Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gardiner eller ikke gardiner?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-09, 19:28   #21
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gardiner eller ikke gardiner?

Jeg kan trives godt i hus uten gardiner og har i lange perioder av gangen latt gardinene ligge i skapet. Har ofte vinduene gardinløse om våren og sommeren, men kler de inn igjen med gardiner når høst og vinter kommer.

Om du/dere trives uten gardiner, så hvorfor ikke! Fint er det.

Gammel 30-10-09, 19:51   #22
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Om du trives uten gardinen så synest jeg du fint kan la være og ha gardiner. Jeg synest det er fint med begge deler.

Jeg har selv noen hvite gardiner, de er veldig lette. Har store vinduer med masse innsyn fra naboen så da er det greit og ha gardiner som skjuler litt.

siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 20:11   #23
Prilla
Superduperaktiv

Prilla sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Prilla er populærPrilla er populærPrilla er populær
Standard

Er også tilhenger av persienner framfor gardiner, men synes det gjør seg med grønne planter som tilbehør (slik Magica viser fra stua si). Kan ellers bli litt nakent og kaldt som flere her påpeker.

Prilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 21:16   #24
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finfint uten gardiner. Jeg er sikker på at et par planter kunne ha gjort seg, og ellers ville jeg latt det være som det er. Men så må det da også sies at jeg virkelig ikke er særlig interiørkyndig. Jeg trodde jeg var litt interiørinteressert, faktisk. Fordi jeg synes det er morsomt å se på fine pyntegjenstander og kjøkkenduppedingser og sånn, men så har jeg etter hvert forstått at det stopper der. For her hjemme forsvinner det jo blant alt skrammel og skrot og rot likevel.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 21:51   #25
Left
Passiv

Standard

Jeg skal ha en stor grønnplante_palmeaktig_noe i hjørnet der, det vil jeg anta myker opp litt.

Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 03:31   #26
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Helt enig i at veggen min over sofaen ser litt naken ut på bildet, men hvis man ser stua i annen vinkel så er det mange bilder over spisestua som er andre veien. Jeg har endt med å ikke dekorere over soafen da det er en diger vegg og det er rett og slett vanskelig å plassere noe på en så stor flate.

Sjugger: en plante vil helt sikkert myke opp.

Gammel 31-10-09, 10:00   #27
Left
Passiv

Standard

Jeg tror jeg skal prøve noen dager ute gardiner nå. Det går uansett tid til jeg får de gardinene jeg skal ha der. De limegrønne skal ikke opp igjen med det første. I dag skal jeg på IKEA og se om jeg finner en fin grønnplante jeg har lyst på.

Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 19:54   #28
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg liker ikke gardiner og synes det er helt fint uten.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 21:11   #29
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke gardiner i stua og skal heller ikke ha det igjen. Jeg har liggende jule-panelgardiner, men om de kommer opp i år, er jeg ikke sikker på. Vanlige gardiner blir det iallefall aldri mer.

Men skal du ha helt gardinløse vinduer, krever det fine vinduer, karmer og listverk. Det ble iallefall veldig tydelig her at vinduskarmene og listverket måtte males når vi tok vekk gardinene. Tidligere hadde vi malte panelvegger og ubehandlede vinduskarmer og listverk. Det ble ikke pent når vi ikke hadde gardiner mer. Vi malte alt i hvit blank maling og det ble veldig bra. Rommet ble også mye lysere! Utrolig hvor stor forskjell dette utgjorde!

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-09, 22:24   #30
Left
Passiv

Standard

Å male her er helt uaktuelt. Vi bare leier, og vel - nei, ikke noe maling.
Jeg liker det kanskje bedre og bedre, så får se. Har nye gardiner på trappene, så skal se når de kommer. Da har jeg kanskje klart å bestemme meg.

Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 09:36   #31
Ullvott
Plutselig tilbake

Ullvott sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Ullvott er litt kulUllvott er litt kul
Standard

Jeg synes det kommer an på rommet og lyset om det gjør seg best med eller uten gardiner. Forrige stedet vi bodde hadde vi ikke gardiner, kun plisségardiner som ble nesten borte da de ble heist helt opp.

Der vi bor nå ble det veldig nakent og kaldt uten gardiner. Det har sikkert med fargevalget på veggene å gjøre + at det er mye større vinduer enn der vi bodde før. Vi trengte litt mer stoff for å myke opp.

Ullvott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:24   #32
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...........

Sist redigert av -ea- : 10-10-11 kl 19:04.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:27   #33
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker gardiner. Og jeg synes gardiner passer best til den stilen du ellers har på møblene dine. Hos Magica passet det fint uten gardiner, synes jeg. Men hvis du trives best uten, så gå for det!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 10:31   #34
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Sånn ser det ut nå.

Jeg ville hatt gardiner. Synes det mangler noe i stua di. Det ser litt nakent ut. Men det er nå min mening.

Jeg synes Magica sin stue også ser litt naken ut. Jeg liker med andre ord gardiner.

Jeg har persienner i stua og på kjøkkenet, i tillegg til gardiner. Jeg synes ikke det er så pent når karmene er så synlige. Gardiner pynter opp.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:06   #35
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

om våren og sommeren synes jeg det er helt ok uten gardiner, men når høsten¨og vinteren kommer liker jeg best å ha gardiner. Synes det luner endel, og gjør det varmere og koseligere inne!

Hi:
Jeg ville hengt dem store bildene over sofaen på samme linje ( underkant), og hatt lik innramming på dem..
Men det er jeg da..

Sist redigert av ItsOnlyMe : 02-11-09 kl 11:11.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:33   #36
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Dersom du selv synes det ble fint uten gardiner, så skal du gå for det. I stua har vi noen panelgardiner som på ingen måte kan brukes som gardiner. Litt kaldt er det nok, men sånn liker vi det.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 11:36   #37
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Dersom du selv synes det ble fint uten gardiner, så skal du gå for det.

Helt enig. Det er det viktigste. Ikke hva alle andre tror og mener.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.