|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
![]() Sømmelig påkledning på skolen for alle!Kanskje jeg er litt av den konservative typen, men burde ikke lærere alltid gå foran med et godt eksempel når det gjelder hvordan man kler seg? Oppfordring i mot singlet og tanga på skolen er jo helt greit, likevel er det en lærerinne på skolen til min datter som jeg mener burde ha fått en reaksjon. Selv om hun i utgangspunktet følger reglemange. Virker som skole ledelsen er blinde, kan ikke forstå at de ikke gir henne beskjed. Sånn er det på skolene i dag, mye dobbelt moral. Lurer litt på om jeg skal si noe |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sømmelig påkledning på skolen for alle!Hva mener du med dobbeltmoral her? Har de regler for hvordan elevene skal kle seg, men som ikke gjelder for lærerne?
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sømmelig påkledning på skolen for alle!Er det singlet og tanga som er problemet? Singlet har jeg aldri skjønt problemet med, og truser er jo som regel dekket under ei bukse eller et skjørt? Viser hun trusa til alle?
![]() |
#5 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Sømmelig påkledning på skolen for alle!Det blir helt håpløs å diskutere akkurat denne enkeltsaken, det er ikke mulig for oss å vite om læreren går med puppene synlig eller om du er en konservativ tulling rett og slett. Du bør heller prøve å lage en prinsippdiskusjon ut av det, det passer bedre på et diskusjonsforum, som for eksempel:
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sømmelig påkledning på skolen for alle!Jeg lurer også fælt på hva det er hun har på seg som er så gale?
![]() |
#7 |
guru advisor
|
![]() Sv: Sømmelig påkledning på skolen for alle!
Hvilke andre eksempler på dobbeltmoral kan vi diskutere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Hun er relativt normalt kledd og går som regel i en romslig genser. Men jeg er helt sikker på at hun ikke bruker bh. Det er en kvinne med veldige store bryster og det beveger seg til tider ganske mye. Hun tror sikkert at ingen ser det, man det er ganske tydelig. Kanskje dere ha litt rett i at jeg er litt konservativ, den har jeg hørt før. Men jeg mener det ikke passer seg noe sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sømmelig påkledning på skolen for alle!Å gå uten BH under en romslig genser (som ikke er gjennomsiktig) har ikke noe med "umoralsk" å gjøre sånn som jeg ser det, og jeg kan ikke fatte at det skal være å være et dårlig eksempel for jentene på skolen. Da vil jeg nok heller si at du er rimelig prippen, sorry.
![]() |
#12 |
Etylbarbital
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sømmelig påkledning på skolen for alle!Hæ, om hun velger å gå uten bh så gjør hun det. Om det er pent eller ikke spiller vel ingen rolle? Trodde hun flashet puppene, eller noe, jeg.
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sømmelig påkledning på skolen for alle!Og dessuten: Med mindre det er krav om at jentene som går på skolen bruker BH (noe jeg ville synes var en idiotisk regel på en ungdoms - eller videregående skole, og naturligvis helt meningsløst på en barneskole), så er det ikke "dobbeltmoral" å tillate at kvinnelige lærere går uten BH. Dobbeltmoral betyr at man har én type regler for noen, og en annen type for andre.
![]() |
#16 |
Sær og kresen
![]() Sv: Sømmelig påkledning på skolen for alle!Jeg for min del trodde hun gikk rundt i singlet og tanga.
![]() |
#18 |
Bare sær
![]() Sv: Sømmelig påkledning på skolen for alle!Dobbeltmoral at hun ikke bruker bh? Er det bh-plikt for elevene?
![]() |
#20 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Sømmelig påkledning på skolen for alle!Seriøst?
![]() |
Emneord |
fine tråden!, tjenerstab |
|
|