. Hun tror sikkert at ingen ser det, man det er ganske tydelig. Kanskje dere ha litt rett i at jeg er litt konservativ, den har jeg hørt før. Men jeg mener det ikke passer seg noe sted.

katj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:18   #9
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Unnskyld meg, men

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:18   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det ansett som usømmelig å gå uten bh?

Gammel 24-10-09, 19:19   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å gå uten BH under en romslig genser (som ikke er gjennomsiktig) har ikke noe med "umoralsk" å gjøre sånn som jeg ser det, og jeg kan ikke fatte at det skal være å være et dårlig eksempel for jentene på skolen. Da vil jeg nok heller si at du er rimelig prippen, sorry.

Gammel 24-10-09, 19:20   #12
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bryster i fri dressur handler ikke om mangel på sømmelighet, altså.

Gammel 24-10-09, 19:20   #13
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Hæ, om hun velger å gå uten bh så gjør hun det. Om det er pent eller ikke spiller vel ingen rolle? Trodde hun flashet puppene, eller noe, jeg.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:21   #14
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pliiis, dette kan bli en morsom tråd!

Gammel 24-10-09, 19:22   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Og dessuten: Med mindre det er krav om at jentene som går på skolen bruker BH (noe jeg ville synes var en idiotisk regel på en ungdoms - eller videregående skole, og naturligvis helt meningsløst på en barneskole), så er det ikke "dobbeltmoral" å tillate at kvinnelige lærere går uten BH. Dobbeltmoral betyr at man har én type regler for noen, og en annen type for andre.

Gammel 24-10-09, 19:22   #16
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg for min del trodde hun gikk rundt i singlet og tanga.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:22   #17
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pupper i fri bevegelse?!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:23   #18
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dobbeltmoral at hun ikke bruker bh? Er det bh-plikt for elevene?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 19:23   #19
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 24-10-09, 19:24   #20
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Seriøst?

Jeg har aldri hørt om at norske skoler har regler for påkledning for elevene sine, så det er i hvert fall ikke snakk om dobbeltmoral hvis de ikke har det for lærerne. Og å gå uten BH er jo fullstendig uskyldig.

Når det er sagt var det riktig fornøyelig da jeg var utvekslingsstudent i USA og skoleåret startet med "moteoppvisning" i auditoriet der vi alle fikk se eksempler på antrekk som ikke var tillatt på skolen. Det var regler for både trykk på t-skjorter, lengde på shorts og skjørt og hvor tettsittende klær kunne være. Litt mer satt ut ble jeg dog den dagen da engelsklæreren tok fram linjalen, målte, og sendte en av medelevene mine hjem for å skifte skjørt fordi det hun hadde på var to-tre cm for kort.

Emneord
fine tråden!, tjenerstab

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.