|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kongen og svineinfluensa
Enig i det ja.
|
|
|
#23 |
|
Einsam
|
Sv: Kongen og svineinfluensaKan jo hende Kongen og flere i familien er i risikogruppene også? Og at resten av familien får vaksinen for å forebygge ovenfor de andre? Ikke vet jeg. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Såvidt jeg husker så fikk jo kongen kreft for få år siden og var det ikke noe med hjerte også? Det kan jo være flere der som er i risikosonen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Men først, kaffe!
Jeg sa ikke at det var riktigere, men all den tid det ropes over den sterke symbolverdien de konglige har i samfunnet så ble jeg mer irritert av det. Himmel, det er absolutt like urettferdig at samtlige av de som trenger det minst får det først, uansett stilling. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kongen og svineinfluensaBlir ikke irritert av at kongefamilien har fått vaksine.
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Kongen og svineinfluensaDet er mye i dette med vaksineringen som viser at det norske samfunn fortjener strykkarakter, vi er ikke beredt for en krise i det hele tatt, det er jo helt tull at de ikke har klart å få til vaksinering på østlandet for lenge siden, at noen får flere vaksiner enn de har innbyggere, at man ikke klarer å distribuere dette skikkelig, og ha folk klare til å stikke så snart vaksinene kom inn døra. Det er jo ikke som om massevaksinering kom som et sjokk, man burde jo hatt FUNGERENDE planer for dette lagt allerede da man bestilte dem, for lenge siden.
|
|
|
#29 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#30 |
|
Travelt opptatt
|
Har ikke de astma hele gjengen?
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Kongen og svineinfluensaJeg synes det er reneste skjæreste tullball og galskap at kongefamilien blir vaksinert før andre i både risikogrupper og i risikoutsatte yrker (som f.eks. mitt eget). Kongefamilien kan velge akkurat hva de vil være med på av aktiviteter og forsamlinger hvor det opholder seg større samlinger av mennesker.
|
|
|
#32 |
|
Hvor: Akershus
Ja, det også!! Galskap!!
|
|
|
#33 |
|
"De"
|
Nemlig.
|
|
|
#34 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Kongen og svineinfluensaJeg synes ikke noe om at kongehuset skal prioriteres foran andre. Det har jo ingen betydning for samfunnet om noen av dem blir syke. Så lenge helsepersonell, folk i risikogrupper fortsatt ikke har fått, så synes jeg dette er litt provoserende. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Off the map.
|
Sv: Kongen og svineinfluensaJeg er heller ingen royalist, men når vi nå først har disse nissene med på lasset så er det helt OK for meg at de får vaksinen.
|
|
|
#37 |
|
Nattrangler
Sv: Kongen og svineinfluensaJeg synes det er helt greit at kongefamilien har fått vaksinen.
|
|
|
#38 |
|
X First Lady
Han har iallefall en klaff |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her synes jeg det var mange gode poenger. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Sviiisj!!
|
Nå, nå. Jeg synes ikke det er så veldig merkelig at man ikke har klart å planlegge dette i minste detalj. Aller helst skulle man jo visst hvor mange det var i hver kommune som var i risikogruppene, og fordelt vaksinene etter en tilsvarende brøk. Nå har jo kritikken samtidig gått ut på at det har tatt tid å få distribuert vaksinene. Det ville garantert tatt enda lenger tid om distribusjonen skulle finregnes på slik at alt ble helt rettferdig og likt. Dessuten endrer retningslinjene seg etterhvert som man vet mer om sykdommen og utbredelsen. Så bare det å planlegge for hvor mange som er i risikogruppene, ville ikke latt seg gjøre fullstendig på forhånd, siden man rett og slett ikke visste. Distribusjonen av vaksinen er i sin tur avhengig av at det produseres vaksine hos legemiddelprodusentene. Og det er jo ikke gjort i en håndvending, ei heller er det kanskje mulig å beregne akkurat når vaksinen kommer, og således planlegge for ekstra bemanning av helsestasjoner etc. Man kunne kritisert kommunene for å ta av allerede ansatt helsepersonell til å gjennomføre vaksinene, noe som går utover det vanlige tilbudet (som vi merker, siden kontroller på helsestasjonen blir utsatt). Det er jo en økonomisk prioritering, i tillegg til antakelig en logistisk utfordring. Jeg vet ikke hva som burde vært løsningen, men det er i alle fall sikkert at det er veldig lett å se saken fra bare den ene siden nå som vi er midt oppi det.
|
![]() |
|
|